Gå til innhold

Coilover, prisklasser?

Anderspr0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Så litt på coilovers fra statene nyrlig, og har tenkt litt på det.

I de fleste tilfeller er det kanskje 50% å spare på å bestille fra statene, så tar utgangspunkt i å dobble prisene i norsk salgspris.

Finner endel coilover sett til 300-400 dollar > 1800-2400 nok, og endel til 1000 dollar, og kanskje noen til 1500 dollar. 

Er det virkelig så stor forskjell på de? Jeg legger 80% vekt på høyden, og 20% på komfort når jeg tenker på å senke bilen. (ja, noen synes nok at jeg er tjukk i hodet fordi jeg velger noe ukjente merker framfor D2 Racing og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på kvalitet mot pris ja. E46 nå, men blir A4 B7 til sommeren, derfor spør jeg litt generelt. 

Det er ikke toll på bildeler, kun moms på 25%. Betalingsgebyr har jeg aldri fått hos paypal, selv med kjøp av felger til 8000NOK. Garantien får man fordi.

Så kjøper man ett sett til 3000 NOK, blir det totalt 3750,- med mva. Uansett under halv pris til norsk. Finner vell ikke ett coiloverkitt til 3750 nok? Riktignok er de rimeligste merkene til 2000 NOK.

Hva er forskjellen på senkesett og coilovers? Med TUV-papirer, er det noen problemer med godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke toll nei, men det har ingen nevnt heller. Tollgebyret kommer du derimot ikke unna. Og jo, PayPal tar en liten avgift, det er derfor de overlever.

Jeg forstod ikke setningen din med garanti, men det er neppe mer enn et års garanti uansett, og om noe skulle skje blir det fort styr med sending, krangling med tollvesen, etc. Ved kjøp i Norge har du fem års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener holbarheten er bedre på de dyre.

Vil tro det er brukt bedre stål, og rustbehandling, og mulig en bedre utfordringer av coiloversane på de dyreste men ikke på de billigste.

Senkesett kan du ikke justere, det er enten bare fjærer og/eller dempere som byttes for å få bilen lavere.

Coilovers er justerbare i høyden, og de dyreste har justering for demping også (hvor hardt/mykt du vil det skal dempe)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000,- er fremdeles i kategorien "rimelig" når det gjelder understell. 2500,- er i kategorien "på underlig vis TUV godkjent, men burde ikke vært det". For ikke å snakke om elendig kvalitet.

1) prøv å forstå det jeg og awt skrev til deg. Garanti på ebay er omtrent verdiløs på det du skal kjøpe (i realiteten pga frakt og drit med tollvesenet).

2) Definer hva du forventer fra et slik coiloversett? Lavere bil så billig som mulig? Da har du svaret ditt. Lavere bil, gode kjøreegenskaper og bra kvalitet? Da må du ganske langt opp i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parts24 har coilovers til en overkommelig pris, både til E46, samt den Audien du tenker på å kjøpe :)

Siden du legger stor vekt på at settet skal gå lavt, vil jeg tro du skal skru det i bunn kanskje? Mener garantien på de fleste sett blir revet bort dersom man skrur for lavt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente justerbart senkesett og coilovers, forskjellen altså.

Om den ene coiloveren går til helvette om 2 år da, så kjøper jeg jo bare ett nytt sett til 3000? :-P Litt mye å punge ut 7000 i en smell med en lærlingelønn på 12.000 netto.

Poenget er lavere bil. Kjører bykjøring 95% av turene, så skal ikke opp i noe hastigheter der komfort slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente justerbart senkesett og coilovers, forskjellen altså.

Om den ene coiloveren går til helvette om 2 år da, så kjøper jeg jo bare ett nytt sett til 3000? :-P Litt mye å punge ut 7000 i en smell med en lærlingelønn på 12.000 netto.

Poenget er lavere bil. Kjører bykjøring 95% av turene, så skal ikke opp i noe hastigheter der komfort slår inn.

Ja, og om den ryker før to år, så får du ny.

Serr? Hva er 7000 delt på 2? 3500. Du sparer 3500 den ene måneden og 3500 den andre måneden. Hvis ikke du har råd til det så deler du det på 4 det er 1750 og sparer det i 4 mndr så har du gode coilovers til sommeren?

coilovers kan du justere opp og ned og kanskje dempingen.

Senkesett kan du ikke justere, altså det er fast!

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understreker det en gang til. Mente justerbart senkesett og coilovers, forskjellen altså. 

Har forstått det slik at det er det samme.

Har satt opp ett budsjett på 20k etter at jeg har hentet bilen (penger etter bilen jeg skal selge).

12k på Zito WP111 med dekk, 3k på coilovers, 500 i lakk av grill, 800 i cupra leppe, 800 i alu speil, 600 i soting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...