Gå til innhold

[Solgt] Min 2007 E92 335i "Hartge" | foliert matt blå metallic side 7

Omnislash
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det!

Jeg synes nå at så lenge du bruker sport eller manuell-programmet så funker den vel så bra!

Nå har jeg kun SMG og manuell til å sammenligne med, bortsett fra en 330dat (204hk) jeg har kjørt litt for noen år tilbake.

Den girer jo så fort du kommer til turtallssperra, men det gjorde den jo på SMG også. (Forsåvidt så er vel det bare bra også!)

Men, det hender selvsagt at man savner manuell en gang i blandt, siden det er litt lettere å leke med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kitet der står oppgitt som kun fra 03.07 produksjon, mens denne er produsert før det.

Ja, men det skal fungere likevel (jeg tar likevel ingen ansvar om det ikke skulle gjøre det  :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt:

http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e90-e91-e92-e93-2005/connecteddrive-retrofits/6fl-usb-aux-interface-retrofit
http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e90-e91-e92-e93-2005/connecteddrive-retrofits/combox-media-pnp-retrofit

Er disse noe jeg kan benytte meg av, eller må man ha CIC da?

Ut ifra det jeg leser på den iDrive, CCC etc tråden din så står det at det ble tilgjengelig fra 2010 av, så da er det å tolke som at ingen av disse retrofitene er noe jeg kan benytte meg av?

Det mest optimale (uten å være for sikker på hva som er mulig ennå) må vel være å koble til en enhet der CD-veksleren er tilkoblet nå, eller evt. å få oppgradert den modulen som sitter i midtkonsollen/midtarmlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste kan du nok ha (jeg ville likevel lest meg litt mer opp på hva som evt. kreves for å få dette til på biler produsert før 03/07, jeg har bare skumlest litt og forstått det skal være relativt greit).

Den nederste krever CIC (som kom i 2009).

Å montere noe som erstatter CD-veksleren er nok enklere, det er bare jeg som sverger litt til originalt utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ta meg mer tid til å lese senere. Er litt mye info å ta innover seg i det siste, i tillegg til at jeg sikler på både foliering, bakfanger/diffuser etc!

Jeg liker forsåvidt best originalt jeg også, men jeg vil slippe å betale dyre dommer for dette, som det ofte kan bli om man ikke kjenner noen som er litt drevne på montasje / retrofitting (samt innkjøpskostnaden).

Det er ingenting som er kjipere enn produkter som lover gull og grønne skoger, også lagger og henger det seg, eller virker ikke som du ble "lovet".

Dessverre så er det vel lite å hente på å snakke med noen på bilradiospes.no eller lignende, siden selgere er nettopp selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:
Kjørte litt omkapp med en original E92 M3 her om dagen og da forventet jeg å bli parkert. Holdt godt følge hele veien.. opp til passelig høy fart (for å si det sånn)
Så siden Hartge bytter ECU, så er det meget stor sannsynlighet for at den fortsatt sitter i bilen, denne bilen da har 370HK og ikke 306HK.
Litt moro er det jo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Har mottatt Hartge diffuseren men den passer ikke rett på, og har ikke så lyst til å begynne å skjære i dette selv.

Bilder her (den skal litt høyere opp, men pga plasten i midten på fangern er i veien, får jeg ikke plassert den inntil og så høyt opp som den skal være:

post-52330-0-89512400-1394816092_thumb.jpost-52330-0-65690500-1394816095_thumb.jpost-52330-0-81353700-1394816098_thumb.jpost-52330-0-36425700-1394816094_thumb.jpost-52330-0-64024300-1394816096_thumb.jpost-52330-0-65117300-1394816097_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...