Gå til innhold

Styringsenhet E39


Stangen1
 Share

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spurte, er at jeg mistenkte nettopp det du svarte. BMW sitt diagnose utstyr vil sannsynligvis vise mere informasjon enn det universale systemet som er brukt. Antageligvis kan BMW verkstedet fortelle deg nøyaktig hva som er feil, uten at jeg vet hva slags system ditt verksted har brukt. Jeg har selv både det originale systemet, og et par universale. Det er kjempeforskjell på dem.

 

Selv tviler jeg på at hjernen er defekt. Hvis du likevel har tenkt å bytte hjernen får du kødd med startsperre systemet. Da må du likevel til en BMW forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes det er ABS modulen de har ment. Jeg skiftet nettopp denne selv. Loddingene inni rister løs. Hos meg sitter den ved høyre dempertårn slik som på bildet her: Du ser den svarte plastdelen med den store pluggen nede. Er skrudd på metallklossen hvor alle bremserørene kommer inn.

 

http://www.bimmerfest.com/photos/data/3314/heatshield3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det er vel flere ting det kan være. Merkelig nok så fungerer alt helt fint når bilen er kald, så snart du har kjørt litt og stopper for så å starte igjen så lyser abs og antispinn og speedometer virker ikke. Får sjekke med merkeverksted som du sier så får jeg vite hva det er, har bilhuggeri med tre likebiler like ved der jeg bor så jeg kan få tak i deler dersom det trengs. Av og til kan det vel være at en bør kjøpe nytt også i stedenfor brukt kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en typisk ABS styreenhet feil. Kommer ved varm motor. Og si at det sjelden er feil med disse er tull. Var en svakhet på E39. Men jeg ser at en annen her på forumet har fått et firma til og lodde noen komponenter for en billig penge og da var den i orden igjen. En ny koster 8000. Ingen vits og kjøpe en brukt til 2500 da den kan ryke etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...