BMV Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Hei.Jeg har vært inne på finn.no for å bla. se hva slags utstyr som ofte "går igjen" for F10/F11. Da ble jeg litt overrasket over at det er få F10/F11 med alarm.Glemmer folk å bestille alarm, eller anses ikke dette som særlig viktig (mer)?(Alarm var vel standard eller inkludert i en nokså vanlig pakke tidligere for bla. E60/E61 (?), mens i dag inngår ikke alarm i noen pakker for F10/F11) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Jeg har ikke følt behov for alarm etter at bilene fikk startsperre. Tror det er mange som tenker som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Det med pakker har nok endel å si. Alarm var inkludert i en av de "obligatoriske" pakkene her til lands på e6x som du nevner, men ikke i den samme pakken i f.eks. Tyskland. På grunn av dette var det mye vanligere med alarm på norsksolgte e6x enn tysksolgte. Videre er det ingen som enser en bilalarm lengre. De er igrunn bare plagsomme, og om det er innbrudd er tyvene langt borte før noen gidder å bry seg. Alarm koster også litt, så derfor er det få som prioriterer dette kontra andre mer vanlige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Alarm var iallfall del av komfortpakken på min "norske" 2013 F10. Og den pakken er vel ganske vanlig på norsksolgte F10/11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Første bud er jo uansett å holde bilen ryddig for ting. Ønsker de å ta hele bilen så tror jeg det uansett ikke nytter med alarm. Startsperre er det jo uansett i alle biler fra 1997. Jeg har aldri ting liggende i bilen til vanlig. Kjører også med helt tomt bagasjerom med rolloen tilbaketrukket slik at man ser bagasjerommet. Da er det uansett lite interessant å bryte seg inn i bilen. Men jeg har alarm i begge bilene mine Det er vel mest grunnen til at jeg monterte alarmer til daglig tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Det som det blir stjålet mest av i dag er nok i hovedsak originale navigasjonssystem, airbager og denslags, og det er ikke så lett å rydde ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå