blckwtr Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Hei, jeg har hatt bilen stående i 4 uker, e61 med Comfort Access... nøkkelen og fjernstyringen virket ikke, og dermed sjekket jeg følgende, batteri på fjernkontroll, batteri på bil... jeg fikk startet bilen med nøkkelen i hullet, men ingen av knappene fungerte?! Noen som vet om muligens nøklene må programmeres mot bilen på nytt på noe vis? Og hvordan gjøres det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Nøkler må programmeres mot bilen igjen. Det står ihvertfall her; http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=619884 Jeg har ikke CA så jeg kan ikke si det stemmer 100% men vil tro det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Jeg synes det høres rart ut at nøklene må programmeres på nytt. Er du sikker på at batteriet i nøkkelen er i orden og satt inn riktig vei? Er batteriet i bilen toppladet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Desember 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2013 Jeg lader batteriet nå for å se om noen funksjoner er vekke grunnet lav batterispenning, men laderen viser god strøm... jeg syns også det virker rart, og at verken CA og knapper fungerer, heller ikke etter batteriskift, som for øvrig er riktig vei(!)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Det kan jo være en liten teoretisk sjanse for at du har defekt antenneforsterker da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Oppfører begge nøkler seg likt? På forrige bil med comfort access slutta nøklene å virke. Det skyltes det legendariske kabelbruddet mot bakluka. Det var en del irr på antenneforsterkeren min, men den kryssbytta jeg med en annen bil og den fungerte helt fint. En kveld med lodding i ubehagelig stilling i baggasjerommet og alt var godt som før. Hele problemet var kontakt mot antenneforsterker ble ikke oppnådd pga kabelbruddet. Da fungerte naturligvis ikke å låse opp vha. fjernkontroll, men bilen registrerte jo heller ikke at nøkkel var i nærheten så måtte låse opp manuelt og bruke nøkkel i rattstammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 OTIS: Hvordan sjekker jeg at antenneforsterkeren er defekt, er dette noe som kan vise på diagnostikk? LARSERSO: Jeg har ikke testet med den andre nøkkelen, kom jeg på... Skal sjekke når jeg kommer hjem... Batterikabelen er bytta i sommer, og den var også fin ved bytte... Som jeg spurte OTIS om, så må jeg få sjekket antenneforsterkeren... Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Litt vanskelig å sjekke om den er gåen, det beste er å demontere den å se på den, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 Hvor er den lokalisert? Vanskelig å komme til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Helt øverst i bakluka, tar av deksel på innersiden av glassluka. Skal være enkelt, dog har jeg ikke gjort det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Antenneforsterkeren ligger som Otis sier. Ta av fire plastpropper så er den en T30 (mener jeg ) torx under hver. Dra så av baklukespoileren rett bakover. Da ligger forsterkeren i en svart plastikkboks midt på toppen av bakluka. Er to-tre ledninger for å få tatt den ut. Kryssbytt med annen bil. Du ser også om det er irr etc. på kontaktene. Jeg hadde en bil som hadde irr, men forsterkeren var like fin i funksjon ved kryssbytting. blckwtr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Desember 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2013 OK, dersom det er irr på kontaktene som forårsaker feilen, kan man ikke gnisse av irret og forøke igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 OK, da har jeg hatt av spoileren, og gjort følgende; - tatt av dekselet til antenneforsterkeren, og observert mye fukt... - tørket av alt og tørket med hårføner... - ingen irr observert... begge nøklene er ute av funksjon... Så det er jo sannsynlig at antenneforsterkeren er ødelagt av fukt, selv om radio fungerer... Må vel ha bilen på verksted da, eller er det slik at de også skifter modulen som et ledd i feilsøkingen?? En siste ting jeg har lyst å sjekke er kabelbrudd, hvordan kommer jeg til her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2014 Da var antenneforsterkeren byttet, og alt virker som før, så da slipper jeg å sjekke for kabelbrudd enn så lenge. Tips til de som har Comfort Access; jeg merket at åpning og låsing av dører virket noe treg før den konket helt ut. Nå var responsen en helt annen, etter bytte. Takk for tilbakemeldinger alle sammen... Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Jeg ville også prøvd å koble ut forsterkeren og koble inn antenna passivt, for så å legge nøkkel helt inntil antenna. Da burde det virke om det er forsterkeren som var feilen. Men nå er jo problemet løst å det er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå