Gå til innhold

Lillert's 530ix prosjekt

Lillert
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

byttet TPS også. Bolten til veivsensoren måtte jeg til slutt kutte, og etter masse kav med å få ut sensoren etter det, så får jeg ikke ut resten av bolten. Får ikke boret den ut heller fordi toppen er i veien, så må nok mest sannsynlig bytte kamkjededekselet, noe jeg ikke har ork til for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ah, kjipt! Utrolig merkelig at ingenting hjelper!

Har du byttet/sjekket Intake Air Temp Sensor? Kan forårsake "Loss of power, poor fuel consumption, poor idle" i følge den sensor-siden jeg linket til tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT sikker på at alle slangene under innsuget er på plass? Dette er helt typiske feil for vacuum lekkasje. 
Vil anbefale deg å demontere innsuget for å få sjekket alle slangene skikkelig. 

En annen ting, hvilke tennplugger står i? Har du prøvd å byttet tennpluggene? Hvis ikke, prøv det også.

Hvis alt dette er ok og du har byttet det meste, må du begynne å se på hvilken tilstand motoren er i. Kompresjonstest og sylinderlekkasjetest. Hvordan er den på registeret? osv. 

Bare å fortsette å stå på! Du finner ut av det tilslutt, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ja, fant en pakning som var litt knøvra, så får håpe det var det! Har nye NGK plugger i den, og alle slanger til innsug er hele og på plass. Virker ikke som om det er noe mekanisk, i og med at den går så fint i nødmodus... Air temp sensor har jeg ikke byttet!! kanskje det er noe å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først og fremst si takk for all interessen og hjelpen folk har komme med i tråden her! Har pratet med en kar anngående bytte av M5 fangeren min i en Alpina fanger. Har vel egentlig allerede bestemt meg for å gjøre det, men fortsatt spennende å høre meningene til folk :) Blir nok litt tettere med oppdateringer fremover nå som jeg har begynt å få igjen gnisten på prosjektet!

1912289_363977283777590_8675666763607647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...