Kvasi Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Når jeg åpner døra på mårran får jeg den stort sett ikke lukket før det er varmt i bilen, virker som stag mellom det utvendige håndtaket og selve mekanismen i døra henger igjen. Håndtaket spretter ikke tilbake med samme kraft som normalt. Veeldig frustrerende å bruke en halvtime på dette hver dag så må angripe problemet. Noen som har vært borti det samme og vet hva som må gjøres?
Otis Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 På e39 er det låsekassen som er problemet med at smøringen i kassen blir for dårlig av alder. Det løses ved å dyppe hele låsekassen i oljebad. Ellers kan det være is i en av de vaierene som går til håndtaket/låsekassen, inni strømpen.
Kristiansan'årn Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Hadde det samme med min e34 525ia, der gikk ikke dørlåsen igjen en gang så hver gang jeg skulle ut med bilen og det var minus grader, måtte bilen stå 30 min på tomgang. Hvis ikke måtte jeg holde igjen døre med en hånd. Høhø, sent from my microwave using tapatalk
Bayerfan Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Jeg fikk dette problemet sist vinter. Legger merke til at ruten er fuktig når jeg heiser det opp fra senket stilling. Får meg til å tro at det er kondens/fukt innvendig I døren, tror kanskje at denne fuktigheten fryser I låsekassen. Tror kanskje at vann trenger seg ned langs ruten når bilen star I bilvaskeren. Forøvrig merker jeg en svak hylelyd i området rundt ruten I enkelte hastigheter, er vell en pakning som trenger å bli byttet. Mulig jeg fikser både fukt og hylingen dersom jeg skifter riktig pakning.
Kvasi Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 Suser litt fra døra mi også, og når jeg tenker etter kom det opp et eller annet klemting på diagnose. Hva kan det være?
laffe Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Hadde samme problem. Til meg var det vaieren fra håndtaket til låsekassen som frøys og ikke selve låse mekanismen. Jeg åpnet døren fra innsida som nødløsning da jeg hadde dette problemet. Fungerte det også, men litt tungvindt.
Kvasi Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 Hadde samme problem. Til meg var det vaieren fra håndtaket til låsekassen som frøys og ikke selve låse mekanismen. Jeg åpnet døren fra innsida som nødløsning da jeg hadde dette problemet. Fungerte det også, men litt tungvindt. Å, går det vaier der altså. Den kan ikke være lang.. Vanskelig å komme til den hvis jeg tar av dørtrekket?
laffe Skrevet Desember 7, 2013 Skrevet Desember 7, 2013 Mulig husken min er litt dårlig, men kanskje jeg måtte kjøpe nytt dørhåndtak for å få med den vaieren. Så litt på deletegningene på GS sine sider og finner ikke igjen vaieren alene. 51217044839 tror jeg var delenummeret. Jeg fant for øvrig ut at siden problemet kun oppstod når jeg brukte håndtaket ute, men ikke det innvendig håndtaket kunne det ikke være låskassen. Dermed endte jeg opp med nytt håndtak og vaier. Har du prøvd å gå inn fra en annen side og deretter åpne døra du har problemer med fra innsida? Er jo en grei måte å eliminere låskassen som problem om det ikke oppstår da. Du må vel både ta av trekket og demontere håndtaket for å bytte om jeg ikke husker helt feil. Mulig du kommer langt med å smøre opp vaieren, men til meg holdt ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå