Gå til innhold

E87, defekt bakaksling, hjelp!


andreaskarm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen min var nettopp på service før jeg kjøpte den. Der konstaterte bavaria at bakakslingen var defekt da det kom opp en abs feil. I følge bavaria var noen av tennene på akslingen slitt, derfor feilmeldingen. Jeg skjønner ikke helt at tenner på akslingen kan bli slitt. Du har tenner der navet blir tredd på akslingen, og så har du en krans innenfor som jeg trodde absen leste på? Denne er hel hos meg. Skitten eneste. Kan noen fortelle meg hvor det blir slitt? Jeg har ikke merket noe eller fått opp noen feilmelding siden jeg kjøpte bilen. Forrige eier har heller aldri merket noe. Kan det være en tilfeldig feil?

Jeg trodde det var ringen til venstre for den tynne abs leste på?

post-63402-0-14215400-1381327162_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS-en leser på en ring. Denne får du ikke kjøpt løst av BMW, men i følge babybmw.net kan du kjøpe denne uoriginale og bytte selv: http://www.ukpartsdirect.com/products/abs-reluctor-rings-1/abs-reluctor-ring-325.html

 

Ikke spør meg hvor den sitter, det har jeg ikke klart å finne ut av.

 

Ellers hender det at selve ABS-sensoren tar kvelden, eller at det er fullt av dritt i kontakten som sitter i innerskjermen. Jeg fikk en periode ABS-feil i kraftig regn eller snø. Etter at jeg gjorde rent kontaktene i innerskjermen og fylte dem med vaselin har jeg ikke hatt noen feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...