Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen koding er nødvendig ved skifte av webasto. Det eneste som er nødvendig er å koble fjernkontrollen med webasto tror jeg, men det virker jo så.

Hvilken inpa versjon har du?

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Denne feilmeldingen kommer i carsoft . Er den eneste feilmeding eg finner på bilen pr. i dag: 

Single diagnosis AIRCO         -    Status: ERROR  !

Module Info :      AIRCO

Version: Airco automatic          !

Part  Nr.     : 6 902 548     !        

Code index    :  3     !                  

Hardware Nr.  : 82     !                  

Software  Nr. : 97     !                

Production Date:  7/01          

hkl5.dxt:          '    

1 Temperature control wheel, right

Når det gjelder inpa så kjører eg 5.0.2

Å den har eg satt opp utifra denne linken her:

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99/guide-installing-inpa-ediabas-windows-7-64bit-t103023/

til tross for at eg kjører Win 7 32-bit...

Men dette er den eneste måten eg har fått programmet til å virke.

Sjøl om det ikkje virker 100% da.

Når eg velger E39: BODY : Auxilliary heater  -  IFH-0006Command not accepted

Skrevet

Hørest jo ut som klima ikke får signal om og starte, men at dioden blinker siden denne kanskje er bygget inn og styres av panelet selv, og når du start så blinker den, men selve klima venter på startsignal fra webasto?

Dårlig ecu?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

I instruksboka til bmw står det at det røde lyset skal blinke når aux heat kjører. Saken er jo at den ikkje starter via den radioen. 

Fy faen så frustrerende dette er :(

Når eg starter via fjernkontroll så er det ingenting inni bilen som lyser utenom P på automat giren :P

Setter nøkkel i ignition 1 så kan eg velge heat on eller vent on. Jævla irriterende at eg ikkje får tilgang til webasto live data på inpa..

Skrevet

Når den fikk stå 30min i går uten tenninga på. 

Så når den slo seg av sjøl starta eg bilen. Da var temperatur på slutten av det blå og de kom kald luft. Men de var ikkje langt eg kjørte før den var blitt varm.

Veit dere hvilken kontakt bakpå klima panelet som er styrestrøm?

Og hvilken kontakt bakpå radio som skal gi spenning til webasto når eg trykker på heat??

Skrevet

Mulig det er ei sikring til, men husker ikke hvor. :) Men du hadde prøvd å resette den ved og ta ut sikring 47? (Menst bilen går på tomgang)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Nei ikkje mens bilen står å går trur eg. Men har jo prøvd å ta både sikring og strøm av bilen. Skal prøve på tomgang etter jobb. 

Idag tidlig starta eg webasto med fjernkontroll, gjekk inn i bilen å starta opp , da gjekk webastoen mens eg kjørte og bilen blei raskt varm. 

Er de noen av de som bare skal virke sånn kanskje?

Skrevet

Nei. Webasto skal starte når du starter bilen og det er under 6 grader ute og motoren har under 55 grader, tror jeg det var. Ellers kan du starte den manuelt helt opptil 12 grader. Men da vil den slå seg av når motoren startes.

Skrevet

Tja. Om det er den som seder signal. Men jeg mener det er grunn modulen som sender beskjed til webasto. Men det må sjekkes i wds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...