Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Mangler det ikke (minst) en superlader på kartet på 1:19? :)

Tenker du på Alvdal som ble åpnet i dag? Den valgte jeg å ikke legge inn der fordi turen ble gjennomført for to uker siden. Når jeg snakker og viser kartet er ikke laderen der heller. Derfor blir det forvirrende hvis jeg skulle lagt det inn på kartet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Alvdal som ble åpnet i dag? Den valgte jeg å ikke legge inn der fordi turen ble gjennomført for to uker siden. Når jeg snakker og viser kartet er ikke laderen der heller. Derfor blir det forvirrende hvis jeg skulle lagt det inn på kartet selv.

Nei, jeg tenkte Aurland(?), det er jo en "gammel" stasjon etterhvert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporty å basere kjøreetapper på regenerering av batteriet, men slikt kommer vel med mer erfaring. Nordlysbildene var også veldig fine... :)

Takk for tilbakemelding :)

 

Jeg hadde ladet til 100 % og hadde 400 km rekkevidde. Og totaldistansen Trollstigen Camping -> Lillehammer var under 350 km. Så basert på mine 75k km med kjøreerfaring med Teslaen både opp og ned fjell sommer som vinter så visste jeg at det var nok margin :) Som du ser på 33:33 var gjennomsnittlig forbruk (Since Last Charge) fra hytta på 189 Wh/km. Det er faktisk lavere enn de andre etappene.

 

I praksis vil jeg tape bare 10 % energi på å kjøre opp et fjell, uansett høydemeter. Og i dette tilfellet var tapet mye mindre siden nedsiden av fjellet mot Sjåk var ganske flat og jeg fikk en gradvis nedstigning. Men jeg kjørte tross alt ned Ørnesvingen og brukte nesten ikke bremsene. Regen kicks ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det er mange Teslaer med like mange (eller flere) kilometer på baken som din? Vil neppe tro det er så mange ihvertfall. :)

Jeg tror min er den som har gått lengst i Norge. I skrivende stund har den passert 76k siden 22. november 2013. Men jeg har lest på forumet at det er noen som kjører mer enn meg og at de har fått bilen etter meg. Så før eller siden vil andre ta meg igjen.

 

Gleder meg til du passerer Tynset jeg, da skal jeg stille meg langs veien med norske flagg! Oh, eller kanskje jeg skal snike meg til nudler på Alvdal! :D

For det må sies, maten dere slenger sammen på tur ser innbydende ut!

Det skal bli en fryd å kjøre Østerdalen igjen. Gudbrandsdalen er i grunnen ganske håpløs:

- Selveste Europavei 6 har vegvesenet klart å legge rett gjennom flere tettsteder oppover dalen, noe som resulterer i 40- og 50-soner

- Dovrefjellet er stengt støtt og stadig

- Mange strekninger har doble sperrelinjer, midtdeler eller egner seg ikke til forbikjøringer

 

Når det gjelder maten så har vi tenkt å variere litt mer. Det blir litt for ofte sticky rice. Vi må gå for wok, papayasalat eller annet digg senere :) Bor du forresten i Tynset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Tynset ja :) Vi har 1 lokal teslaeier her, han var i avisa i vinter. Tipper han er glad for superchargerene på Alvdal. Var forresten innom de i stad, gøy å se det nye designet! 

Enig i at E6 er noe av en tragedie rent geografisk sett, men RV3 er litt mer en utfordring når det kommer til trafikksikkerhet. Det skal dog sies at ting er i ferd med å bedres, ihvertfall mellom Elverum og Koppang :)

 

Koser meg skikkelig med turene dine, føler enda at jeg må en eller annen snål måte er med! Har vært endel på farten selv i sommer, og kan ikke engang tenke meg hvor stor innsats du legger ned i filming/redigering. Meget imponerende!

Jeg var forresten en liten elbilmotstander før jeg stiftet kjennskap med Tesla via deg, nå er jeg mer den som forsvarer elbilismen og slår ned på faktafeil og/eller profossil propaganda. 

 

423417.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten en liten elbilmotstander før jeg stiftet kjennskap med Tesla via deg, nå er jeg mer den som forsvarer elbilismen og slår ned på faktafeil og/eller profossil propaganda. 

Den kommentaren made my day :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...