Nyheim Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Hei! dreiv på å hastebytta en bærearm bare 1 time før eu-kontroll, så da ble det jo såklart avglemt å jekke opp hjulet før jeg stramma til boltene. Ratte ble noe skeivt, men måtte bare dra den til eu-kontroll. Spørsmålet er, hva slites hvis det blir skeivt der framme? tannstag? styrestag? Bilen ble godkjent btw, hehe men de sjekka jo ikke hjulstilling da. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Den skal strammes i den stillingen den står på alle hjul, hvis du ikke gjør det så rives foring i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Ta en forstillingskontroll da vel, tjener seg inn igjen fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Skru opp igjen. Sett bilen på hjulene og skru igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Skru opp igjen. Sett bilen på hjulene og skru igjen. Ta en forstillingskontroll da vel, tjener seg inn igjen fort. Den skal strammes i den stillingen den står på alle hjul, hvis du ikke gjør det så rives foring i stykker. Takk for svarene... jeg tenkte samme som MrBrum... blir å skru opp og skru sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Dersom det er e36, vil det ikke være noe poeng i å løsne. Den eneste foringa du kan få "spenn" i er den bakre gummiforinga, og da bare dersom du monterer den feil. Fremre og ytre er jo bærekuler, så dem tilpasser seg uansett. Greia med at man skal trekke mens bilen står på bakker gjelder at man "låser" faste gummiforinger i en posisjon, og når man senker bilen drar man de i "spenn" slik at de ikke er avslappet under normal kjøring. Dette gjelder hovudsakelig bakstillinga på e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Dersom det er e36, vil det ikke være noe poeng i å løsne. Den eneste foringa du kan få "spenn" i er den bakre gummiforinga, og da bare dersom du monterer den feil. Fremre og ytre er jo bærekuler, så dem tilpasser seg uansett. Greia med at man skal trekke mens bilen står på bakker gjelder at man "låser" faste gummiforinger i en posisjon, og når man senker bilen drar man de i "spenn" slik at de ikke er avslappet under normal kjøring. Dette gjelder hovudsakelig bakstillinga på e36. Men det må jo stå i spenn der når ratte ble skjevt etter at jeg fikk den nye bærearmen på plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Men det må jo stå i spenn der når ratte ble skjevt etter at jeg fikk den nye bærearmen på plass? Hva er det som står i spenn da? Det er kuler der akkurat fordi at det er mye bevegelse, og bærekuler roterer 360 grader og opp og ned. Mao det går seg til. Dersom du bytta de bakre foringene, og pressa dem feil inn kan det være det. Det kan være så enkelt at forrige eier har benda arma, og justert rattet slik det skulle bli beint igjen, det kan være forskjellige dimensjoner på nye og gamle bærearma (er jo bare støpte deler). Hovudpoenget er at bilen går rett fremover når du slipper rattet, og ikke trekker til sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Kan være du har montert bakre foringa litt feil mtp. hvor langt inn på armen den står. da vil du kunne få feil vinkel på armen. Ellers så kan det jo hende at bilen har blitt justert opp med dårlige foringer, da blir jo alt galt når ting fixes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Hva er det som står i spenn da? Det er kuler der akkurat fordi at det er mye bevegelse, og bærekuler roterer 360 grader og opp og ned. Mao det går seg til. Dersom du bytta de bakre foringene, og pressa dem feil inn kan det være det. Det kan være så enkelt at forrige eier har benda arma, og justert rattet slik det skulle bli beint igjen, det kan være forskjellige dimensjoner på nye og gamle bærearma (er jo bare støpte deler). Hovudpoenget er at bilen går rett fremover når du slipper rattet, og ikke trekker til sidene. Kan være du har montert bakre foringa litt feil mtp. hvor langt inn på armen den står. da vil du kunne få feil vinkel på armen. Ellers så kan det jo hende at bilen har blitt justert opp med dårlige foringer, da blir jo alt galt når ting fixes. Bytta bare armen på venstre side, og den var tjukkere i godset enn den som stod på før. Kjøpte armen på koed og foringene og kulene var ferdig monterte så var bare plug n play. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Da er det enten noe feil med delen eller du som har montert feil. Skal ikke jekke noe som helst når du skifter bærearm på den bilen. Kulene sitter jo fast og foringa i bakkant sitter likt uansett hvor mye press hjulet har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Da er det enten noe feil med delen eller du som har montert feil. Skal ikke jekke noe som helst når du skifter bærearm på den bilen. Kulene sitter jo fast og foringa i bakkant sitter likt uansett hvor mye press hjulet har. hvorfor ble ratte skjevt når den nye delen kom på da? den er montert rett :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 det er mye rart her på bimmers, men synske er det dårlig med. Dersom den gamle arma er forskjellig fra den nye, kan dette få utspill med tanke på justering av spissing. Mao spissinga på den siden du bytta arm på må justeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2013 det er mye rart her på bimmers, men synske er det dårlig med. Dersom den gamle arma er forskjellig fra den nye, kan dette få utspill med tanke på justering av spissing. Mao spissinga på den siden du bytta arm på må justeres. Ja, noe jeg kan gjøre selv eller må bilen på forstillingskontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Desember 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2013 Og kan noen bekrefte at det ikke har noe å si om det er vekt på hjulene eller ikke, da disse monteres på E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå