Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

søndagskos :)

fikk av register dekselet å fikk endelig sett om kjede hadde ryket eller om det bare hadde hoppet av...

post-42885-0-10450000-1390166850_thumb.j

ser ut som det er veldig greit å time den også... nå blir det dele bestilling veldig snart :)

 

her er bilde av motoren undenifra uten bånnpanne..

post-42885-0-14797700-1390166864_thumb.j

og her er et bilde av kjedene

post-42885-0-61389600-1390166866_thumb.j

 

og her ser dere hvor det har ryket.. aner ikke hvorfor det røyk på 2 steder men det er det sikkert en god grunn til..

post-42885-0-89660000-1390166868_thumb.j

 

man ser at kjedet har strekt seg.. min lille teori uten noen som helst fakta oppbacking er at de nye vinterhjula var så myke at antispinn'en slo inn hele tiden, så motoren ble gående å lugge på effekten som igjen ga ekstra påkjenning på et allerede slitt kjede som gjorde at det røyk når det gjorde....

 

moralen i historien er: SKRU AV DEN HELVETES ANTISPINNEN ;)

 

nå begynner ting å dra seg skikkelig til da.. og jeg begynner å bli klar for å kjøre bil :)

alle tankene jeg har om dagen går rundt hva jeg skal gjøre med bilen min, hvorden den kommer til å se ut, kjøre teknikk.. innjustering av kw v3.. når jeg trener (jogger) visualiserer jeg å kjøre runder på ringen.. tenker på om det er noen muligheter med ting jeg kan gjøre nå som motoren er ute.. hva som bør få en runde med lakk mens jeg får på ny fanger og spoiler (panser) .. om jeg får på de felgene jeg vil ha..

Gleder meg rett å slett som en unge som aldri har hvert på tusenfryd og skal på disneylworld

 

Men det er vel dette som gjør meg til en skikkelig entusiast

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. Akkurat det der med register havari er jeg også redd for. Teorien din kan jo stemme, litt usikker. For min del er det første bilen med piggfri, og når det er glatt blinker antispinn lampen mye. Har faktisk funnet ut at det er bedre å kjøre med den av. Bedre fremkomlighet. 

 

Ganske sykt at slike deler bare kan ryke.. Poenget med kjedet er jo at det skal minske sjansen for at slike ting skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jo ikke 100% om det med antispinnen men den hadde lyst veldig mye den dagen da de nye vinterdekkene var veldig myke..og ga jeg full gass i 6-gir så lyste den opp med en gang..

når dette kjedet røyk ble jeg først å fremst skuffa over BMW at de kunne lage noe som er så ræva.. :P jeg har altid snakka så varmt om bmw til alle jeg kjenner noe som har resultert i at de fleste jeg kjenner nå kjører bmw.. så da er jeg litt mindre tøff i trynet på det om dagen :P

husker en som heter christer her på forumet.. når vi begynte å jobbe sammen og jeg snakka så fint om min 320i og han hadde sierra cosworth.. snakka han altid om at bmw bare bråka men gikk ingenting osv.. nå har han 2 stk, en temmelig rå E36 m3 som er bygd veldig etter mine preferanser og en e92 320d som han kjører frem og tilbake til minnesund med :P

 

men når jeg får satt sammen bilen igjen kan jeg bli litt tøffere igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon fra motorteknikk.. de sier de har ventet på noen deler som de til slutt ikke fikk tak i.. så jeg får ikke byttet eksosventilføringer da de ikke klarte å oppdrive de.. sikkert vanskelig siden jeg har en n47d20s.. så da er den sikkert ikke klar før neste uke..

Begynner å bli lei av å vente på toppen :P ble i det minste litt billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da begynner det å komme deler :)

 

Bmw performance intercooler.. skal etter hva jeg leser gi ca 10 hk

post-42885-0-16898700-1391015233_thumb.j

eneste problemet er at den ser mistenkelig ut som den jeg allerede har i størrelse og i såfall så kommer den da til salg :P

 

også har jeg fått downpipe..

post-42885-0-99884700-1391015230_thumb.j

 

så ligger det en haug med deler på GS og toppen begynner sikkert å nærme seg :)

så her skjer det ting :)

eneste jeg ser som et problem nå er at jeg ikke finner ut noen måte å få montert en oljekjøler..

er litt redd for at oljetempen skal bli et problem under hard kjøring aka banekjøring..

så jeg vurderer faktisk å sette opp en ekstern elektrisk oljepumpe som bare tar olje fra enten returen på turboen (da må den gå hele tiden.. Eller om jeg skal bare lage 2 hull i bånnpanna og bare la den resirkulere i den og da koble pumpa til en termostat.. da kan jeg også ha en cachtank med litt størrelse så jeg får flere liter olje på noe som også hjelper ganske mye :)

så klør meg litt i hodet om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktiske 10hk er ikke så ille..  samtidig som den gir den litt hyggeligere innsugstemp.. med det jeg gjør regner jeg med 280hk kanskje 285 i motor..

er stor forkjell på 265 0g 275 ;)

Helt utrolig at den utgjør så mye :) Det fins slikt til 120d også. Blir nok til at jeg bestiller slikt til min siden 320d har samme intercooler som 318d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bare lest hva de mapper de 123d'ene i england til med denne intercooleren og uten dpf..

aner jo ikke hva jeg kommer til å ende opp med :P men rundt det samme tenker jeg ihvertfall :)

med intercooler får man mere luft så da kan man gi mere diesel som gir mere effekt.. samtidig som eksos tempraturen synker veldig mye uten dpf som gjør at turbo ikke går like varm så man skal jo da i teorien få litt kaldere luft inn til intercooler også.. samtidig som turboene trives bedre.. :)

vet som sagt ikke hva jeg kan forvente men ecotune sin programvare til dette oppsettet sier 285hk.. så bør vel være rundt der en plass.. skal jo trossalt prøve å gi noen M biler litt press ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...