Torbjørn E39 Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Sitter og vurderer om jeg skal skyte fra hofta og advare flere mot et slikt bilfirma jeg handlet bil fra eller om jeg skal bare glemme hele greia.... Saken er den at jeg ble lovt flere ting med bilen som ikke har holdt mål i etterkant, noen kan kanskje si det er småplukk men sagt er sagt fra deres side. Ble lovt gode sommerhjul og vinterhjul, hvis de ikke var bra nok ville de bli byttet. Jeg fikk han til å sjekke dekka mens jeg hadde han på tlf, et sett fant han ikke i farte. I og med at bilen sto såpass langt unna så fikk jeg ikke sett bilen før jeg signerte kontrakten med bilfirma. Så sender jeg min far nedover for å hente bilen for meg. Mens han er på tur nedover med fly så ringer selger å sier at til info så er det røyket i bilen.. Da er det bare en ting å gjøre sier jeg, det er å få renset bilen skikkelig før levering, han skulle få gjort dette. Min far ankommer og de finner ut at bilen ikke har noen sommerhjul, de plukker da av et sett fra en annen bil og får satt på min bil. I tillegg driver de å monterer uorginal radio/cd spiller i bilen. Min far tar da bilen med seg og kjører hjem. Jeg henter bilen hos min far dagen etter og ser over bilen. Bilen er på vinterhjul pga fjelloverganger i april, sommerhjul er pakket inn i dekkposer. I juli sender jeg de en mail fra deres hjemmesider og får kopi av min epost tilsendt som kvittering for sendt epost. I eposten tar jeg opp punkter som: - uorginal radio/cd virker ikke lengre, får ikke tatt ut spiller da pinner for å ta ut spilleren ikke er med. - sommerdekka er på slitemønstre på bakdekka, mao holder ikke sesongen engang - hyler i bremsene ved oppbremsing, sikkert bagatell men kan være slitasje Så ikke all verden egentlig. Jeg tok ikke med at jeg ikke var fornøyd med rensinga, lukter fortsatt mye røyk i bilen, tipper de har støvsugd og sprayet med luktfjerner i bilen. 2 uker går uten at jeg hører noen ting fra dem. Jeg videresender første mailen jeg sendte og skrev en purremail. 1 uke til går før jeg får svar fra dem, da sier de at de ikke har mottatt første mailen fra meg og spør når jeg kjøpte bilen og km.stand nå. Dette fikk de svar på fra meg dagen etter deres mail. 2 nye uker går uten at jeg hører noe fra dem, sender de da en ny purremail. De svarer da tilbake at de ikke kan se å ha mottatt noen mail fra som jeg hevder. Garanti- tiden er nå utløpt og de anså saken som avsluttet..... Jeg tilter i fistel! Er det mulig! Har da sendt de en krass mail tilbake og sagt hva jeg mener om deres kundebehandling og sagt at dette skal jeg spre i alle fora jeg bruker som div bil- fora, facebook og vennekrets forøvrig. Synspunkter?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Tja, du kjøper en bil usett og henter den ikke selv, slike ting som du på en måte gjør en avtale på må kreves der og da mener nå jeg. Gjerne stå skrevet i kontrakt. Dekka er en ting, men er en bruktbil, at den er røyket i må man jo bare regne med, at det piper ved nedbremsing hvor lang tid etter kjøp? Bremser er slitedeler. Hva slags spiller sitter i? Mye annet fint du klarer å lure radioen ut med enn de originale pinnene. At dem ikke svarer deg på mail høres noe useriøst ut. God kundeservice krever i det minste det. Det kan også virke som de unnlot å svare deg helt til garantitiden gikk ut. Hvor gammel var bilen, og hvilken prisklasse snakker vi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Spiller liten rolle om jeg hentet selv eller ei, hadde jeg hentet selv hadde nok hjemturen blitt et par dager senere. Poenget er at jeg sender en mail med de tinga jeg ikke er fornøyd med, om de vil rette de opp eller ei betyr ikke noe, jeg har ikke krevd de for noe som helst annet enn å prøve å komme i dialog. Kunne fint kunnet kommet til enighet om noe. Men så lenge de avventer med å svare til garanti er gått ut for så å si det som argument for å legge ballen dø synes jeg blir drøyt. Hylinga i bremsene har vært der hele tiden, la ikke merke til det før jeg kjørte med vinduet nede. Bilen er en 2006 mod som har rullet 93000km, prisen under 200k uten at jeg ser at prisen skal gi no utslag her. At bremser er slitedeler vet jeg jo, men min tanke var å komme i dialog og bli enige om en deal å dele på kost både bremser og dekk. Stereoen mistenker jeg kan være hurtigkoblinger bak stereo, ville derfor komme i dialog for å høre hvordan de hadde installert denne, den er jo ny og er sikkert bra for flere år den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Høres dessverre kjent ut dette. Hadde det samme problemet med ett utsalgssted i Bergen. De lovet i både øst og vest. Men jeg ble sittende med regning på 9000kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Hvis du skal advare oss fra dette bilfirmaet så må vi jo få vite hvilket firma det er snakk om. Jeg personlig kjøper aldri en bil jeg ikke har prøvd og sett med egene øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Høres dessverre kjent ut dette. Hadde det samme problemet med ett utsalgssted i Bergen. De lovet i både øst og vest. Men jeg ble sittende med regning på 9000kr Hva er det med Bergens firma? Jeg kjøpte også fra Bergens området, grunnen til at jeg ikke fikk sett, prøvd å hentet bilen selv. Uansett så bør de i det minste klare å føre en dialog med kunde, enten de er enig i garanti eller ikke. Firmaet jeg snakker om heter Fana Bilforretning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Selv om de svarer deg etter at garantien har gått ut så er det jo fra den dagen du tok kontakt med dem de skal gå ut ifra ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Selv om de svarer deg etter at garantien har gått ut så er det jo fra den dagen du tok kontakt med dem de skal gå ut ifra ??? Var det jeg mente jeg å. Men tydeligvis så er de ikke i 2013 enda så mail er noe de ikke bruker selv om de har det.. Har 2 kjenninger i Trøndelag som vurderte å kjøpe bil fra det firmaet, det skal de ikke etter de snakket med meg. Firmaet ble advart om at jeg kom til å skrive om de både her og på facebook + div andre fora jeg er på. De går nok ikke konk som firma pga dette, men de mister iallefall noen av kjøperne sine, i tillegg til at de advarer sine kjente i tillegg. Jungeltelegrafen kan svi godt over tid, men erfaringsmessig er nok det jeg gjør en liten storm i et vannglass som kun er kortvarig. Men søkbart på nett er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 I min jakt på ny bil var jeg innom hos dem på nett, men endte opp med å kjøpe lokalt. Kanskje like greit hvis det du beskriver representerer servicenivået deres. Det at de trenerer saken til garantitiden er gått, og er frekke nok til å anse saken som avsulttet uten å diskutere med deg høres jo helt horribelt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Hvorfor venter du i ukesvis på svar fra mail istedenfor å ringe de?! Jeg ville tatt opp problemene over telefon for så å bli enig om å sende en mail til de med hva dere ble enige om muntlig. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Prøv å ta kontakt med salgssjef eller daglig leder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Fant firmaet på facebook og fant ut jeg skulle gi de en negativ tilbakemelding. Etter dette har jeg mottatt flere PM på facebook som bekrefter måten de har behandlet saken min, flere har saker hos forbrukertvistutvalget. Så utifra dette vil jeg mene at å styre langt unna dette firmaet er på sin plass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Oktober 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2013 Hvorfor venter du i ukesvis på svar fra mail istedenfor å ringe de?! Jeg ville tatt opp problemene over telefon for så å bli enig om å sende en mail til de med hva dere ble enige om muntlig. Har erfart at ting som blir sagt på telefon ikke kan dokumenteres, en mail er skriftlig og dateres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Oktober 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2013 Prøv å ta kontakt med salgssjef eller daglig leder Hvem tror du har svart på mailene da? Tror nok det er han som har svart, selv om det aldri er skrevet under med navn på mailene fra dem.... Vil vel ikke skrive hvem han er så ingen kan ta den det gjelder i etterkant så lenge ingen kjenner navnet. Bare det virker useriøst for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Morn du! Har desverre hørt diverse negativt om denne forretningen selv. Jeg bor i Bergensområdet og styrer langt unna Fana bilforretning. Anbefaler deg å ringe 03737 (forbrukerrådet) og få gratis rådgivning på hva du kan gjøre videre. dette koster deg ikke en krone, og kan resultere i at du klarer å tvinge forhandleren opp i et hjørne, altså enten at de gjør det du har krav på, eller tas til forliksrådet (gratis for deg). Har gjort dette selv, endte opp med MYE mer enn jeg hadde krav på i økonomisk kompensasjon pga verksted hadde ignorert og trenert saken. skulle ha 9000, endte opp med 22 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå