Gå til innhold

importere e60?


adne95
 Share

Anbefalte innlegg

Hey! 

Ska bytte ut min e39 i en e60 til neste år, ser mest på 525d, tenkte å bruke godt i underkant av 200k..

har sjekka endel, en jeg veit om tjente akkurat 50k på å hente en e60 530d i tyskland, registrere i norge og selge.. men når jeg sjekker prisene på nettet så er det jo minst like billig i norge?

er prisene som regnas ut på mobile24.no kraftige overslag eller er det faktisk sånn at det i mange tilfeller er dyrere å importere en e60? 

 

eksempel: 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44159056

vs

http://www.mobile24.no/details.htm?id=185278200&offset=0&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du henter bilen selv og har kapital, kan du nok spare noe.

De prisene for importhjelp på typiske 10k, virker som bare er et gebyr for hjelp, så kommer transport og annet utenom.

Det blir fort dyrt.

Jeg prøvde å få importert en E60 525-530d i fjor, da med 60k egenandel og resten på lån. Det ville ikke forhandlerne ta i med ildtang. Hehe. Ble fortalt, igjen og igjen, at bilene var for gamle og "risky business".

Men samtidig importerer de dem gjerne selv, for så å selge dem i norske lokaler, til markedsprisen her til lands.

Så money talks!

Hvis du skal ha alternativ beregning, må du først legge ut for ordinær beregning, deretter søke om refusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du henter bilen selv og har kapital, kan du nok spare noe.

De prisene for importhjelp på typiske 10k, virker som bare er et gebyr for hjelp, så kommer transport og annet utenom.

Det blir fort dyrt.

Jeg prøvde å få importert en E60 525-530d i fjor, da med 60k egenandel og resten på lån. Det ville ikke forhandlerne ta i med ildtang. Hehe. Ble fortalt, igjen og igjen, at bilene var for gamle og "risky business".

Men samtidig importerer de dem gjerne selv, for så å selge dem i norske lokaler, til markedsprisen her til lands.

Så money talks!

Hvis du skal ha alternativ beregning, må du først legge ut for ordinær beregning, deretter søke om refusjon.

takk for svar =)  

tviler på at jeg henter sjøl, men har en som fikser import gjennom firma, tok visstnok omtrent ingenting for å hente den, går med levering til firmaet.. får bare få han te å sjekke ut litt :) har vel blitt så gamle de der og at det ikke er stort vits kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn en med mer utstyr i hvertfall, denne har jo ikke el stoler engang!

de som driver med importhjelp på mobile24 er hvertfall veldig hyggelige folk, har hatt en del kontakt med en der, skulle egentlig ta inn en bil for meg, men selgern fant plutselig ut at han ikke skulle selge bilen alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sittet på mobile.de og mobile24.no i 1-2 mnd, og kan ikke si at det er noe særlig billigere enn i Norge.

Mulig pga høy euro kurs?

Ihvertfall så er prisene ganske like med det som er her hjemme, når man foretar vanlig beregning.

 

Mulig jeg har oversett noe da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten like billigt å kjøpe den i Norge, noen biler kan du spare litt på det er ikkje så mangen lengre.

Vi er inne på mobile24 hver dag å sjekker, men som oftest blir det for dyrt når du skal tjene penger på bilene.

Det som er fordelen er jo at det er mangen biler å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo blitt billige biler i Norge så da reduseres også fortjenesten. De siste E60/E61 jeg har importert de siste 2-3 årene har jeg spart ca 25-35.000 på alternativ beregning og fått frakta hjem selv med AutoLink. Dette har vært 2-3 år gamle biler og jeg har spart fra 70.000.- og oppover sammenlignet med tilsvarende på Finn (men det er forskjell på å spare 70.000,- ved å importere til seg selv og tjene 70.000 ved å selge videre...). Km.stand max 80.000 og de har ligget på 300.000-450.000 ferdig i Norge avhengig av motor og drivverk.

 

Når det gjelder de bilene du linker til skjønner jeg ikke at det er mulig å selge den norske uansett pris. Manuell klima, interørlister i ufyselig tre og standardseter gjør den nesten usalgbar(noe den lave prisen nok gjenspeiler). Den har heller ikke navi prof som annonsa sier. Er vel vanskelig å kjøpe en E61 med mindre utstyr(ikke en gang xenon ser jeg)...  Når selger sier lukusklasse med masse utstyr er jo det bare fjas som gjør at jeg ikke hadde orka å kjøpe bil fra de. Den tyske er også ca 1-1,5 år nyere og har gått 20.000 mindre og har en del fint utstyr. Det er kanskje ikke så mye å spare på såpass gamle og rimelige biler, men for all del, ikke kjøp den norske du linker til om du ikke på død og liv skal ha 525d og ha den til den skrotes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike biler som dette er det ikke så mye å hente på å importere dessverre, de er for gamle, har for høyt utslipp og har ennå ikke stort nok bruksfradag. Da vil det vøre lettere å finne en bil i Norge, nordmenn elsker utstyr på disse bilene så det er også lettere å finne en godt utstyrt bil i Norge. Mye av bilene som er billige på Mobile har svært lite utstyr og de som har utstyr koster like mye som her hjemme, så det er vanskelig å finne noe bra.

På en 2010-2012 modell så vil det være mye å hente derimot, på F10 530xd er det f eks nesten 100 000 kr å spare på import kontra å kjøpe i Norge. Også på eldre biler enn 15 år kan det være store summer å spare hvis man importerer på alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ;-)

Jepp, kjøper nok bil innenlands når den tid kommer :) hadde bare ikke fulgt så godt med på markedet, og ble overraska over prisene sia "alle" jeg har snakka med sier at det er haugevis av penger å spare på å importere...

Men om prisen er lik, og jeg får importert uten å måtte styre så mye med det selv, er det fortsatt lurt å hente bil fra Tyskland? Tenker på kvaliteten på veier, osv.. noe poeng? :)

finn en med mer utstyr i hvertfall, denne har jo ikke el stoler engang!

de som driver med importhjelp på mobile24 er hvertfall veldig hyggelige folk, har hatt en del kontakt med en der, skulle egentlig ta inn en bil for meg, men selgern fant plutselig ut at han ikke skulle selge bilen alikevel

Dette har jo blitt billige biler i Norge så da reduseres også fortjenesten. De siste E60/E61 jeg har importert de siste 2-3 årene har jeg spart ca 25-35.000 på alternativ beregning og fått frakta hjem selv med AutoLink. Dette har vært 2-3 år gamle biler og jeg har spart fra 70.000.- og oppover sammenlignet med tilsvarende på Finn (men det er forskjell på å spare 70.000,- ved å importere til seg selv og tjene 70.000 ved å selge videre...). Km.stand max 80.000 og de har ligget på 300.000-450.000 ferdig i Norge avhengig av motor og drivverk.

Når det gjelder de bilene du linker til skjønner jeg ikke at det er mulig å selge den norske uansett pris. Manuell klima, interørlister i ufyselig tre og standardseter gjør den nesten usalgbar(noe den lave prisen nok gjenspeiler). Den har heller ikke navi prof som annonsa sier. Er vel vanskelig å kjøpe en E61 med mindre utstyr(ikke en gang xenon ser jeg)... Når selger sier lukusklasse med masse utstyr er jo det bare fjas som gjør at jeg ikke hadde orka å kjøpe bil fra de. Den tyske er også ca 1-1,5 år nyere og har gått 20.000 mindre og har en del fint utstyr. Det er kanskje ikke så mye å spare på såpass gamle og rimelige biler, men for all del, ikke kjøp den norske du linker til om du ikke på død og liv skal ha 525d og ha den til den skrotes.

Var bare to kjappe eksempel, likte ingen av de, pga utstyret :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike biler som dette er det ikke så mye å hente på å importere dessverre, de er for gamle, har for høyt utslipp og har ennå ikke stort nok bruksfradag. Da vil det vøre lettere å finne en bil i Norge, nordmenn elsker utstyr på disse bilene så det er også lettere å finne en godt utstyrt bil i Norge. Mye av bilene som er billige på Mobile har svært lite utstyr og de som har utstyr koster like mye som her hjemme, så det er vanskelig å finne noe bra.

På en 2010-2012 modell så vil det være mye å hente derimot, på F10 530xd er det f eks nesten 100 000 kr å spare på import kontra å kjøpe i Norge. Også på eldre biler enn 15 år kan det være store summer å spare hvis man importerer på alternativ :)

Gi meg en link på F10 lik en i norge til 100.000kr mindre når alle avgifter og frakt er betalt.

Det har vært lite biler å hente den siste tiden som vi kan tjene gode penger på!

Klart du finner alltid noen som er gunstige men det kryr ikkje av dei lengre sånn så før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ;-)

Jepp, kjøper nok bil innenlands når den tid kommer :) hadde bare ikke fulgt så godt med på markedet, og ble overraska over prisene sia "alle" jeg har snakka med sier at det er haugevis av penger å spare på å importere...

Men om prisen er lik, og jeg får importert uten å måtte styre så mye med det selv, er det fortsatt lurt å hente bil fra Tyskland? Tenker på kvaliteten på veier, osv..

  

Hvis du kommer over en bil som koster det samme i Norge som Tyskland, og disse to er like utstyrsmessig så gå for den tyske. Du får riktig nok ikke Cold clima pakken men den har iallfall aldri jeg savnet, pass også på å finn en bil med setevarme da dette ikke er fullt så vanlig i Tyskland.

Fordelen med en tysk bil er at den har ikke gått like mye i saltsørpe som en Norsk bil, men dette betyr ikke at tyske biler ikke har sett salt. Særlig Autobahn er en eneste stor saltsørpe vinterstid i Tyskland så dette er ikke nødvendig vis positivt. Tyske biler er ofte mer langkjørte og mindre slitt innvendig, på instegslister, sidestøtten på seter og dørhåndtak da Tyskere i snitt kjører lengere enn Nordmenn som ofte småkjører mye. Dette har også sitt å si for motoren :)

Gi meg en link på F10 lik en i norge til 100.000kr mindre når alle avgifter og frakt er betalt.

