Arizonapie Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Har en 330D 2000Mod som ikkje starter.Kjørte forholdvis rolig da eg plutselig mista all gass respons! Bilen litt tidligere samme turen.Hadde samme problem dagen før heim frå jobb.Bilen går på startgass.Det kjem diesel inn på filteret. Har skifta dieselfilteret (det var jææævli dårlig)Men Railen er TOM! Er ikkje tegn til trykk eller diesel i railen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Om det kommer inn i filter, så har du bare høyttrykks pumpa etter den også rail. Så da det er noe med HT pumpa vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Hadde ut ventilen på høgtrykkspumpa i dag, den var helt død... så gjer eit forsøk med å skifte den først:) med tanke på pris og arbeid på sjølve pumpa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 Er dette egentlig en ventil? Trudde det var en ventil som opner å stengte for diesel...er det en trykkregulator elns? For strømmen varierer når eg måler med multimeter i stikket inn på "ventilen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 Kan den ha en årsak til at bilen ikkje starta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Er dyre deler så tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Har skifta den "ventilen" fortsatt ikkje fyr i bilen... Har prøvd ganske mykje forskjellig no..Alle forslag mottas med takk! Er lite sugen på å begynde på den Høgtrykkspumpa.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 15, 2013 Share Skrevet November 15, 2013 Fremdeles så er det jo slik at om det kommer diesel helt inn til HT pumpa, men ingenting ut, så er det jo noe feil inni den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommeliten Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Hei:) Har en E46 320d 2005 mod med akkurat samme problem, jeg stoppet bilen på ei ferge, og etter det har jeg ikke fått start. Det kommer ikke diesel opp på den heller, men får opp en feilkode 46D1 internal ECU 4, bruker da et et program som heter inpa. Vet det er en del problemer med startsperra på disse, har du sjekket det? skal da komme opp som feil med EWS eller lignende. Det er ikke feilen på min, så jeg er på tur til å ta ut ventilen på HT, skriv inn om du finner ut noe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 21, 2013 Share Skrevet November 21, 2013 Få tak i noen med INPA, og sjekk feilkoder, matetrykk til HT pumpe og eventuelt rail trykk (men det er vel uaktuelt). Fordi det kommer diesel vil ikke det si at den lager nok trykk. Matetrykket skal være mellom 3.5- til litt over 4 bar på tomgang. Og som Otis nevner, ta av slangen som går ned på HT pumpe og sjekk om dieselen kommer helt frem til pumpa. Ellers så varierer prisen på høytrykkspumper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 På min var det dieselpumpa under bilen og brudd i ledningen til trykkregulatoren som står på HT pumpa. brudd v stikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Iallfall på 3litern skal det være 4bar fra midterste pumpa å innpå HTpumpa.Så når vi kakka på den fyrte den me engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseveske Skrevet April 10, 2020 Share Skrevet April 10, 2020 Har en bmw e46 330Xdrive disel 2001 mod med start problem alt funket helt fint til jeg skulle reise fra butikken og bilen ikke ville starte. Motoren går rundt men den tenner ikke. noen som vet hva årsaken kan være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 10, 2020 Share Skrevet April 10, 2020 36 minutter siden, Bremseveske skrev: Har en bmw e46 330Xdrive disel 2001 mod med start problem alt funket helt fint til jeg skulle reise fra butikken og bilen ikke ville starte. Motoren går rundt men den tenner ikke. noen som vet hva årsaken kan være ? ingen her er et orakel, som du ser tidligere i denne tråden må du gjøre en egeninnsats i å finne FAKTA før noen kan hjelpe deg. første side i denne tråden kan være til hjelp, står også mange innlegg om like problemer: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå