john-r Skrevet Desember 14, 2013 Skrevet Desember 14, 2013 har problem med att min 2005 530D slutter å dra ved ca 3000o/min, de skjer ikkje heile tiden, men spesielt viss man kjører litt aktivt. på filmen gir eg full gass og slipper opp fleire ganger, aldri halv gass. noken som har vore borti lignende eller har en anelse kar en bør begynde å leite? har målt retur på injektorer (var ikkje store forskjellen), ny turbo og har fjernet swirvsflapsa. Har ogsa sett etter vacumlekasjer men ikkje funne noke. har tatt ut feilkoder tidligere uten hell, men skal gjer de igjen.
john-r Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Skrevet Desember 14, 2013 Ingen som har opplevd lignende? har koblet av lmm uten att de var noke forskjell ogsa.
Thundercoil Skrevet Desember 14, 2013 Skrevet Desember 14, 2013 Luftmassemåler trenger ikke ryke helt og det er masse som ikke gir feilmelding. Ville først og fremst tatt en fullverdig diagnose med live verdier. Da får du sjekket flow og trykk på div pumper osv.
john-r Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Skrevet Desember 14, 2013 Ja planen va å få gjort de so fort so eg får time,men ha håpt på att noken ha vore borti lignende so verkstede ha en anelse kar dei skulde begynde. Sist ga diagnosa ikkje ingen peikepinne, verkstede er helder ikkje bmw verksten so kjekt å ha eit hint so d ikkje blor dyrt:/
Bmwrob Skrevet Desember 15, 2013 Skrevet Desember 15, 2013 Thundercoil har helt rett, er mye som kan ha en feil men som ikke vises i en vanlig dianose. Du må bruke live verdier, da får du sjekket opp at alle verdiene stemmer.
john-r Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 probleme her va partikkelfilter, her er litt kaldt so fikk aldri bilen til å manuelt regenerere noke som sikkert ikkje ha hjulpet uansett. løysinga va å plukke ta filtere og dynke de med spesialstoff for dpf, dagen etter va de en times vask med steam høytrykk. en skulde aldri tru kor mykje dritt som kom ut!! eg hadde 100mbar på tomgang før og 0 etterpå, 1000mbar med berre rusing og 160mbar etter. bilen har ialfall aldri gått so godt so etterpå nytt filter va over 18 000,- på gs, å 500,- va rensestoffe. viss de helde er de ialfal ei billig løysing, å blir de problem bilir heile skiten fjerna:)
BRIO Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Bra at du fant en rimelig løsning. Skriv gjerne litt mer om hvilket stoff du brukte og litt mer om fremgangsmåte. Har du sjekket driftstemp på motor? Termostatfeil er ikke helt uvanlig på disse og kan, pga for lav temp, gjøre at dpf ikke får regenerert.
vegard89 Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Samme problemet som vi hadde. Prøvde først og rengjøre motoren ved sånt middel uten hell. Skiftet til en ny Dpf uorginal fra ebay. Ble bedre i par dager også var den like dann igjen. Skiftet deretter tormostatene som Brio sier men det var 2 stk vi skiftet? Ble fortsatt ikke bra da heller hehe. Så kjørte di på sånn rensemiddel for andre gang etter skift av termostatene og da løsna vist alt seg og gikk som ei kule igjen! Hadde vist ryki ganske godt sa han mekanikern når detta løsna seg. Grunnen til alt dette var at motoren hadde sota seg helt igjen pga bilen har gått på for lav temperatur i lengre tid + at Dpf var helt tett.
CrZyWiz Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Uansett om det er kaldt skal motoren klare å regenerere filteret ved kjøring på varm motor. Sjekk termostatene dine, slik at motoren faktisk får full driftstemp.
john-r Skrevet Desember 24, 2013 Forfatter Skrevet Desember 24, 2013 Bra at du fant en rimelig løsning. Skriv gjerne litt mer om hvilket stoff du brukte og litt mer om fremgangsmåte. Har du sjekket driftstemp på motor? Termostatfeil er ikke helt uvanlig på disse og kan, pga for lav temp, gjøre at dpf ikke får regenerert. Husker ikkje heilt ka stoffe eg brukte va men kan sjekke de opp, fikk de gjennom mekonomen som tok diagnose og prøvde å regenerere. Probleme med tempen på bilen er litt at webastoen so skal hjelpe motoren med varme, den er låst(gåen sirklasjonspumpe). Motoren måtte vere over 75grade å eksostemp på 280grade meiner eg å huske, når bilen stod stille ha bilen nok på eine å ikkje andre å kjørte dei bilen blei de omvendt. So då blei løysinga å plukke av filtere å dynke de med rensestoff, deretter en god vask. So tett so filtere va trur eg ikkje bilen ha klart å regenerert nok til at filtere ha vorte reint uansett. Bilen klarde nesten 75 grader på tomgang trur eg de va, veit ikkje kor tempen skal vere når den ikkje har hjelp av webasto med ei 2-3 minus, ifølge brages va vist dette eit vanlig problem når dei skulde regenerere manuelt på vinterhalvåre.
Otis Skrevet Desember 24, 2013 Skrevet Desember 24, 2013 Feil på termostatene altså. Jeg har 525 og måtte skifte begge termostatene på 87kkm. Er disse I orden så tar det ikke mer enn 10-15 min å oppnå driftsvarm motor, selv i minus 10 grader. Og da mener jeg bykjøring. Landevei går det nok litt fortere. Sendt fra mobilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå