mkj Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2013 I stedet for å lage en ny tråd spør jeg heller her. Hver eneste bilde jeg laster opp kommer opp skeivt http://bimmers.no/topic/772252-min-vakre-e36-325i-sedan/page-2#entry2779375 Why????! Sykt irriterende. mange takk for hjelp! Har skjedd meg også, flere ganger. Bildet er tatt riktig vei, blir lagret riktig vei på pc. Men så fort det lastes opp på bimmers blir det rotert 180 grader som regel. Det her klarer jeg ikke å forstå. Jeg klarer ikke å finne noe som skulle tilsi at Bimmers selv snurrer på bilder som blir lastet opp. Det eneste jeg kan tenke meg er at bildene er tatt med mobilkamera og de vises på bimmers som de er lagret på mobilkamerat. Jeg må sende denne videre og undersøke litt mer før jeg kan si noe bombastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 Har skjedd meg også, flere ganger. Bildet er tatt riktig vei, blir lagret riktig vei på pc. Men så fort det lastes opp på bimmers blir det rotert 180 grader som regel. Jeg kjenner ikke de eksakte tekniske detaljene, men dette har garantert noe med at dagens mobiltelefoner og nyere kameraer har akselerometer, slik at enheten ( kamera / telefon) vet hva som er opp og ned. Informasjon om orienteringen lagres inn i bildefila som metadata, sammen med exif-data, posisjon og annet. Oppdatert moderne bildeprogramvare på datamaskinen din (Viewer i Windows, Photoshop, Picasa og andre) leser og forstår metadata om orientering og roterer bildet automagisk for deg. Nettlesere derimot er "dumme", sånn ift metadata i bildefila, og klarer nok IKKE å bruke denne orienterings-metadataen til å rotere bildet korrekt i henhold til den retningen du holdt enheten din (telefon / kamera) da du tok bildet. Jeg vil anta de fleste enheter (telefon / kamera) lagrer bildene i "landscape-format" og således vil man oftere få "orienteringsfeil" på bilder som er tatt i portrettformat. I tillegg vet alle at akselerometeret i mobiltelefonen tidvis er litt "forvirra" (Eksempelvis når man må riste på telefonen for å få skjermbildet riktig vei). Hvis dette var tilfelle i det øyeblikket bildet ble tatt, kan orienteringsdataene til bildet være helt lotteri. En workaround her kan være at du fra bildeprogramvaren på datamaskinen kjører en eksport til ny bildefil. Altså eksport, ikke "save as". I Picasa og Photoshop så reorienteres da bildefila til det du ser på skjermen i det du eksporterer til ny bildefil. Det er denne nye fila du kan bruke på bimmers.no mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Det jeg kunne egentlig ha ønsket mer på bimmers er kanskje at dere skulle fått litt mer reklame eller en egen tråd med litt mer reklame også kunne firmaer som feks gs,parts24 osv konkurert litt og gitt oss litt bedre tilbud og prosenter? Evt at dere hadde tjent litt mer for og drive det forumet her på de bedriftene som vill annonsere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 reklame hører ikek hjemme på bimmers spør du meg, bare irriterendes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 På vacn sin side, er det en egen kategori som heter "tilbud fra forhandler" noe i den duren.. når det blir skrevet i de trådene under den kategorien, vill dEt ikke komme opp når du trykker "nye innlegg". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 Eller sånn som dcn.no Bedriftene har sin egen tråd, der de poster tilbud, kampanjer, tar i mot spørsmål fra brukerne om enkelte produkter og så får man bidra til hva bedriftene skal ta inn og begynne å selge. Synes det er veldig kurant og fordelaktig. Men sånne reklamebannere på hver side=addblocker app. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2013 Eller sånn som dcn.no Bedriftene har sin egen tråd, der de poster tilbud, kampanjer, tar i mot spørsmål fra brukerne om enkelte produkter og så får man bidra til hva bedriftene skal ta inn og begynne å selge. Synes det er veldig kurant og fordelaktig. Men sånne reklamebannere på hver side=addblocker app. Hehe. Fin den. Dcn's løsning altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 DCN løsning er absolutt å foretrekke, savnet de trådene når jeg kom fra DCN og inn her. Er ikke dette en god løsning for alle parter? vil jo tro at firma for reklamert seg litt bredere også samt kjøre gode kampanjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Oktober 30, 2013 Share Skrevet Oktober 30, 2013 men dere er enig at vi burde fått litt bedre prosenter ihvertfall litt flere tilbud? Hadde jo vært ganske kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 31, 2013 Share Skrevet Oktober 31, 2013 Så vidt jeg vet er dette på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet Oktober 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Eller sånn som dcn.no Bedriftene har sin egen tråd, der de poster tilbud, kampanjer, tar i mot spørsmål fra brukerne om enkelte produkter og så får man bidra til hva bedriftene skal ta inn og begynne å selge. Synes det er veldig kurant og fordelaktig. Men sånne reklamebannere på hver side=addblocker app. Hehe. Det jeg kunne egentlig ha ønsket mer på bimmers er kanskje at dere skulle fått litt mer reklame eller en egen tråd med litt mer reklame også kunne firmaer som feks gs,parts24 osv konkurert litt og gitt oss litt bedre tilbud og prosenter? Evt at dere hadde tjent litt mer for og drive det forumet her på de bedriftene som vill annonsere? DCN løsning er absolutt å foretrekke, savnet de trådene når jeg kom fra DCN og inn her. Er ikke dette en god løsning for alle parter? vil jo tro at firma for reklamert seg litt bredere også samt kjøre gode kampanjer. Så vidt jeg vet er dette på vei! Da er denne oppe! Parts24.no er først ute i Sponsorforumet, og gode tilbud er allerede postet Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Snadder, godt jobbet MKJ! mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Er det mulighet for å få til å velge hvilken side en vil på, evt knapp til siste innlegg i Mine Innlegg på mobil versjon websiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Kanonbra og raskt fikses MKJ. tenker på sponsor forum:) mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wackamole Skrevet November 1, 2013 Share Skrevet November 1, 2013 Er det mulighet for å få til å velge hvilken side en vil på, evt knapp til siste innlegg i Mine Innlegg på mobil versjon websiden? Burde være mulig ja, skal sjekke opp i dette! \\ Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå