Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

kjørte litt "økonomisk" på vei hjem fra Fredrikstad her.. lå vel omtrent 10-20 over gransa hele veien

synes ikke det er så ille forbruk da..

post-42885-0-26065500-1397312981_thumb.j

deilig med en bil som kan gå på 0.5L på mila og forhåpentligvis kan gå på rundt 8:30 BTG på ringen :) det kaller man å få i pose og sekk ;)

 

 

også fått på yellowstuff klossene.. må si jeg er mektig imponert over yellowstuff i forhold til redstuff som jeg hatt på tidligere biter..

tar med en gang selv ved kalde bremser :)

dette fikset også prblemet jeg hadde med "lav" bremsepedal som var forårsaket av at ene bremseklossen bak hadde satt seg dønn fast..

 

stemnings bilde

post-42885-0-46617800-1397313175_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med inspirasjon til når jeg må bytte skiver! Ser bra ut dette!

Ikke så lenge siden jeg hadde akkurat samme tall som deg på både km og forbruk. Hyggelig forbruk på disse dieseldyrene må jeg si (i alle fall ifht edb'en).

I vinter så var jeg faktisk nedi 0.43 på en langtur med finkjøring. Jeg gikk inn for det, skal sies (med "smådekk" og BSR chip). Ligger normalt på tett under halvlitern på blandet kjøring med 19tommerene og mellom 0.5 og 0.6 om det er kun bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte litt "økonomisk" på vei hjem fra Fredrikstad her.. lå vel omtrent 10-20 over gransa hele veien

synes ikke det er så ille forbruk da..

attachicon.gif20140410_220910.jpg

deilig med en bil som kan gå på 0.5L på mila og forhåpentligvis kan gå på rundt 8:30 BTG på ringen :) det kaller man å få i pose og sekk ;)

 

 

Kom på en kuriositet da jeg så bildet. Da jeg kjøpte min 130i så var den slik

 

post-69487-0-61278400-1397325844_thumb.j

 

Etter noe tid så var det ikke lengre klikke-lyd når jeg brukte blinklyset. Dette ble fikset på garanti og slik så den ut etterpå

 

post-69487-0-75044300-1397325868_thumb.j

 

Av en eller annen grunn hadde de byttet hele instrumentpanelet og jeg hadde fått oljetemperaturmåler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klager ikke!

 

Det var i mai 2009 jeg fikk det nye instrumentpanelet og det var vel omtrent på denne tiden at motoreffekten på nye 130i gikk fra 265 til 258 hk.

 

Jeg var forøvrig ikke klar over at det var problemer med oljetemperatur. Min er ikke veldig hardt kjørt bortsett fra de ganger den har vært i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kompisen min sin -Martin- her på forumet har det kunn hvert under banekjøring han får problemer med det.. i tyskalnd på autobahnen får du så mye kjøling da det går så fort så da er det ikke noe problem.. det er mere de konstante pådragene i 2 og tredje som virkelig varmer motoren sånn som på bane eller veldig inspirert landeveiskjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe selfølgelig men hadde jo 205hk orginalt og da satt det en god del bedre men nå vil den sidlengs i sving ifra 1-4 gir.. tror selvfølgelig ikke at dette blir det samme med sommer dekk, men jeg husker min gammle E36 M3.. den var ikke så lettsluppen bak med vinterdekk :P

er vel momentet som gjør det :)

 

Min bil med 270hk 600nm + slapp på 5 gir :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro..

jeg bare gleder meg til å¨få sommer dekkene jeg..

har bestillt meg Pirelli P-zero rosso 245 bak og 225 forran.. feiga ut litt på bredden bak da jeg er redd for at det skal subbe i foksrøre :P (eller hvordan det skrives)

håper jeg får de i påsken men må nok belage meg på å få de etter påske.. hadde hvert sååå deilig å hatt på sommerdekk nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...