Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Noen måte å se om det har kommet svar/spørsmål/kommentarer på annonsene uten å gå inn og åpne hver enkelt?

Jeg hater å være negativ og treg, men likte det forrige oppsettet bedre...

 

Drop-down menyen oppe til høyre, som kommer når du klikker på nicket ditt -> Kontrollpanel -> Varslingsinnstillinger

Så ser du under kategorien "Kjøp & Salg" :)

  • Varsle meg om nye annonser i abonnerte kategorier  
  • Varsle meg når nye spørsmål og svar kommer i annonser jeg overvåker  
  • Varsle meg når det kommer nye spørsmål til mine annonser  
  • Varsle meg når noen svarer til mine annonse-spørsmål.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det kjøp og salg til Tapatalk?

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Det ser dårlig ut for Tapatalk-appen for Kjøp & Salg. Begge deler er utviklet og vedlikeholdt av 3.parts-leverandører, og de har visstnok ingen planer om å tilpasse seg til hverandre :-( Det er en strek i regningen.. Vi håper å starte opp til våren med å tilpasse Bimmers.no enda bedre for mobil og nettbrett, og gjøre slike 3.parts-integreringer rimelig overflødige og sitte med kontrollen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig dumt. Brukte stortsett kun mobil til å finne annonser og kjøpe ting, sjeldent pc.. Vil tro det også gjelder fler. Det ser utrolig dårlig ut via bimmers.no i nettleseren..

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

post-42631-13830511967979.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen statistikk på hvor mye som blir solgt nå, i forhold til tidligere?

Tidligere kunne jo ALT selges på bimmers... Men jeg har aldri hatt dårligere respons på noen salgsannonser her, enn det jeg har nå.

 

Folk begynner å venne seg til forumet i seg selv, men denne kjøp og salg delen ser for meg ut til å være et stort steg feil.

Jeg har virkelig prøvd å bruke den, men det er jo så mange kategorier og ting her og der, at man kan gå seg vill. Den er lite effektiv å bruke i forhold til slik det var, og det virker som om terskelen for å poste spørsmål er mye høyere nå, enn tidligere.

Er det bare meg?

 

Jeg har fått veldig god respons på E39 530dat'en jeg selger i deler på andre forum og facebook. Både svar i trådene og PMer. Her har det vært tyst som i graven. Det er ikke normalt at det er stille fra folk på bimmers......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen statistikk på hvor mye som blir solgt nå, i forhold til tidligere?

Tidligere kunne jo ALT selges på bimmers... Men jeg har aldri hatt dårligere respons på noen salgsannonser her, enn det jeg har nå.

 

Folk begynner å venne seg til forumet i seg selv, men denne kjøp og salg delen ser for meg ut til å være et stort steg feil.

Jeg har virkelig prøvd å bruke den, men det er jo så mange kategorier og ting her og der, at man kan gå seg vill. Den er lite effektiv å bruke i forhold til slik det var, og det virker som om terskelen for å poste spørsmål er mye høyere nå, enn tidligere.

Er det bare meg?

 

Jeg har fått veldig god respons på E39 530dat'en jeg selger i deler på andre forum og facebook. Både svar i trådene og PMer. Her har det vært tyst som i graven. Det er ikke normalt at det er stille fra folk på bimmers......

Jeg tror det er litt tidlig å si hvordan dette vil fungere enda. Vi ha akkurat gjort plass for å vise siste annonser med thumbnails på forsiden og i hovedsiden for forumene. Vi har nå 520 annonser i den nye løsningen og tilbakemeldingsfunksjonen har såvidt blitt tatt i bruk nå ser jeg. Helt hvordan det vil bli framover vet vi ikke før vi evt. fjerner det gamle kjøp & salgsforumet og sender ut nyhetsbrev om det nye. Vi har også tilbakemeldinger som denne: "...særlig synes æ at kjøp /salg er blitt bra. så mye enklar å trøkke sæ fram til felga,boltsirker,størrelse osv.". At det er noen utfordringer med nye kjøp & salg er det ikke noen tvil om, men den gamle forumløsningen var også det vi fikk absolutt mest klager på tidligere. Vi gir det litt mer tid, gjør noen flere justeringer så ser vi om det går seg til eller ikke før vi evt. gjør noe drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt tidlig å si hvordan dette vil fungere enda. Vi ha akkurat gjort plass for å vise siste annonser med thumbnails på forsiden og i hovedsiden for forumene. Vi har nå 520 annonser i den nye løsningen og tilbakemeldingsfunksjonen har såvidt blitt tatt i bruk nå ser jeg. Helt hvordan det vil bli framover vet vi ikke før vi evt. fjerner det gamle kjøp & salgsforumet og sender ut nyhetsbrev om det nye. Vi har også tilbakemeldinger som denne: "...særlig synes æ at kjøp /salg er blitt bra. så mye enklar å trøkke sæ fram til felga,boltsirker,størrelse osv.". At det er noen utfordringer med nye kjøp & salg er det ikke noen tvil om, men den gamle forumløsningen var også det vi fikk absolutt mest klager på tidligere. Vi gir det litt mer tid, gjør noen flere justeringer så ser vi om det går seg til eller ikke før vi evt. gjør noe drastisk.

Ikke fjern gamle kjøp og salg forumet da. Det er kjempefint satt opp, om dere skal gå tilbake til å ha kjøp og salg i forumet.

Og all informasjonen som ligger i gamle salgstråder, skal den da bare fjernes?

Det bør minst være søkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig prøvd å bruke den, men det er jo så mange kategorier og ting her og der, at man kan gå seg vill. 

 

Du vet at du ikke behøver å velge en kategori overhodet? Går du rett inn på kjøp/salg har du alle annonsene som ligger ute.

Valgene til venstre snevrer bare inn søket omtrent som på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du ikke behøver å velge en kategori overhodet? Går du rett inn på kjøp/salg har du alle annonsene som ligger ute.

Valgene til venstre snevrer bare inn søket omtrent som på finn.no.

Virkelig..... Hva insinuerer du?

At jeg ikke har vært innom Kjøp og Salg delen i det heletatt før jeg la inn innlegget?

 

Det første man ser når man trykker inn på det, er jo rotet med alt hulter til bulter. Bilder og farger og tekst i forskjellige størrelser.

Trykk på en kategori og det blir begrenset. Det hjelper ikke.

Bimmers.no er ikke finn.no. Ikke er det ebay heller, for den saks skyld.

 

 

EDIT: Omformulert.

Endret av rolfi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig..... Hva insinuerer du?

At jeg ikke har vært innom Kjøp og Salg delen i det heletatt før jeg la inn innlegget?

 

Det første man ser når man trykker inn på det, er jo rotet med alt hulter til bulter. Bilder og farger og tekst i forskjellige størrelser.

Trykk på en kategori og det blir begrenset. Det hjelper ikke.

Bimmers.no er ikke finn.no. Ikke er det ebay heller, for den saks skyld.

 

 

EDIT: Omformulert.

rolfi jeg tror nok de som laget og designa den nye kjøp/salg forum delen nekter å innse at det er dårligere i forhold til den gammle.

å så det er sagt jeg veit det er fler,men jeg er vertfall 100% enig med deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er dårligere og hva er det som er bedre med nye Kjøp & Salg? Om jeg forsøker å se objektivt på det ser min liste slik ut:

 

Negativt med nye Kjøp & Salg:

- Fungerer ikke med mobilappen Tapatalk.

- Ser (foreløpig) overhodet ikke bra ut på mobil.

- Har ikke opparbeidet seg en lang historikk enda.

- Enda litt uvant for endel brukere.

- Løsningen med faneark for å vise de obligatoriske annonsedetaljene(fantes ikke i det hele tatt i forumet) inne på hver annonse og evt. spørsmål og svar er muligens ikke den beste.

 

Positivt med nye Kjøp & Salg:

- Kategoriinndelingen gjør at det er mye lettere for en kjøper å finne delen han er ute etter (Sammelign for eksempel Deler selges i nye med Deler selges i forumet slik det var før).

- Påkrevde felter når man legger inn annonsen gjør at det er større sjanse for at annonsen gir deg den relevante informasjonen du trenger uten å måtte spørre i en tråd.

- Du ser prisen i opplistingssidene uten å måtte klikke deg inn på hver enkelt annonse.

- Du ser thumbnails i opplistingene for de som har lagt inn bilde. Mennesker er visuelle, og dette vil jeg mene er kun positivt.

- De 10 siste annonsene vises i sidebar på forsiden og i forumets hovedside på Bimmers.

- Tilbakemeldingsskjemaet vil over tid raskt vise om man har med en erfaren og redelig selger å gjøre. I gamle forumløsningen er det i for eksempel Deler selges en liste på 246 sider (3670 innlegg) over seriøse/useriøse selgere. Noe jeg skulle tro var ekstremt utfordrende å bruke for å orientere seg.

- Man ser fort hvilke andre annonser en selger har ute(listes opp i bunn av enhver annonse om det er noen).

- Man kan sortere annonser på pris.

- Vil på et senere tidspunkt muliggjøre endel skreddersøm for hver bruker, samt mulighet til å spre annonsene til andre flater på internett.

- Man kan abonnere på en type annonser. For eksempel få varsel straks det legges ut en ny M3 til salgs.

 

Er det noe jeg har glemt på disse to listene, foruten evt. designjusteringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde fjerne bildene,ser ut som et helvette da kun noen har bilde, dessuten er det jo gjerne flere bilder hvis det har blitt lagt ut(da er det lite vits å vise ett), hvorfor ikke ha pris og bilder inne på annonsen ? og hvorfor skal man ha forskjellig skrift farge på kjøpes/selges,,hvorfor er det flere skriftstørelser på selve annonsen før man klikker seg inn, og forskjellig nyanser på skriften ? det ser jo helt bedritent ut, jeg fatter ikke under noen omstedigheter åssen dere kom fra til at den løsning som er der nå ser fin ut... julebord ?. å hvorfor står det hvor lang tid det er igjen på annonsen helt til høyre?,folk flest driter i sånt, å er man spesielt interisert kan man heller klikke seg inn på annonsen sin.

 

 

, unnskyld for at jeg er så direkte å for språkbruket,men jeg føler at det virkelig ikke glir igjennon hos dere som styrer nye kjøp og salg siden .

men vil faktisk GRATULERE for at dere klarte å fjerne "tilfeldig annonse på venstre siden av kjøp/salg" , nå ser det bittelittegranne bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...