Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

hei..

da har jeg endelig kjøpt meg ny bil.. etter noen år med min e46 320i 2001modell (selges) så var det på tide med noe som var litt mere gromt... jeg så først litt på 330d e46 og ombygde e46M3'er men følte at å kjøpe m3 ble for dumt når jeg bygger en e36 M3 banebil..

jeg er en god venn av -Martin- her på forumet og liker hans 1'er veldig godt... liker generelt første gen 1'er veldig godt..

første gang jeg så det som nå er bilen min til salgs var vel i mars..

hvor jeg var rett før jeg ringte på den.. også så jeg den igjen nå så klarte jeg ikke å dy meg lengere.. jeg ringte å hadde vel mentalt sett kjøpt bilen i det jeg ringte han som eide den..

jeg føler bilen er et fint kompromiss mellom fornuftig og rask/morsom

og gass responsen fra twinturbo motoren er helt fantastisk for diesel å være, nesten som bensin

her er litt annonse bilder..

post-42885-0-03704000-1381693871_thumb.j

post-42885-0-47983200-1381693870_thumb.j

post-42885-0-71211900-1381693871_thumb.j

post-42885-0-51020800-1381693872_thumb.j

post-42885-0-20648400-1381693873_thumb.j

post-42885-0-75230300-1381693873_thumb.j

post-42885-0-34318600-1381693869_thumb.j

post-42885-0-90958700-1381693869_thumb.j

 

 

planene med denne er ikke så mange da den allerede er ganske grom men noe skal vi vel få gjort.. må jo få den til å bli min bil.. er aldri noe gøy å høre på treff.. jasså det er du som kjøpte bilen til torleif med barten..

 

planene er som følgende:

Kw v3 coilovers.. (kjøpt inn)

apex 18" felger tenker fedral 595 rs dekk

M3 bærearmer og caster stag

H&R stabilisator stag forran og bak

chip

sote ruter og cromlister

performance fanger og sideskjørt (tenkte å lage noen custum bremsekjøling slanger til denne )

performance baklukespoiler

trekke inetiørlister i carbonfolie

og helt til sist quiafe diff (eller lignende bare for å sette krona på verket) (btw siste pri)

 

ellers skal denne bilen mest nytes og koses med.. holdes ren og pen... kjøres på diverse baner rundt om i norge og europa (planlegger nurburgring tur i 2014)

og jeg må nevne at jeg og martin er like spente på hvem som kjører ifra hvem med tanke på at vi skal ha like mye HK etter jeg har fåt "chippa" denne..

gleder meg som en liten gutt til å hente den i morgen :)

 

ps for de som ikke vet om 130i'en til Martin så er det link til den her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var vel litt derfor jeg kjøpte denne.. den har jo alt man vil ha på en 1-serie bortsett fra noen småting da :) Men det kommer...

gleder meg som sagt veldig til å hente den i morgen og tipper den kommer til å bli ganske rå når jeg er ferdig med den..

vel jeg synes den er ganske rå allerede men fetere skal den bli :)

skjønner at alle vil ha de stolene de er veldig gode å sitte i, veldig god side støtte.. men ble litt skuffa over at de ikke kunne justeres mere enn frem og tilbake og ryggen.. men det kan jeg for all del leve med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første dag med 123

da var første dag med min 123d overstått.. siden jeg henta bilen klokken 13 har jeg vel om trent konstant sitti i bilen før jeg kom hjem for en time siden.

henta bilen på ullern i oslo så var det bare å kjøre hjem for å legge fra meg vinterdekkene..

etter det skulle jeg dra å hente mitt kw v3 understell på siljan utenfor skien.. men ikke uten følge som var fra moss.. så jeg bar ut på enebakkveien mellom lillestrøm og moss...

Første gang jeg kjører bilen et sted det ikke er kjedelig motorvei eller har bilen full av vinterdekk..

og det må jeg si.. jeg er sykt imponert over den bilen.. den er en fryd å kjøre.. gir deg veldig god selvtillit i svingene.. og momentet kombinert med responsen gir virkelig en god sportsbil følelse.. dette er virkelig en drivers Car..

etter moss var det en kort ferge tur over til horten å bare gi gass derifra.. forbikjøringer var lekende lett..

alt i alt er jeg kjempe fornøyd med bilen.. den virker over all forventning.. og alt dette før chip.. det kommer til å bli helt rått..

må si at 123d er noe jeg virkelig anbefaler.. og performance stolene leverer behagelig i MANGE timer :)

btw var dagens forbruk da jeg ga på når jeg kunne 0.63.. med mye aktiv kjøring.. var noen runder oppe i god hastighet :P

 

så konklusjon en bil som ser helt konge ut.. er eksepsjonellt god å kjøre.. og går på litt over halvliteren på mila ;)

 

denne tror jeg at jeg kommer til å ha lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...