Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til å forbedre nærlys på E39 med facelift uten xenon?

Må være lovlig, så ettermontert xenon er uaktuelt.

Har prøvd nightbreaker pærer, men det var ikke noen veldig forbedring.

Skrevet

Får nok ikke noe bedre lys med halogen. Nightbreaker er gode pærer til og være halogen, etter det så får du ikke noe bedre. Alternativet er jo tusenmetere.

Skrevet

Du kan jo legge opp nytt ledningsnett med releer. Kan være ganske mye spenningsfall fra batteri til lyspære. Mål med multimeter og se. 

Skrevet

Hadde en gang en E46 med Nightbreaker og den lyste minst like godt som en E91 med bixenon så om ikke pærene hjelper deg er det nok reflektorer eller glass...

Skrevet

Hadde en gang en E46 med Nightbreaker og den lyste minst like godt som en E91 med bixenon så om ikke pærene hjelper deg er det nok reflektorer eller glass...

Haha, nå dro du den laaangt da.

Nightbraker er bra, den skal du få, men ikke i nærheten av xenon.

Skrevet

Haha, nå dro du den laaangt da.

Nightbraker er bra, den skal du få, men ikke i nærheten av xenon.

2004 E46 uten xenon i nærlys, men Nightbreaker i begge, sammenlignet med 2007 E91 med standard xenon. Hvorfor kan du si at dette er å dra det langt? Må si jeg ble overrasket over utslaget selv, men selv med bilene stående ved siden av hverandre i mørke omgivelser var på ingen måte E91 med xenon bedre enn E46 med Nightbreaker. Andre som overvar seansen hevdet at E46 lyste bedre, men så langt vil ikke jeg dra det ;)

Skrevet

Det har vært ettermontert xenon på bilen før. Er det sånn at det kan ødelegge reflektorene?

Skrevet

Det har vært ettermontert xenon på bilen før. Er det sånn at det kan ødelegge reflektorene?

Neei, en xenonpære er på 35w, blir ikke like varm som en vanlig 55w halogenpære... Men dersom forrige eier var ute etter bedre lys, er det kanskje ikke utenkelig at han forsøkte med 100w halogen først? Akkurat det er ikke godt for reflektoren/linsa :P

Skrevet

2004 E46 uten xenon i nærlys, men Nightbreaker i begge, sammenlignet med 2007 E91 med standard xenon. Hvorfor kan du si at dette er å dra det langt? Må si jeg ble overrasket over utslaget selv, men selv med bilene stående ved siden av hverandre i mørke omgivelser var på ingen måte E91 med xenon bedre enn E46 med Nightbreaker. Andre som overvar seansen hevdet at E46 lyste bedre, men så langt vil ikke jeg dra det ;)

Det var sikkert en fest i nærheten og trakk til et par fulle mennesker? Halogen er ikke sterke enn xenon, sånn er det bare, og sånn kommer det til å bli. Vis det faktisk er tilfelle, så er reflektorene i E91en helt ødelagte og ikke klarer å gi nok lys.

Det kan ha ødelagt de litt ja.

Skrevet

Neei, en xenonpære er på 35w, blir ikke like varm som en vanlig 55w halogenpære... Men dersom forrige eier var ute etter bedre lys, er det kanskje ikke utenkelig at han forsøkte med 100w halogen først? Akkurat det er ikke godt for reflektoren/linsa :P

Det kan være andre ting enn varme som tar livet av reflektor. Billige KIna Xenon pærer mangler UV filter slik at de over tid kan matte ned reflektor. I tillegg så kan de inneholde salt som erstatning for dyre mineraler som brukes i skikkelige Xenon pærer for å holde produksjonskostnadene nede og dette kan også ødelegge reflektor.

Skrevet

Det kan være andre ting enn varme som tar livet av reflektor. Billige KIna Xenon pærer mangler UV filter slik at de over tid kan matte ned reflektor. I tillegg så kan de inneholde salt som erstatning for dyre mineraler som brukes i skikkelige Xenon pærer for å holde produksjonskostnadene nede og dette kan også ødelegge reflektor.

Hmmm.. Jeg har iallefall kjørt med uoriginale ebay-pærer nå i to år, uten at reflektorene har tatt noen som helst skade av dette :) Forøvrig samme sett med pærer jeg har hatt hele tiden, holder bra :) To år er vell kanksje ikke lenge, om man tenker på bilens forventede levetid, men....

Etter min oppfattning er likevell varme hovedårsaken til at reflektorer blir ødelagt/brent..

Skrevet

Jallapærer er varmere, de bruker et billig glass i pærene slik at de stråler mer varme og mer UV stråler.  Jeg har også kjørt med H7 KIna Xenon pærer i fjernlysene i 2-3 år og det gikk fint men nå har jeg skifta til kvalitetspærer og de lyser mer der de skal og stemmer bedre med den oppgitte Kelvin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...