Gå til innhold

Synspunkt - prising av bil på finn.no

Parts24
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelper svigers med å selge en ganske strøken Chrysler Grand Voyager 99 modell... Kan dere si helt ærlig meninger på hva dere mener om denne saken? Bilen ble nylig reparert for 60.000 på chrysler-verksted, der de mente at hun minst kunne få 90.000,- for bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44642313&editAd=true

Noen synspunkt? Jeg har fått en henvendelse på to mnd, og han ene bydde 40.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun kunne fått minst 90 for den ville jeg latt verkstedet kjøpe den for 70. Så tjener de raske penger de også.....

Tror nok dette er noe av det vanskeligere å få solgt. Er nok ikke sikkert man bør takke nei til budet på 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den magiske boka deres sier 90 grunnet kmstand, men som de fleste vet er det et stoooort avvik mellom bokverdi hos bilselger og reell salgsverdi... jeg hadde ikke ringt på bilen engang til den prisen når de bilene er gammeldagse, dårlig utstyrt og dyrere i drift kontra f.eks VW sharan, som er langt lavere priset enn den bilen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annonsen er jo grei men har litt lite bilder.

Og hele problemet er jo at disse er di alltid har hatt dårlig rykte mye pga svakt register kjede på Dieslene og bilene generelt

Hvorfor folk ikke kjøper en slik bil? Når man som i dette tilfellet må påkoste en bil som har rullet 80000 kilometer 60000.- i påkost så ligger jo svaret ganske klart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått ned iallfall 20 000 ,-! Dette er riktig nok en litt mere påkostet Plymouth i forhold til de ribbede Chrysler utgavene ligger litt over i pris, samme med Dodge som ligger litt over. Voyager har fått vedlig dårlig rykte og det er heller ikke de beste bilene på markedet, men 3,3 liters V6ern er både sterk og forholdsvis driftsikker. Dette ser ut til å være en velholdt bil som er godt oppfulgt, mye er byttet så man kan jo si at det er mye bil for pengene. Ikke alle småbarnsfamilier som har allverdens råd når det kommer til bil og da er det greit med ett romslig alternativ som er god å kjøre og har litt småfeit lyd ;)

Og ikke tro Sharan er noen bedre bil, er vel noe av det værste mølet Volkswagen har laget, må opp på 1,8T eller VR6 variantene også for å matche Grand Voyager 3,3 på effekt og ytelser. I tillegg har du automat, cruisecontroll, praktiske skyvedører, klima og i mange tilfeller skinn i Voyager :) Bare styr unna Turbo Diesel variantene, dette er noe dritt. Folk skal være gjerrige å kjøpe amerikansk bil med diesel, så klager de og syter når røkla går i stykker og gir de andre variantene ufortjent dårlig rykte.

Og en annen ting når det gjelder disse V6 Voyagerene, deler er nesten gratis om du bestiller på nettet fra USA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok burde tråden vært stengt siden dette ikke er BMW-relatert, men jeg må bare slenge inn noen godord.

Chrysler Voyager er egentlig en helt grei bil, til tross for dårlig rykte. Ser man på finn vil man se at Voyager er en av de modellene med jevnt høyest km-stand, sammen med Mercedes og Peugeot 406.

2.5-dieselen er helt ok, den trekker greit og føles egentlig ikke undermotorisert synes nå jeg. Støyer noe helt for j... dog. Disse motorene har oftere gått over 300 000 km enn under. Det jeg ser er gjenganger er automatkassene til V6eren som havarerer - derfor ville ikke jeg kjøpt en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny Chrysler Voyager 3,0 SWB Mrk.II på begynnelsen av 90-tallet og den generelle kvaliteten er det egentlig lite å si på. Mitsubishi V6 bensinmotoren er silkemyk og komfortabel, men ganske tørst etter dagens standard. Automatgearet er typisk amerikansk... behagelig, men pendler for lett mellom for tunge gear (slitsomt i norsk topografi). Det mest negative jeg kan si om bilen er den stive bakakselen som krever litt vekt over for å ha en harmonisk fjæringskarateristikk på norske veier.

Det ble solgt noen Voyager Mrk.II i Norge, men det var først med Mrk.III anno 1996 at det ble solgt et større antall. Jeg mener å huske at Mrk.III på et tidspunkt var blandt Norges mest solgte bilmodeller når det gjelder litt større biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...