Gå til innhold

Knekt luftenippel på bremskaliber bmw e46 330i

330iat
 Share

Anbefalte innlegg

Om den er knekt, så kan du skru den ut med feks en sveisetang om du kan få tak i den.

Hvis ikke det er nok av nippelen på yttersiden, så må du bore den ut evt bruke grisepikk for å skru den ut.

Jaja, det kan kanskje gå med noe annet også, som feks en annen skrue eller noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg spørre,hvorfor knakk den? Jo,fordi det ble brukt for mye tiltrekkingsmoment forrige gang den ble trekt til :-)

Kan du/har du tilgang til å sveise med gass? Sveis på en liten perle i enden av det som er igjen av nippelen,ta en liten griptang og klem fast på perlen du har sveist på.Spray på litt WD40,og jobb forsiktig med å løsne den.løsne/dra til hele tiden hvis den begynner å bevege seg på gjengene..kan godt varme litt rundt luftenippelen.Er viktig å jobbe forsiktig frem og tilbake hvis det er aluminium kalipper,ellers vil gjengene skjære seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tilgang til allverdens utstyr, da jeg gjør den jobbe hjemme, nå stor det en fin grispik fast i den også, Var ikke jeg som satte den fast sist noe jeg burde ha gjort selv, Noen tips for å presse inn bremsestemplet? 

Løsne slangen litt,og press stemplet tilbake med en stor rørtang eller utstyr til den slags jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...