Det har vært lite biler å hente den siste tiden som vi kan tjene gode penger på!

Klart du finner alltid noen som er gunstige men det kryr ikkje av dei lengre sånn så før.

Hva som er prisen på frakt kan varierer men min lokale importør tar med alt i alt 15 000 levert ferdig på skilt her i Arendal, så om jeg tar det som utgangspunkt.

Du kan jo se disse eksemplene hvor den tyske bilen riktignok har noe høyere kilometerstand, men igjen litt mer utstyr som veier opp for det :)

Tysk:

http://www.mobile24.no/details.htm?id=184750610&offset=8&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

Norsk:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43635066

Ett annet eksempel med litt bedre utstyrte modeller, nok en gang har den tyske bilen gått noe lengere men vi snakker her om en besparelse på 115 000 kr hvis du henter bilen selv :)

Tysk:

http://www.mobile24.no/details.htm?id=183176239&offset=13&source=mob&type=autos&sub_type=〈=nor

Norsk:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44258986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det stemmer, Her er linken til den eine bilen du la ut http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44258986   du finner nesten like biler mye billigere i norge.

Det er snakk om en realistisk utpris, ikkje blandt dei dyreste bilen som ligger på finn! 

Skal du ta inn en bil for å tjene greie penger, kan du ikkje gå etter dei dyreste bilene på finn.no.
I tillegg trenger du 1 sett med hjul når du importerer. 

Eg forstår at det går ann å hente biler og tjene penger på dei, men det har endret seg en del i det siste.
Dette er vel ikkje blandt dei bilene du selger hver dag (ihvertfall ikkje i haugesund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det stemmer, Her er linken til den eine bilen du la ut  http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44258986 denne er blandt dei dyreste på finn.no du finner nesten like biler billigere i norge.

Det er snakk om en realistisk utpris, ikkje blandt dei dyreste bilen som ligger på finn! 

Skal du ta inn en bil for å tjene greie penger, kan du ikkje gå etter dei dyreste bilene på finn.no.

I tillegg trenger du 1 sett med hjul når du importerer. 

Eg forstår at det går ann å hente biler og tjene penger på dei, men det har endret seg en del i det siste.

Dette er vel ikkje blandt dei bilene du selger hver dag (ihvertfall ikkje i haugesund)

Du er klar over at jeg snakker om biler med Xdrive? Billigste 530d Xdrive er nettopp den jeg blinket til først som koster 635 000 kr. Jeg skjønner at du som bilselger vil at vi skal kjøpe bil i Norge men for meg så er det uaktuelt å betale 679 000 for den ene F10en når jeg kan hente en tilsvarende i Tyskland for rundt 570 000 kr, greit nok så må jeg ut med 15-20 lapper for å få den hjem og 10 lapper for vinterdekk. Men så får jeg nye vinterdekk også og ikke kanskje dekk som har stått på bilen siden den var ny i 2011 og kanskje straks må byttes som kan være tilfelle på den norske. Dessuten så leveres mange Tyske biler med vinterdekk, så det vinterdekk argumentet er litt halvveis ;)

Linken din virker ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at jeg snakker om biler med Xdrive? Billigste 530d Xdrive er nettopp den jeg blinket til først som koster 635 000 kr. Jeg skjønner at du som bilselger vil at vi skal kjøpe bil i Norge men for meg så er det uaktuelt å betale 679 000 for den ene F10en når jeg kan hente en tilsvarende i Tyskland for rundt 570 000 kr, greit nok så må jeg ut med 15-20 lapper for å få den hjem og 10 lapper for vinterdekk. Men så får jeg nye vinterdekk også og ikke kanskje dekk som har stått på bilen siden den var ny i 2011 og kanskje straks må byttes som kan være tilfelle på den norske. Dessuten så leveres mange Tyske biler med vinterdekk, så det vinterdekk argumentet er litt halvveis ;)

Linken din virker ikke....

 

Dei fleste biler vi har importert har ikkje hatt vinterdekk.. Vi bytter alltid dekk så lenge dei er under 50% slitt! 

Eg snakker ikkje om hvor du vil handle, men hvor mye du faktisk kan tjene på import til firma for å så selge med fortjeneste. 

Hadde du spart 110-120k på import hadde nok alle forhandlere importert biler fra tyskland, men slik er det nok dessverre ikkje.

Du vett sikkert like godt som meg hvor lite fortjeneste det er på mangen bruktbiler, hadde du tjent over 100k på å importere så hadde nok alle forhandlere gjort det!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor begynner du å snakke om forhandlere, det er er snakk om her er jo privatimport og hvor gunstig dette kan være på enkelte modeller. Det at jeg engasjerer ett firma for å hente bilen ser jeg fortsatt på som privat import, da bilen er til privat bruk og jeg ikke har som intensjon å selge "for å tjene penger".

Og som du så i mitt eksempel her så er det store penger å spare ved å hente bilen i Tyskland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...