stighalv Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Hei, Noen som vet hvor jeg kan finne en "guide" av symboler og funksjoner på 1-serien? Lurer så fælt hva de tallene på høyre side av km-telleren min er, haha. Noen ganger er det en trekant med "!" inni, mens andre ganger er det bare tall. F.eks:206 206 (trekant)
vi3t Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Hei, Noen som vet hvor jeg kan finne en "guide" av symboler og funksjoner på 1-serien? Lurer så fælt hva de tallene på høyre side av km-telleren min er, haha. Noen ganger er det en trekant med "!" inni, mens andre ganger er det bare tall. F.eks: 206 206 (trekant) Det betyr at du har en eller annen feil i systemet. F.eks, lite bensin, lite olje, ødelagt lys, lite spylevæske.. varseltrekant kaller jeg de
stighalv Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Her har du bildet av dashbordet. https://picasaweb.google.com/lh/photo/dzEJRdGHVCYr1_xNtcJHYdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
sondre Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 http://www.diagnostic-world.com/pages/e81_e82_e87_e88_1_series_dash_lights_197835.cfm Har forresten samme lysorgel i dashen på min E87, og jeg vet at bremsene foran må byttes, men er usikker på hvorfor DSC lyser. Blir spennende å se hva som blir borte når jeg får byttet klosser og føler...
ogee1 Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 http://www.diagnostic-world.com/pages/e81_e82_e87_e88_1_series_dash_lights_197835.cfm Har forresten samme lysorgel i dashen på min E87, og jeg vet at bremsene foran må byttes, men er usikker på hvorfor DSC lyser. Blir spennende å se hva som blir borte når jeg får byttet klosser og føler... Litt rart om DSC-lampa slukker ved bytte av klosser og føler, men når du er i gang kan du jo sjekke kontaktene til hjulsensorene, som sitter inne i hjulbuen (sammen med bremseklossføleren på ene siden av bilen.) Dritt her kan tulle til systemet, spesielt når det er vått.
stighalv Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Oiii, dere misforstod meg litt her. Jeg mente det nederste lyset hvor det står 006 å en trekant ved høyre side. Rett under kjørecomputern.
awt Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Alle tre innleggene før du limte inn bilde besvarte spørsmålet ditt.
ogee1 Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 006 er tripptelleren. Denne teller kilometer du har kjørt siden den ble nullstilt. Du nullstiller den ved å trykke på den lille knappen som er nederst i speedometeret. Varseltrekanten sier som tidligere nevnt i fra om at det er en eller annen ting som du bør være obs på. Hvis du har iDrive kan du gå inn der og sjekke hva det er. Hvis du ikke har iDrive sjekker du med knappene som er på blinklysspaken. Her skal du også ha en knapp på enden som det står BC på. Ved å trykke på denne endrer du visning i kjørecomputeren.
stighalv Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 006 er tripptelleren. Denne teller kilometer du har kjørt siden den ble nullstilt. Du nullstiller den ved å trykke på den lille knappen som er nederst i speedometeret. Varseltrekanten sier som tidligere nevnt i fra om at det er en eller annen ting som du bør være obs på. Hvis du har iDrive kan du gå inn der og sjekke hva det er. Hvis du ikke har iDrive sjekker du med knappene som er på blinklysspaken. Her skal du også ha en knapp på enden som det står BC på. Ved å trykke på denne endrer du visning i kjørecomputeren. Takker for kjapp respons, men denne "tripp" telleren gikk fra 650 til rundt 360 på vei til jobb idag, å det er bare 20km, så når jeg kjørte opp til butikksen istad stod den på 175.... har ingen peiling på hva det kan være, varseltrekanten er der kanskje 50% av gangene jeg kjører, mens resten av gangene står det bare tall...
Daniel80 Skrevet November 11, 2013 Skrevet November 11, 2013 Takker for kjapp respons, men denne "tripp" telleren gikk fra 650 til rundt 360 på vei til jobb idag, å det er bare 20km, så når jeg kjørte opp til butikksen istad stod den på 175.... har ingen peiling på hva det kan være, varseltrekanten er der kanskje 50% av gangene jeg kjører, mens resten av gangene står det bare tall... Trekanten gir deg bare beskjed om at det er noe du må være oppmerksom på. Det kan være ett av varsel lysene på dashbordet, eller så enkle ting som at du har lite bensin eller spylerveske. Nummeret bak har ingenting med trekanten å gjøre. For å finne ut hvorfor trekanten lyser går du inn på kjørekomputeren og celger "check", så kan du bla deg igjennom de meldingene trekanten varsler om.
stighalv Skrevet November 12, 2013 Forfatter Skrevet November 12, 2013 Alle tre innleggene før du limte inn bilde besvarte spørsmålet ditt. Har nå tatt en prat med en kjenning som driver å skrur endel på 1-seriene, det er en form for "overvåkning" av bensinforbruket, den varsler deg hvor mye du kan spare hvis du kjører på f.eks 3000rpm iforholdt til1500rpm. Så nei, ingen av de tre opp for svarte på spørsmålet mitt... Varseltrekanten varsler at du kjører utrolig uøkonomisk. Men takk for dine gode bidrag i denne tråden
awt Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Har nå tatt en prat med en kjenning som driver å skrur endel på 1-seriene, det er en form for "overvåkning" av bensinforbruket, den varsler deg hvor mye du kan spare hvis du kjører på f.eks 3000rpm iforholdt til1500rpm. Så nei, ingen av de tre opp for svarte på spørsmålet mitt... Varseltrekanten varsler at du kjører utrolig uøkonomisk. Men takk for dine gode bidrag i denne tråden Jeg beklager (selv om det nok fortsatt står i instruksjonsboken ).Jeg har selv samme bil, og aldri sett denne funksjonen, hvordan aktiveres/deaktiveres den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå