Kristiansan'årn Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Unnskyld, jeg må gå å henge meg fordi jeg er vist ikke en ekte bmw entusiast... sent from my microwave using tapatalk Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Hvor har dere fått dette ifra at bilene deres ikke ekte BMWer, noe de i aller høyeste grad er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Hehe, håper nå du forsto ironien i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Ikke ta det så tungt gutter. Det kommer fra en kar som ser ut til å i fullt alvor tro at tyskland leverte sin første v12 i 1987, som på ingen måte stemmer. Hverken om du teller bil eller andre kjøretøy. FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Tar ingenting tungt, og jeg er stort sett veldig enig med Fredrik90.. Men at BMW ikke er BMW uten en bensinrekkesekser i front og driv bak er bare tullball. BMW har flere meget potente rekkefirere, både i bensin og diesel. Se bare på E30M3 f.eks. Dog så tror jeg aldri at jeg kommer til å kjøpe BMW uten minimum en sekser, men det er fordi jeg er litt for glad i stor motor til å kunne kjøre noe med mindre effekt en 200 hestekrefter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Hehe, håper nå du forsto ironien i det.. Godt det var ironi, ikke lett å forstå på nett Ikke ta det så tungt gutter. Det kommer fra en kar som ser ut til å i fullt alvor tro at tyskland leverte sin første v12 i 1987, som på ingen måte stemmer. Hverken om du teller bil eller andre kjøretøy. Hvem var først ute med V12 i bil i Tyskland da? I serieproduksjon! Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Så lenge det er riktig så er Auto motor und sport en veldig fin kilde å ha, regnes jo som verdens kanskje beste og mest seriøse bilmagasin Alt i orden hvis konteksten og sammenhengen er korrekt. Hvis du bare bruker dataene statisk blir det litt slitsomt. Jeg er forøvrig rimelig sikker på at BMW´s M70 motor var den første tyske V12 bensinmotoren som ble serieprodusert i forbindelse med biler. Det er imidlertid ikke den første tyske V12 motoren iom. at tyskerne tidligere har bygget V12 motorer til fly, luftskip, stridsvogner, nyttekjøretøyer etc. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Godt det var ironi, ikke lett å forstå på nett Hvem var først ute med V12 i bil i Tyskland da? I serieproduksjon! Maybach? http://en.wikipedia.org/wiki/Maybach_Zeppelin wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Maybach? http://en.wikipedia.org/wiki/Maybach_Zeppelin Ja, men spørsmålet er om man kan kalle motoren serieprodusert (både bilen og motoren ble håndbygget på bestilling). Det ble vel heller ikke bygget mer enn rundt 100 stk. eller noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Horch 670 fra 1931 har v12, og er idag innlemmet i det som heter audi. Det er sikkert flere og tidligere bil merkermed v12 fra Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Med kun 81 biler som ble bygget i perioden 1931-34 kan man igjen stille et spørsmål om det handler om en egentlig serieprodusert motor. Horch 600/670 var i aller høyeste grad håndbygget, men innrømmet... det fantes tyske V12 bensinmotorer til biler før BMW´s M70 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Med kun 81 biler som ble bygget i perioden 1931-34 kan man igjen stille et spørsmål om det handler om en egentlig serieprodusert motor. Horch 600/670 var i aller høyeste grad håndbygget, men innrømmet... det fantes V12 bensinmotorer til biler før BMW´s M70 motor. ....men M70en var den første som ble satt i serieproduksjon. Så å si at det var den første Tyskproduserte V12er er for det meste riktig men også litt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Ifølge dette dokument , beskrives 670 som serieautomobil . Nå er nok serie produsert noe annet idag en før krigen, da det fortsatt var mulig å kjøpe " serie" biler kun som rullende chassis , og få et selvstendig karroseriverksted til å lage det kunden ønsket. Uansett er nok e32 750i , som jeg husker lansert, og kunne ofte se prisnivå Harald bak rattet, den første re'elet serieproduserte v12 bil. De før krigen er uansett ikke mer tilgjengelige. http://www.autostadt.de/fileadmin/user/redaktion/Autostadt_erkunden/ZeitHaus/Meilensteine/Horch-670/Horch_670.pdf Litt utenfor tråden , men kanskje tips til framtidens elbil design Kom over en auto-union da med V16 ( 1934) lukket type c, som de klarte å piske opp i 320km/t på motorvei, imponerende! http://en.wikipedia.org/wiki/File:Streamlined_Auto_Union.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Det ble vel heller ikke bygget mer enn rundt 100 stk. eller noe i den duren. Variorex girkassen ble det bygd 100stk av, Maybach Type 12, DS 7 og DS 8 ble det bygd rundt 200 av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 ....men M70en var den første som ble satt i serieproduksjon. Så å si at det var den første Tyskproduserte V12er er for det meste riktig men også litt feil Det er på ingen måte riktig uansett hvordan du snur og vender på det. Du gjør også fortsatt den tabben at du glemmer å spesifisere at det er V12 i biler du mener. Så lenge du glemmer det så ligger det strødd 70 år gamle bevis rundt om i hele landet som indikerer at du tar feil Så lenge noen faktisk har produsert en V12 motor i tyskland så er det FEIL og KUN FEIL å si at M70 var den første tyskproduserte V12. Jeg kan derimot gå med på at det er den første serieproduserte for bruk i bil, men det er en helt annen påstand enn den du først la frem. Og om du ikke ser forskjellen på de to påstandene så får du ha god jul og godt nytt år. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå