Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Lyd på sykkel er trygt, tøft og nødvendig. Original-eksos ser i 99 av 100 tilfeller helt rævva ut, sikkert gjort med vilje for de vil helst folk skal bytte de ut til en litt åpnere variant så sykkelen skal høres ut som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en moped forstår jeg grunn til pottebytte, men ikke på en stor sykkel, bråker noe hinsides med originalpotta på også :P Jeg legger merke til at det er relativt få som kjører rundt med originaleksosen på sine sykler, ser ofte kjente merker som Leovince og no greier med no japse-tegn på :P 

Man har jo forskjellig smak og oppfatning, synes nå en sykkel på fullt øs høres godt, originalpotte eller ei :)

Husker vi bytta til 4-1 potte som vi hadde liggende på faderns gamle sykkel da han blåste hull i originalanlegget(4-2) opp Svartdalstunellen i Oslo :P Bråka veldig mye mer, han som eier den sykkelen nå satt på originaleksosen igjen hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns kanskje det er best å pule med kondom også? :P

Alt ettersom..

 

Rekke-fire kan være gromt

 

En V2/V-twin med altfor åpen/høylydt eksos, da dør jeg litt inni meg(typ Ducati, Harley etc.), liker ikke lyden i det heletatt.. Kanskje Harley-gutta har ødelagt mitt synspunkt på akkurat den typen lyd..

 

Synes en-sylindra 4-takt med dårlig eksos bare har en teit lyd :P Ingen godlyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere originale sykler høres ut som symaskiner. Eg fikk levert min nye sykkel med originaleksosen i ei pappeske, og akra montert. Kjørte vel ca hjem før jeg fjernet db-killeren. Om noen synes min sykkel bråker for mye synes sikkert vedkommende at festivaler er dritt, ungdommene var bedre før og alt var best før krigen. Gamle grinebitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mc jeg hadde var en TL 1000 med fullt Yoshi RS3-titananlegg. Akkurat passe lyd for å redde stumpen sin i Oslo-trafikken i alle fall :smile:

 

Jeg hadde riktignok en S, men hørtes akkurat ut som denne R'en:

 

 

Edit: Damit, nå fikk jeg lyst på sykkel igjen!  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en sykkel jeg kunne tenkt meg! 

Den kan helt klart anbefales! Ser at det er litt diskusjon om lyd og eksospotter her, så tenkte jeg kunne bidra med et lite klipp jeg laget av min egen sykkel. Fikk tak i 2 Vance & Hines potter til min, var stor forskjell fra originalt. Uten at det bråker og maser for fælt når man kjører.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wrC_Jhm73Po

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan helt klart anbefales! Ser at det er litt diskusjon om lyd og eksospotter her, så tenkte jeg kunne bidra med et lite klipp jeg laget av min egen sykkel. Fikk tak i 2 Vance & Hines potter til min, var stor forskjell fra originalt. Uten at det bråker og maser for fælt når man kjører.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wrC_Jhm73Po

Pent. En "mc-kompis" av meg nektet å kjøre sykkelen min uten ørepropper, så ja.. Det kan vel bli litt for mye, i alle fall på langtur, i noen tilfeller  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan helt klart anbefales! Ser at det er litt diskusjon om lyd og eksospotter her, så tenkte jeg kunne bidra med et lite klipp jeg laget av min egen sykkel. Fikk tak i 2 Vance & Hines potter til min, var stor forskjell fra originalt. Uten at det bråker og maser for fælt når man kjører.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wrC_Jhm73Po

Ålreit lyd! Synes du girte litt vel tidlig  [-X Haha, da jeg kjørte K1300GT ifjor ble det etter en halvtimes prøving på parkeringsplass på Tusenfryd, tømming av gir og du verden for et skyv man får helt mot slutten der man først gav seg mens man hev etter pusten.. Ble en morsom tur utpå veien etterpå :headbang: En topputstyrt sykkel med rå aks og helt vannvittig god å kjøre! 

 

Filmen beskriver lyden med original eksos..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snasen lyd i eksosen på den BMW'en! Og til mitt forsvar, det var ikke lange strekka å få dratt på med der jeg filmet  8-[

 

Blir nok noe mer film utover sommeren, har fått tak i et slikt GoPro-kamera som skal monteres her og der \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der cruisecontrol og bremsekraftforsterker på CBR1100xx? Det jeg la merke til med BMWn var enormt gode bremser, det skal sies at bremsehendelen på styret brukes til både bakre og fremre brems alt etter behov(elektronisk styrt) bremsepedal bak finnes også naturligvis, det er ABS, antistpinn, anti-steil, GPS, telefon, cruise, intercom, varme i baksetet, framsetet, holker og håndtak for passasjer, elektrisk vindskjerm, elektronisk justerbare dempere forran og bak(justeres alt etter last og modus)..

 

Alt i alt en helt fantastisk sykkel som man kan kjøre langt med i all slags vær.. CBR1100xx var min fars drømmesykkel da jeg var mindre, jeg satt med armene rundt han mens jeg dinglet som et slips bakpå hans GSX1100 :lol: Jeg minnes at GSX1100n vibrerte noe voldsomt, men den var ordentlig vill, og lyden var helt rå.. Hvordan opplever du 1100xxn sånn med tanke på vibrasjon? Nå har prisen sunket såpass at den er oppnåelig selv for meg snart :P

 

Min far kjøpte BMW sykkel for første gang i 2011 og endelig ønsket å ta seg råd til dyr sykkel ble det BMW K1300GT(den jeg har fått prøve en god del..) på han istedefor. Det lønner seg å ta en titt i Tyskland, for det kan lønne seg å importere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...