BjørnA Skrevet Januar 1, 2014 Share Skrevet Januar 1, 2014 Når sant skal sies så liker jeg veldig godt eldre motorsykler, slik jeg også foretrekker eldre biler. Blant dem Honda CBX 1000 fra 70' tallet, de er ikke så fine å se på men motorene gjør dem kule. Det er ikke mange som kjenner til disse syklene, men de passer bra for BMW entusiaster. De er nemlig utstyrte med DOHC 24-ventilerte rekkeseksere, med 6 forgassere og grenrør! De er ikke videre konkurransedyktige den dag i dag ettersom det er store og tunge sykler med begrensede kjøreegenskaper, men for personer som liker eldre kjøretøy er lyden og kjøreopplevelsen vel så viktig, om ikke viktigere enn fart og rundetider. Særlig gjør dette seg gjeldende med motorsykler da det er noe man ikke bruker hver dag, men hovedsaklig tar frem på godværsdager og som man resten av tiden bare duller med. En hobby. Og er det noe disse syklene har så er det lyd, som jo som oftest er halve opplevelsen.. Legger ved noen filmsnutter fra youtube: Kan minne litt om F1 på høyere turtall. Denne liker jeg godt utseendet på og lyden er jo himmelsk når han drar på, på slutten der: Lyden gjør disse syklene unike og noe helt utenom det vanlige. Jeg får litt BMW M1 Procar vibber av den, eller 80-talls løpsbiler generelt. Honda CBX 1000 har alltid vært min drømmesykkel, da spesielt klin original i sort og sølv med rød pinstriping. Uoriginal kan også gå helt bra, her er det vel stort sett bare motor igjen: http://rocket-garage.blogspot.no/2013/11/crc6-honda-cbx-1000.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/MvENa+(RocketGarage) Her er forresten noen bilder av mine sykler: Den ene en KTM 690 Enduro R kjøpt ny i august 2012 med motardfelger og Metzeler sportec M3 (utrolig fornøyd med disse dekkene), samt acrapovic slip-on. Den andre er en fulleffekt 2009 GSX-R 1000 kjøpt sommeren 2013. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 1, 2014 Share Skrevet Januar 1, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 1, 2014 Share Skrevet Januar 1, 2014 To netter på rad har jeg drømt at jeg hadde en 750 av noe slag, og ble stoppet fordi jeg kjørte for fort. Jeg hadde ikke lappen på sykkel, men fikk 6500 i bot. Det ble aldri sjekket at jeg hadde lappen, så i drømmen måtte jeg google om jeg egentlig skulle ha mistet bilsertifikatet for å bli tatt for det Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Det betyr at du har lyst på sertifikat. Meld deg på før våren kommer, da er det sikkert vanskelig å få tid hos kjøreskoler. Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBimmers Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Her omkring er det helt stappfullt allerede, ikke sjangs om å få tatt lappen i år, tipper neste år begynner å fylles opp også... Eneste grunnen til at jeg fikk tatt lappen i fjor var at jeg hadde begynt på opplæringen hos en annen skole (den var veldig useriøs, jobbet svart, avlyste timer i hytt og pine) Er nok annerledes i byene, men ville ikke ventet for lenge med å melde meg på Sent from my Nexus 7 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Tok lappen på to uker i sommer jeg. Begynte i juli ! Det var freeesht ! Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Bygde om enduroen til SM i går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Hva er dette flonoen? Trodde du bare hadde den nye sykkelen jeg ( husker ikke hva den het ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Er vel en Honda? Gleder meg til sommern nå, noen dekktester kommet ut enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Har en yama fz8n 2012, og så kjøpte eg denne 2004 Honda XR650R'en i høst, endunker enduro. Blir lekesykkel, tenkte prøve litt SM-banekjøring med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for den? Har lyst på enduro selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Er snart så man må ta litt oljeskift å pleie sykkelen nå. Har ikke sett den siden jeg parkerte så så nå må man kose litt med den ! Sent from space using Tapatalk - Cbrooen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2014 Har ikke sykkel atm, men misunner dere som har det klart til sommeren. Vurderer å kjøpe en sykkel og kjøre nedover i Europa til sommeren... Noen som har gjort det med sykkel før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Nei men blir tur til sommeren. Er et stort R sykkel treff i Danmark jeg skal på. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBimmers Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Er jeg eneste som kjører akkurat nå? Har savnet det noe sykt etter at jeg omtrent fikk kjøreforbud av Yamaha når dem så drevene mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå