Gå til innhold

Lillert's 530ix prosjekt


Lillert
 Share

Anbefalte innlegg

Har også listene som skal under dørene, men de må limes må, så får bli en annen dag :)

 

Bilen skal tectyleres, noen som vet om firma i skiensområde som driver med sånt? Kunne gjort det selv, men er så forferdelig grisete  <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også listene som skal under dørene, men de må limes må, så får bli en annen dag :)

 

Bilen skal tectyleres, noen som vet om firma i skiensområde som driver med sånt? Kunne gjort det selv, men er så forferdelig grisete  <_<

 

Gjør du det selv betaler du rundt tusenlappen i produkt, en seriøs aktør tar raskt 7000 for en komplett jobb. Jeg bare kjøper ei presenning fra europris, leggern under bilbukken og bruker engangskjeledresser og hansker. Så bare går hele rakla på bålet etter jeg er ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om tectyl forresten! planen var å gjøre det selv fra starten, men er som sagt så grisete, så lurte litt på priser på profesjonelt, men det blir ikke noe av nå! ... Har allerede kjøpt inn Tectyl i mengder allerede, så må bare finne en plass og gjøre det! Noen i Skiensområdet som vil leie meg en plass?

 

Jeg har gjort litt mer på bilen også, nå er den så godt som ferdig. Eneste som mangler for skilter er forsikring, noe som er et rent helvete og finne til en rimelig penge... fikk tidligere tilbud fra nemi forsikring på 7000 i året, og det var på meg, men dette tilbudet gjaldt bare i 1 måned, og dette er 4 måneder siden. Nå vil de ha 12 000, og det er på faren min! Så om noen har noen tips så hyl ut :)

 

Har også fått lakkert og montert dørhåndtak, bilder kommer til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for det!

Nå er det lenge siden oppdatering her... Grunnen er at jeg bare har holdt på med motoren. Den stopper nesten på tomgang, og når man kjører den må man gi nesten full gass for at det skal skje noe på lavere turtall, og da hugger den til. Akkurat som om man skrur av tenningen, gir full gass, og skrur på tenningen igjen.

 

Har prøvd annen LMM, ohmet veivsensor, byttet coiler og plugger, byttet O2 sensor, byttet pakninger i innsug og sjekket etter falskluft. Lest meg grønn på nettet, og skjønner ikke hva mer jeg skal prøve  :-x Fettern min (bakken92) kom med et forslag om at det kunne være at den fikk lite bensin, men når jeg plugger ut LMM så går den jo helt fint når den er i nødmodus, så kan vel ikke være det heller?

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg, men vil det slå ut så kraftig på vanlig kjøring? må som sagt nesten gi full gass for at det skal skje noe :s  skal prøve å ohme den :)

Noe som også er litt merkelig er at den har blitt sånn bare av å ha stått et år uten å bli kjørt under oppussingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med vanlig kjøring, men det kan helt klart forårsake problemet med tomgangen.

Det kan rett og slett være at det har størkna noe drit inni den. Faren min har et problem med sin at det går mye olje gjennom der (av ulike grunner..), og han må jevnlig ta den av, fylle den med bensin (eller liknende) og riste for å rense den siden den blir full av olje. Da går den fint på tomgang igjen etterpå. Jeg ville forsøkt det, er jo enkelt og greit å gjøre og koster ingenting å prøve :) Bremserens fungerer også bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...