mege34 Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Bare tenker høyt no men ville gjerne funket å bare punktsveise nye vaieren i den gamle og trekke ut den gammle så den nye då følger på? Har brukt det som en enkel måte på bytte av ledninger ihvertfall. sendt from my unicorn using tapatalk
Otis Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Om man ikke kommer til, ja. Men her er det veldig kurant å komme til, og det er laget for demontering, samt at det er veldig kort strekk. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Desember 28, 2013 Forfatter Skrevet Desember 28, 2013 Har allerede bestilt ny wire Ble ikke så ille, 350,- hos GS. Mot godt over 400,- på Koed, så GS kan absolutt være billig de også.
Otis Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Jeg bestiller nesten alt fra BMW selv. De er som oftest billigere enn gs. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Skrevet Januar 3, 2014 Da er wiren bytta, og jeg får opna panseret igjen! Selve wiren var veldig enkel og bytte, plankekjørin! Var verre med kickpanel/fothvileren, fy faen for noe dritt og få av/på! Men etter ei oppfriskning av stygge gloser så fikk jeg det omsider på plass. Tok et par bilder, sånn andre kan se hvordan det ser ut. Alltid greit og se litt på forhånd før man begir seg ut på ting. Kort DIY (Fin guide på hvordan fjerne kickpanelet) - Opne skøyten til wire på innerskjerm, koble fra wiren - Fjern klimafilter boksen, da får du tilgang til wiren på utsiden av torpedoveggen. - Fjern dekselet under dashbordet/over pedalene - Skru ut skruen som sitter på hendelen til panseropneren (stjerne skrue), ta av håndtaket - Skru ut plast skruen som sitter bak håndtaket (vries 90 grader, flatt skrujern) - Fjern dørlista (jeg reiv av dekselet før jeg fjerna den, men måtte fjerne den for og få på igjen dekselet) - Fjern kickpanelet (dette kan være no dritt! Skal være og dra bakover og litt ut) - På utsiden, prøver du og trykke hele gummiforinga inn igjennom hullet i torpedovegg - På innsiden tar du tak og drar hele foringa innover, og drar ut hele wiren - Stikk wiren ut igjen fra innsiden (den nye sef.), til gummiforinga entrer hullet - På utsiden tar du tak i foringa og drar den ut slik den blir sittende skikkelig og tett (sørg også for at wiren går igjennom og ut av brønnen, men dette skjønner du når du demonterer den gamle) - Inn i skøteboksen og koble sammen (evt. fyll med greas) Monter alt sammen og du er ferdig. Et par bilder for syns skyld: Her er under klimafilterboks på førersiden, der wiren går inn i kupeen: Her er under dashbordet og hullet der selve opneren er festet, denne må vris rundt for og få av (etter du har skrudd ut torx skruen) Her er skjøteboksa på innerskjermen (jeg fylte denne med greas, sånn for sikkerhetsskyld. ) Håper bildene kan hjelpe. Fredrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå