Kattlikzm Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Heisann! Lurer på om det er lov å kjøre med sommerdekk nå? Har vært overraskende mye nedbør og varmt vær i hovedstaden i de siste to ukene. Er som regel 6-8 grader når det er lyst, og 2-3 på natta. Nå som været er "pent" vurderer jeg å kjøre bilen bort til en kompis og la den stå i garasjen hans. Men er redd at onkel P vil stoppe meg og gi bøter for å kjøre med sommerdekk i Desember. Ps bilen står på sommerdekk nå. Vinterdekkene er godt gjemt under huset. Blir så mye styr å få dem ut
hsd Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Du kan kjøre med sommerdekk hele året dersom føret tillater det. Tar du derimot en polsk en og går i grøfta med somerdekk på vinterdekkføre, ja da blir det trøbbel. Er det 2-3 er det derimot etter min mening vinterdekkføre, det kan fort være glatt i kriker og kroker.
Kattlikzm Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Tror jeg dropper å ta en polsk en Flott, da vet jeg det! Da blir bilen flyttet så fort været tillater det!Mange takk!
awt Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Husk at dekkene må ha en minimum mønsterdybde på 3mm på vinteren, og at denne regelen også omfatter sommerdekk (som normalt har 1,6mm som grense).
lagunilla Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Gjelder ikke disse reglene etter 2014 da, awt? Mulig jeg tar feil.
awt Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Slik jeg tolker det utifra Vegvesenet sine sider gjelder det nå. Link.
Kattlikzm Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Har 2mm foran. Fillern heller!
hsd Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Har 2mm foran. Fillern heller! Hadde du starta på dekkbytte når du først spurte hadde du jo vært ferdig for mange timer siden Skal du selge bilen, må du jo mest sannsynligvis bytte uansett. Ivertfall grave dem frem.
Kattlikzm Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Hadde du starta på dekkbytte når du først spurte hadde du jo vært ferdig for mange timer siden Skal du selge bilen, må du jo mest sannsynligvis bytte uansett. Ivertfall grave dem frem. Tenkte jeg kunne slippe styret med å "grave" frem vinterhjulene . Men tror det er lurest å legge om nå mens været fortsatt er "mildt". Vil ikke komme i bråk med politiet pga feil dekk . Er e36en som skal selges forresten. E46en skal få lov til å bli i mitt eie . Akkurat nå står den noen meter unna et gigantisk tre. Er redd for at vinden skal knekke treet og felle det over bilen. Tror det lureste er å parkere bilen i en garasje da . Takk for hjelpen folkens! Da starter "gravingen" imorgen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå