Gå til innhold

Knekt luftenippel på bremskaliber bmw e46 330i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har klart å knekke luftenippel på bremskaliber på min bmw e46 330i, da jeg skulle bytte bremskiver og klosser på den. Noen tips om hva jeg må gjøre for å fikset det?

Skrevet

Om den er knekt, så kan du skru den ut med feks en sveisetang om du kan få tak i den.

Hvis ikke det er nok av nippelen på yttersiden, så må du bore den ut evt bruke grisepikk for å skru den ut.

Jaja, det kan kanskje gå med noe annet også, som feks en annen skrue eller noe lurt.

Skrevet

Stod forøvrig om en leverandør av rustfrie bremsenipler som visstnok skulle være helt sjef i det nyeste performance BMW :)

Skrevet

Vis den ikke lekker driter du i det.

Et mareritt? Har jo ikke noe å si om nippel er åpen eller ei. Er stempelet tregt så må du ha ny caliper :)

Skrevet

Først må jeg spørre,hvorfor knakk den? Jo,fordi det ble brukt for mye tiltrekkingsmoment forrige gang den ble trekt til :-)

Kan du/har du tilgang til å sveise med gass? Sveis på en liten perle i enden av det som er igjen av nippelen,ta en liten griptang og klem fast på perlen du har sveist på.Spray på litt WD40,og jobb forsiktig med å løsne den.løsne/dra til hele tiden hvis den begynner å bevege seg på gjengene..kan godt varme litt rundt luftenippelen.Er viktig å jobbe forsiktig frem og tilbake hvis det er aluminium kalipper,ellers vil gjengene skjære seg

Skrevet

Har ikke tilgang til allverdens utstyr, da jeg gjør den jobbe hjemme, nå stor det en fin grispik fast i den også, Var ikke jeg som satte den fast sist noe jeg burde ha gjort selv, Noen tips for å presse inn bremsestemplet? 

Skrevet

Har ikke tilgang til allverdens utstyr, da jeg gjør den jobbe hjemme, nå stor det en fin grispik fast i den også, Var ikke jeg som satte den fast sist noe jeg burde ha gjort selv, Noen tips for å presse inn bremsestemplet? 

Løsne slangen litt,og press stemplet tilbake med en stor rørtang eller utstyr til den slags jobb.

Skrevet

Prøvde det i sta løsa den overse bremse slangen, overgangen fra metal til gummi kobling, og stemplet ville fortsatt ikke røre seg, Noen flere tips :) ?

Skrevet

rart att det har kommet luft inn når bremsene var helt bra før ? burde det ikke gå greit å presse inn stemplet når det ikke står på noe trykk på stemplet?

Skrevet

Det er bare for å få ut overflødig væske, så heller du på litt mere i beholderen. Det går somme ganger med makt også, men det er fort gjort å skade tettninger, klosser elns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...