brumunddal Skrevet Desember 5, 2013 Skrevet Desember 5, 2013 Hei! Oppretter en liten tråd om restaurering av min gamle E21. Kjøpte den i 1984 for den nette sum av 65 lapper som jo var ganske mye den gangen. Bilen ble hyppig brukt ca. 8000 km de 3-4 første ukene husker jeg. Siden ble det 2 motor bytter først en M10b20 med doble Webere og senere en M10b20 med innsprøytning. I 1987 ble original motoren overhalt og bilen solgt pga familie og behov for mere plass. Satt og glante på brukte biler på Finn en dag i 2011 da den dukket opp i en annonse. Måtte da selvfølgelig ta en tur og kikke på den og 1 uke senere ble den med hjem på bil tralla. Bilen hadde da stått 17 år i et skur oppe i Lismarka og 2 år her hos meg før restaureringen som smått har startet for 2-3 uker siden. Har planer om rustfjerning ,bytte av tak, hellakering,overhaling av original motoren bremser og i det hele tatt det som trengs for å få den på veien igjen. Har kjøpt inn en E21 323 81 mod som donor bil. Hos den hentes tak, bremser, tank og div andre deler som er brukende. Legger ut noen bilder av herligheten min. Bildene fra annonsen på Finn. -Roger-, Nytern, tsalv96 og 4 andre reagerte på dette 7
bmw cab Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Så utrolig gøy da. En bil du solgte for 27 år siden er tilbake igjen hos deg:) Tenker det vekker til live 80 tallets minner nå,hehe brumunddal reagerte på dette 1
e30 tic Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Morro. Du har ikke bilder ifra forrige gang da?
635csi Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Stor gummivinge, laksetrapp og Budalslem (Finlandia 2000?) på taket, dette var skikkelig 80-talls ja Skal du bytte dører sånn ta du får "facelift" sidespeil, eller skal du beholde de originale? Felgplaner da? brumunddal reagerte på dette 1
brumunddal Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 Jo vekker mange gamle minner men blir vel tilnærmet original restaurering.
brumunddal Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Skrevet Desember 6, 2013 O:)Har noen gamle bilder fra den gangen tror jeg men har ikke scannet dem enda. Hadde også crome spoke felger med 205/60-13. Mange syntes den var feit med dem på. Bytter ikke dørene men speilfestene fra 323`n blir med. Er på utkikk etter en S14B23 motor eller lignende så har noen en til salga er det bare å si i fra.
Mexos Skrevet Desember 6, 2013 Skrevet Desember 6, 2013 Utrolig morsomt! Likte også 80talls looken på den. Kjør på med tilnærmet original restaurering brumunddal reagerte på dette 1
brumunddal Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Skrevet Desember 9, 2013 Hei! Legger ut noen bilder på hva som er gjort de siste 3 ukene. Har ribbet karosseriet for det meste for å kartlegge hva som finnes av rust og hva som trengs av deler. Har funnet 2 hull i hjulbuer bak, en god del rundt lyktene bak, et hull i gulvet ved siden av clutch pedalen, bytte kanal venstre side(ser ut son det har vert en jekk igjennom der). Finner sikkert mere etter hvert som asfalt platene fjernes og understell strippes for tektyl.
sveigis Skrevet Desember 9, 2013 Skrevet Desember 9, 2013 Utrolig gøy historie.. Bra du kom over den og ikke minst setter den i stand igjen. E21 er et nydelig karosseri som bare blir finere og finere for hver dag som går. Så her skal jeg følge med. brumunddal reagerte på dette 1
brumunddal Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Skrevet Desember 10, 2013 Takk for det, utrolig mange fine prosjekter her inne som gir motivasjon og mange gode tips.
S. Gunstad Skrevet Desember 10, 2013 Skrevet Desember 10, 2013 Det så jo igrunn lovende ut for chassiset. Særdeles passende klassisk farge også! brumunddal reagerte på dette 1
brumunddal Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Skrevet Desember 10, 2013 Ja ikke mye rust å snakke om etter snart 38 år. Er aldri sveiset eller kappet i denne før som jeg vet. Fargen er jeg litt usikker på, kanskje i en annen nyanse. . Ellers er det mange fine brunfarger har jeg sett her inne.
thbrekke Skrevet Desember 10, 2013 Skrevet Desember 10, 2013 Artig prosjekt dette! Stilig at du fant den igjen, og bestemte deg for å pusse den opp! brumunddal reagerte på dette 1
Djwik Skrevet Desember 11, 2013 Skrevet Desember 11, 2013 er det etter monterte tåkelys foran på den eller er det orginalt
brumunddal Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Skrevet Desember 11, 2013 Det er ettermontert kjøpte kit fra Hella som var de 2 små lyktene og grillene. Men nå skal det tilbake til org med 2 store lykter bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå