330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Hei jeg har klart å knekke luftenippel på bremskaliber på min bmw e46 330i, da jeg skulle bytte bremskiver og klosser på den. Noen tips om hva jeg må gjøre for å fikset det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Lekker det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Om den er knekt, så kan du skru den ut med feks en sveisetang om du kan få tak i den. Hvis ikke det er nok av nippelen på yttersiden, så må du bore den ut evt bruke grisepikk for å skru den ut. Jaja, det kan kanskje gå med noe annet også, som feks en annen skrue eller noe lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Stod forøvrig om en leverandør av rustfrie bremsenipler som visstnok skulle være helt sjef i det nyeste performance BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 nei den lekker ikke, grispik funket dårlig den knakk den også, Er et mareritt og klemme sammen bremsekalibern, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Boring da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Vis den ikke lekker driter du i det. Et mareritt? Har jo ikke noe å si om nippel er åpen eller ei. Er stempelet tregt så må du ha ny caliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Har brukt og åpne luftniplen før og da har det den vært lett og presse inn stemplet, men nå vil den ikke rikke seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Først må jeg spørre,hvorfor knakk den? Jo,fordi det ble brukt for mye tiltrekkingsmoment forrige gang den ble trekt til Kan du/har du tilgang til å sveise med gass? Sveis på en liten perle i enden av det som er igjen av nippelen,ta en liten griptang og klem fast på perlen du har sveist på.Spray på litt WD40,og jobb forsiktig med å løsne den.løsne/dra til hele tiden hvis den begynner å bevege seg på gjengene..kan godt varme litt rundt luftenippelen.Er viktig å jobbe forsiktig frem og tilbake hvis det er aluminium kalipper,ellers vil gjengene skjære seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Har ikke tilgang til allverdens utstyr, da jeg gjør den jobbe hjemme, nå stor det en fin grispik fast i den også, Var ikke jeg som satte den fast sist noe jeg burde ha gjort selv, Noen tips for å presse inn bremsestemplet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Har ikke tilgang til allverdens utstyr, da jeg gjør den jobbe hjemme, nå stor det en fin grispik fast i den også, Var ikke jeg som satte den fast sist noe jeg burde ha gjort selv, Noen tips for å presse inn bremsestemplet? Løsne slangen litt,og press stemplet tilbake med en stor rørtang eller utstyr til den slags jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Prøvde det i sta løsa den overse bremse slangen, overgangen fra metal til gummi kobling, og stemplet ville fortsatt ikke røre seg, Noen flere tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Luft på koblingen til bremseslangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iat Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 rart att det har kommet luft inn når bremsene var helt bra før ? burde det ikke gå greit å presse inn stemplet når det ikke står på noe trykk på stemplet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 17, 2013 Share Skrevet Oktober 17, 2013 Det er bare for å få ut overflødig væske, så heller du på litt mere i beholderen. Det går somme ganger med makt også, men det er fort gjort å skade tettninger, klosser elns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå