Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte ned tune fordi vi la inn ny programvare på søndag for å unngå kuttene jeg hadde på rudskogen.. men det endte med å gjøre vondt værre så da fikk jeg johan til å sende meg orginal programvare for å få kjørt som jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kjørte jeg feil i danmark og klarte aldri å ta igjen martin igjen.. samtidig som at jeg ikke kunne gi full gass.. så hadde ganske laber toppfart.. max uflaks egentlig.. :/ lurer på om det er ladetrykkslekkasje som gir kuttene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva det ville utgjort sikkert ikke så mye men hadde kanskje hvert vanskeligere å fått til.. vinner nok litt på M3 bærearmene.. kanskje litt under 9... men er egentlig umulig å si sikkert.. kjørte jo med standard effekt og M-tech understellet er ikke så dårlig.. og orginalfelgene med bridgestone potenza (som er orginal dekket) er ganske bra..

men jeg lå veldig jevnt på rundt 8:50 hele dagen var bare trafikken som gjorde om jeg fikk dårligere eller bedre runde.. vet jeg har mere å hente i angsten og hoppet ved adnau forest-.. da jeg var raskere der andre dagen men ikke fikk noen Cleane runder..

bilen var veldig behagelig å kjøre rundt der og følte ikke at jeg satsta liv og lemmer.. men hadde kanskje hvert værre orginalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

 

man ser at kjedet har strekt seg.. min lille teori uten noen som helst fakta oppbacking er at de nye vinterhjula var så myke at antispinn'en slo inn hele tiden, så motoren ble gående å lugge på effekten som igjen ga ekstra påkjenning på et allerede slitt kjede som gjorde at det røyk når det gjorde....

 

moralen i historien er: SKRU AV DEN HELVETES ANTISPINNEN ;)

 

 

 

Tror nok jeg må skuffe deg der. Selv om hjulene starter og stopper er det BESTANDIG "drag" i registerkjedet så lenge motoren går. Dette sørger ventilfjærene for.

 

 

 

 

ahj, on 15 Jan 2014 - 15:07, said:

Det er flott at det ordner seg Sa de noe om hva som er galt? Blir det porting av toppen?

 

Har du sett kanalene på en slik topp? Skal du porte en slik, da bør du jaggu ha gjort hjemmeleksa. Slike topper er jo utelukkende laget for å lage swirl, og ikke flow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg må skuffe deg der. Selv om hjulene starter og stopper er det BESTANDIG "drag" i registerkjedet så lenge motoren går. Dette sørger ventilfjærene for.

 

 

 

 

 

Har du sett kanalene på en slik topp? Skal du porte en slik, da bør du jaggu ha gjort hjemmeleksa. Slike topper er jo utelukkende laget for å lage swirl, og ikke flow.

Jeg har ikke sett en slik topp og jeg er ingen ekspert. Men spurte for det.

Og hvorfor bringer du opp noe slik nå, 7 mnd etter at det er skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja selvfølgelig har kjedet belastning hele tiden men det vil jo uansett ha en påkjenning da den skal drive 2 kamaksler og dieselpumpa og accelerering av denne massen vil jo gi mere påkjenning en å bare holde farten både når motoren går opp og ned i turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...