Alpejohn Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Hei, Var ut og skulle fylle spylerveske i sta, og klarte og knekke noe i opneren inni bilen. Nå er den helt løs.. Dro sikkert litt for mye i den. