Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Generelt er jeg positiv til nye kjøp salg, i allefall potensialet som ligger der.

 

Negativt med kjøp/salg:

1) Jeg tror det tar for lang tid å opprette en annonse (ikke at det tar lang tid, men for lang tid). Lista for å opprette en annonse er blitt noe høyere. Dersom man klarer å ha færre sider (er vel bare 2 nå) man må igjennom, og kanskje bedre struktur/ryddighet i feltene som skal fylles ut tror jeg det kan bli noe mer "effektivt".

 

2) Dersom det er blitt kommentert/stilt spørsmål i annonsen bør dette framkomme på førstesiden(i oversikten). "Antall komentarer/spørsmål" eller noe slik. Da tror jeg annonsene kan bli mer levende. En annonse med spørsmål i kan trigge andres nysgjerrighet til å se annonsen.

 

3) Sortering slik det er, med nye annonser øverst, men kanskje en boks ved siden av som viser de annonsene hvor det sist er stilt spørsmål evt besvart.

 

De to siste tror jeg kan bidra til mer levende annonseside.

 

Punkt 2 er jeg helt enig i. Det er ofte jeg ser innom en i utgangspunktet uinteressant annonse fordi det av en eller annen grunn er mye trafikk på den, eller at jeg ser noen kjente har svart på den.

Det er slikt som skaper et levende forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det oppleves som sensur? Personangrep og liknende er selvfølgelig ikke akseptabelt, men om man ikke har lov til å fortelle om andre fora som kan være av interesse, da er det vippet over spør du meg.

 

Les forumsregler. punkt 9 og 11.

 

Når det oppfordres til å bruke andre forum er det ikke ønsket.

Det blir som å gå inn til en bilforhandler og rope ut til alle kundene at de heller burde kjøpe bil hos forhandlere på andre siden av gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les forumsregler. punkt 9 og 11.

 

Når det oppfordres til å bruke andre forum er det ikke ønsket.

Det blir som å gå inn til en bilforhandler og rope ut til alle kundene at de heller burde kjøpe bil hos forhandlere på andre siden av gaten.

 

Tviler ikke på at du gjorde jobben etter reglene, sjøbuse. Det er reglene i seg selv jeg reagerte på.

En bilforhandler har økonomiske motiver og interesser som første prioritet, og det har jeg forståelse for at han ønsker å beskytte.

Dersom dette diskusjonsforumet viser seg å ha så sterke kommersielle interesser, at brukerne ikke får snakke positivt om andre diskusjonfora, da er jeg ikke like sikker på om det er bilinteressen som er drivkraften bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar en 24-timers pause fra diskusjonen, og tar med oss alle tilbakemeldinger til både gamle og nye kjøp og salg så langt inn i et møte i morgen for å se hva som teknisk lar seg gjøre før vi går videre. Takk for alle tilbakemeldinger så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Sensur faktisk.. Var ikke ment som reklame for noe annet forum heller... Men men.....

Dere får bare styre på, ser ikke for meg at dere plutselig vender om og får forumet slik det var.

Bimmers blir som Bilforumet er, og slik Gatebilforumet var - tragisk....

Ps, kjøp salg delen på VW-audi klubben er topp... Se og lær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det nå er en avstemning. Dersom det går tilbake til forum-oppsettet slik det var, er det fortsatt mulig å beholde en tilbakemeldingsløsning det som er i den nye varianten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det nå er en avstemning. Dersom det går tilbake til forum-oppsettet slik det var, er det fortsatt mulig å beholde en tilbakemeldingsløsning det som er i den nye varianten?

Vel.. Vi kan bruke dette nye feedbacksystemet ved kjøp/salg i forumet også. Men man må (i alle fall pr. nå) klikke seg inn på aktuell selgers profil for å gi tilbakemelding via knappen der. Og man må (i alle fall pr. nå) klikke på "Tilbakemeldinger" for å se selgerens/kjøperens eventuelle tilbakemeldinger fra andre kjøpere/selgere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les forumsregler. punkt 9 og 11.

 

Når det oppfordres til å bruke andre forum er det ikke ønsket.

Det blir som å gå inn til en bilforhandler og rope ut til alle kundene at de heller burde kjøpe bil hos forhandlere på andre siden av gaten.

 

Så hver gang noen nevner stanceworks som et populært eksempel, så skal det modereres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanceworks er for det første ikke en direkte konkurrent, samt at det ikke er noen som har nektet deg å diskutere alternative fora noen steder.

Når det derimot neves i en direkte oppfordring til å forlate nuværende fora til fordel for en konkurrent, er dette ikke greit. Dette er ikke noe nytt som har kommet, da dette heller ikke er det første "alternative" foraet som er opprettet, og blitt forsøkt reklamert for via Bimmers.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Vi kan bruke dette nye feedbacksystemet ved kjøp/salg i forumet også. Men man må (i alle fall pr. nå) klikke seg inn på aktuell selgers profil for å gi tilbakemelding via knappen der. Og man må (i alle fall pr. nå) klikke på "Tilbakemeldinger" for å se selgerens/kjøperens eventuelle tilbakemeldinger fra andre kjøpere/selgere

Høres jo ut som en helt grei løsning det.

Og om man klarer å få til slik at man ser "scoren" til den enkelte ved å enten klikke "tilbakemeldinger" som du sier, eller helst at det står under avataren evt når man klikker på brukeren/holder over.

 

En grei form for tilbakemeldingsfunksjon er vel det aller viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det kanskje gått an å kombinere de to? Eller hadde det blitt for vanskelig?

Tanken kom i hodet mitt nå nettop :P

 

Når man legger inn en annonse på nye Kjøp og Salg, kommer det samtidig en tråd i gamle Kjøp og Salg forumkategorien.

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, det er som sagt bare en tanke.

Ser f.eks. at forumet på amobil.no har en kategori som heter "diskuter artikler". Jeg skal ikke si om de forumpostene kommer automatisk når noen oppretter en artikkel, eller om artikkelforfatteren manuelt legger inn en ny tråd. Men er det et system som kan automatiseres, vil det kunne gi begge sider hva de ønsker.

Når man svarer på en av disse trådene i amobilforumet, kommer det opp som en kommentar i kommentarfeltet i artikkelen. Legger man inn en kommentar i kommentarfeltet, mener jeg den kommer som en post i tråden.

 

Da kan de som liker gamle Kjøp og Salg best bruke det, og de som liker det nye kan bruke det. Ett skjema for oppretting av annonse, og annonsen blir lagt ut både som annonse og som en tråd. Poster man et spørsmål den ene plassen, kommer det automatisk opp begge plasser.

 

Beklager om det er litt rotete forklart. Det er fredag morgen :P

Men kunne det være en idé å sjekke opp? Da får jo alle det som de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det kanskje gått an å kombinere de to? Eller hadde det blitt for vanskelig?

Tanken kom i hodet mitt nå nettop :P

 

Når man legger inn en annonse på nye Kjøp og Salg, kommer det samtidig en tråd i gamle Kjøp og Salg forumkategorien.

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, det er som sagt bare en tanke.

Ser f.eks. at forumet på amobil.no har en kategori som heter "diskuter artikler". Jeg skal ikke si om de forumpostene kommer automatisk når noen oppretter en artikkel, eller om artikkelforfatteren manuelt legger inn en ny tråd. Men er det et system som kan automatiseres, vil det kunne gi begge sider hva de ønsker.

Når man svarer på en av disse trådene i amobilforumet, kommer det opp som en kommentar i kommentarfeltet i artikkelen. Legger man inn en kommentar i kommentarfeltet, mener jeg den kommer som en post i tråden.

 

Da kan de som liker gamle Kjøp og Salg best bruke det, og de som liker det nye kan bruke det. Ett skjema for oppretting av annonse, og annonsen blir lagt ut både som annonse og som en tråd. Poster man et spørsmål den ene plassen, kommer det automatisk opp begge plasser.

 

Beklager om det er litt rotete forklart. Det er fredag morgen :P

Men kunne det være en idé å sjekke opp? Da får jo alle det som de vil :)

Vi som driver og drifter har nylig diskutert noe liknende det du foreslår. Det lar seg helt sikkert gjøre med noen hundre betalte programmeringstimer(á kr 500-1500), så allerede der vi et aldri så lite problem i forhold til Mediehuset Tek ;-) Det vil uansett være snakk om en helt annen løsning som må til når det blir snakk om å gjøre noe liknende med kjøp og salg for annonser lagt inn av brukere enn hva amobil.no har for artikler de har opprettet i redaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...