Gå til innhold

Utføre småservice selv, service bok og annet.

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Spørsmål.

Hvordan gjør dere det med småservice dere utfører selv på bilen, skriver dere dette inn i service boken selv. F.eks utført oljeservice med filterskifte + legge til kvittering ?

Grunnen for at jeg lurer kommer av at bilen skal snart få byttet olje (typisk oljeservice) men syntes prisene på dette de forskjellige stedene er horrible.

Saken er at jeg kan en del av det mekaniske selv, men har ikke noe stempel/firma å referere til når det gjelder at servicen er utført.

Hvordan vil dette være for en potensiell kjøper om han skulle ha sett i service boken at oljeskift o.l er tatt selv, utenom merkeverksted?

Vil dette ha noe betydning på totalverdien av bilen?

Hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt/lest for en stund siden at nye eu regler gjør at en underskrift fra privatperson (eier?) i servicehefte skal være like gyldig som underskrift og stempel fra firma. Er dette bare tull? Skjønner jo at de fleste stoler mer på at serviceheftet er stemplet av skikkelig verksted når de kjøper bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette ha noe betydning på totalverdien av bilen?

På en nyere bil du kommer til å selge om et år eller to vil jeg betrakte det som en ulempe.

På en bil du har tenkt å ha i lang tid, og der du ved et salg kan legge fram en perm som kan dokumentere nye deler og arbeid gjennom flere år, vil jeg betrakte det som en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 2007 modell E91 Med 150TKM på telleren.
Servicehefte er fulgt opp til dagens Km, men jeg har tatt en vurdering og nå er det stopp
Taper rett og slett alt for mye penger på å sette den på verksted.
Så nå er det service hjemme i garasjen for alle pengene, men at jeg kan skrive det inn selv og det er ike godt som et merkeverksted. Det har jeg ingen tro på :P det må du har drømt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...