Pokie Skrevet Desember 13, 2013 Forfatter Skrevet Desember 13, 2013 Det du sier combatkit er korrekt, dersom dette er en M52 motor. Men om vedkommede har M52TU eller M54... Så er det verre, da mente jeg at veivsensoren lå ganske langt bak? Uansett, til trådstarter: Er bilen din enkel vanos eller dobbel vanos? Vet helt ærlig ikke, hvordan sjekker jeg dette?
LK Skrevet Desember 14, 2013 Skrevet Desember 14, 2013 Bilen din er 98modell,da skal det være M52motor. M52tu kom vel i 99? Legger du ut et bilde av motoren er det enkelt å se. Når jeg byttet vevsensoren hadde jeg vifta og viskosen ute,derfor var det enkelt å bytte den. Men ellers kan det være litt trangt ja.
Pokie Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Skrevet Desember 14, 2013 Bilen din er 98modell,da skal det være M52motor. M52tu kom vel i 99? Legger du ut et bilde av motoren er det enkelt å se. Når jeg byttet vevsensoren hadde jeg vifta og viskosen ute,derfor var det enkelt å bytte den. Men ellers kan det være litt trangt ja. Er en M52 ja, skal skifte viskosekobling neste uke når den kommer i posten, så får se om jeg kan finne en brukt en bare til å sjekke om det er problemet med det samme jeg har den av, har ikke så lyst å bruke 1000kr så funker et ikke Tusen takk for hjelpen!
Pokie Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Skrevet Januar 25, 2014 Hmm, fikk endelig skifta radiator og mye annet, men glemte helt ut det at den stoppet på tomgang..Nå som jeg har fått start på den igjen så viser måleren at den bruker 1,6 på mila, noe som er litt mye kanskje? Kan dette ha noe med veivakselsensoren og gjøre? Og er det noe stor forskjell på sensorene fra ebay og bavaria? Eller koed og bavaria for den del..
Pokie Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Skrevet Januar 25, 2014 Og eventuelt, hva koster det vanligvis å ta en diagnose?
Otis Skrevet Januar 25, 2014 Skrevet Januar 25, 2014 Kjøp kun oem sensor. Om det er fra koed eller BMW eller ebay betyr ikke noe. Både kam å veiv sensor er vanlig at går i stykker.
MrBrum Skrevet Januar 25, 2014 Skrevet Januar 25, 2014 Ebay sensorer er ikke sikkert dem er i orden når dem kommer i posten. Har selv fått 2 av 2 defekte sensorer fra Ebay. (Kina) Så jeg tipper at det ved ny diagnose på motoren din vises feil på kam/veiv sensor. Ble det forresten tatt diagnose? For å bytte deler for å se hvordan det går, er håpløst. Diagnose er det som gjelder. Enten det er BMW eller Toyota Corolla....bra du ikke kjøpte det. Siden du har en 98 mod, så sitter veiv sensor i forkant på motoren, som nevnt over her. Hvis det ikke sitter en nyere uoriginal motor der. M52 har enkel vanos. Og da sitter det en sensor på sjåfør siden, oppe på siden foran på motoren. 98 modell krever BMW tilpasset diagnose skanner/pc program. En universal OBD2 skanner vil ikke virke.
Pokie Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Ble ikke tatt diagnose, men fikk tak i en sensor hos en bekjent, som jeg vet virker. Da jeg demonterte denne var det jævlig stress å få den ut "under" motoren, og kan bare tenke meg hvordan det er å få den på igjen. Eller er det letteste bare å flytte på beholderen for oljefilter og servoolje, og bli skikkelig forbanna og bare sette den der den skal?
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Ble ikke tatt diagnose, men fikk tak i en sensor hos en bekjent, som jeg vet virker. Da jeg demonterte denne var det jævlig stress å få den ut "under" motoren, og kan bare tenke meg hvordan det er å få den på igjen. Eller er det letteste bare å flytte på beholderen for oljefilter og servoolje, og bli skikkelig forbanna og bare sette den der den skal? Visst du ikke har kompetanse til å skru, så burde du la noen andre gjøre det. Så slipper du å lage deg mer arbeid. Det er bare tull å prøve seg fram uten en diagnose, siden det likegjerne kan være kamsensoren din som er gåen. Disse er forøvrig enkle å skifte.
MrBrum Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Det beste er å ikke bli forbanna, koste på diagnose og bytte det som trengs deretter. Hvis ikke risikerer du, som nevnt over her, at du bytter deler på måfå i vanvittig lange tider....og DA, blir du forbanna. På dagens moderne motorer klarer man ikke å gjette hva feilen er. Man er totalt avhengig av å lese elektronikken. Men selvfølgelig, krysser fingrene for at sensor byttet du holder på med løser problemet.
Pokie Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Har hatt en mekaniker fra Bavaria på besøk som var gaanske så sikker på at det var veivakselsensoren. Er for tiden dårlig med penger, er ikke lett å være studeng og eie en BMW, derfor jeg ikke hopper rett på en diagnose når problemet kan løses for en hundrelapp. Kunne spurt om han kunne hjelpet med å bytte den men vil ikke mase for mye på han. Og som dere sier, han anbefalte også diagnose men skal nå uansett prøve.
Pokie Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Meen nok om det, nå er den kjøpt uansett. Er det noen lett måte å settr sensoren i på toppen av motoren, så nesten ingenting da jeg demonterte den..
Pokie Skrevet Januar 28, 2014 Forfatter Skrevet Januar 28, 2014 Da var den nye sensoren på plass og bilen fungerer som den skal, får begynne å tippe snart D.Toft reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå