Otis Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Hvor lenge går webasto? Det er viktig å vite, i forbindelse med feilsøking. Går den feks 3 min, så har den aldri varmet. Går den lengere enn 3 min har oppvarmingen startet.
Raymond86 Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Har ikkje fått bekreftet av koed at denne har vert grundig testa så de kan jo være nåke der og. Når den starter til den stopper igjen vil eg tro de tar ca.7-8min.. men har ikkje tatt tiden på den. Men over 3 min er eg sikker på. Får vell ta av innerskjerm ein gong til å kjenne på pumpa om den går. Drivstoff pumpa går ,men den har sånne impulser med trykk virker det som. Skal de vær sånn? Høres sånn ut på lyden vertfall.
Raymond86 Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Samtidig som alt dette holder på så kommer de en masse pipelyder. Høres ut som de kommer fra webasto. Er veldig lave lyder men de er der. Pipelyd som i signal på et multimeter f.eks...
Otis Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Det høres også rett ut, min gjorde også det. Men det er svært lav lyd, men det høres fra yttersiden av bilen.
Raymond86 Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Ja det er nok rett. Såg en på youtube. Var akkurat samme lyden. Virker som den går som den skal heilt til den bare slår seg av igjen Blir litt usikker på heile greia siden det ikkje er nåken med lik bil i nærområde med fungerende webasto kan du kanskje forklare i detaljer punkt for punkt ka som skal skje heilt fram til de har gått 30min. Har skjønt på forskjellige forum at på 30min er maks grensa på kor lenge den får stå på.
Otis Skrevet Januar 7, 2014 Skrevet Januar 7, 2014 Det hjelper lite å lytte. En diagnose vil vise deg hva som er feil. Det kan dog høres ut som dårlig flammevakt, vil jeg mene. Sendt fra mobilen
Raymond86 Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Skulle starte den i går via fjernkontrollen å filme hendelsesforløpet, da gjekk den jo som den sku i 30min før den slo seg av:-) Eg tenkte dette kunne være tilfeldig men den gjekk som den skulle i dag tidlig og før jobb. Temperaturen viser på de blå når eg starter opp . Ventilasjonsanlegget skrur seg ikkje på. Eg kan heller ikkje starte webasto med heat on knappen i radioen. Timeren virker heller ikkje. Den blinker bare rødt når eg trykker på den...
Otis Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Noe er rart med bilen din... Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
Raymond86 Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Radioenheten må vell kodes. Til den nye webastoen vil eg tru .
Alpejohn Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Sikker på den webastoen er beregnet til BMW da? At kretskortet stemmer? BMW har vel eget kretskort for styring av alt dette.. Når det gjelder feilene, som Otis sier så er diagnose tingen, gjerne med INPA, da kan du se livedata mens den starter og se hva som foregår. Da ser du også om den kutter pga ingen flamme osv. Har du hatt parkeringsvarmer funksjon fra før? Altså at du kan starte den på radien mens bilen er parkert?
Otis Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Om du har hatt fjernstyring og mulighet for å starte webasto på timer fra før av, så er det ingen koding når du skifter webasto.
Raymond86 Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Den som var på bilen tidligere var helt død . Ingen respons med en sånn kode scanner . Bilen har standheizung eller ka de var de hette i utstyrspakken. Når eg gjekk på gs og fant delenr og tasta de inn på koed så kom denne eg har nå opp. Er en orginal fjernkontroll som eg bruker til å starte den. Altså fjernkontrollen er orginalt til bilen ikkje til den nye webasto. Uansett med den kontrollen starter webasto. Går i ganske nøyaktig 30min uten at klima/ventilasjons panel skrur seg på. Når eg prøver heat on i radio så blinker de røde lyset%
Raymond86 Skrevet Januar 8, 2014 Forfatter Skrevet Januar 8, 2014 Den som var på bilen tidligere var helt død . Ingen respons med en sånn kode scanner . Bilen har standheizung eller ka de var de hette i utstyrspakken. Når eg gjekk på gs og fant delenr og tasta de inn på koed så kom denne eg har nå opp. Er en orginal fjernkontroll som eg bruker til å starte den. Altså fjernkontrollen er orginalt til bilen ikkje til den nye webasto. Uansett med den kontrollen starter webasto. Går i ganske nøyaktig 30min uten at klima/ventilasjons panel skrur seg på. Når eg prøver heat on i radio så blinker de røde lyset . Setter eg timeren på så lyser det røde lyset fram til den skal starte, da begynner den igjen å blinke.. Inpa har eg men den får ikkje tilgang til alle modulene desverre. Stort sett bare motorkoder eg klarer lese av... Carsoft finner ikkje webasto. Dere mener altså at koding ikkje skal være nødvendig sjøl om webasto er bytta??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå