Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er ikke bare E36/E46/Z3 og Z8 som har dette. Fant noen bilder av en 1995 E34 M5 touring som hadde gått på en smell. Dette skjedde på en parkeringsplass - kjipt hvis dette skjer i 220 km/t på Autobahn...

Har skjedd på en annen M5 touring også - spekuleres i at touring med panorama-soltaket er mer utsatt for dette enn sedan (som aldri har hatt disse problemene)...

Er jo noen på forumet her med spreke E34 touring som kanskje burde sjekke dette neste gang man er under bilen.

 

post-47117-0-91619700-1384729209_thumb.j

post-47117-0-31425500-1384729245_thumb.j

post-47117-0-01691800-1384729271_thumb.j

Skrevet

med tanke på bmw sine innfestningspunkter ofte tydeligvis har blitt designa klokka kvart på 3 på fredagen, råder jeg egentlig alle med bmw som har noen fartsår om å inspisere dette jevnlig.

 

Slitte foringer i bakstilling gjør forøvrig at dette kan arte seg mye raskere, siden bakstillingen får mere spillerom.

Skrevet

Er det bare meg, eller ser det ut som det var rust der som kan gjøre noe ut av seg?

 

Trolig ikke i dette tilfellet, på grunn av at rusten bare er akkurat der hvor festa slapp. Hvert feste har nok gitt etter på grunn av utmatting .(dersom du fx tar 2cm brei 1mm plate og bender den frem og tilbake, blir det bare lettere for hver bøying til den går av).

 

Når det kommer så langt at det blir mye bevegelse så sprekker grunninga og stålet står ubeskyttet, derfor er det normalt å se rust i slike tilfeller. Det er derimot mange som opplever dette direkte på grunn av rust også, men da ser man typisk mye større utbredelse både på nedsiden og i hulrommet over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...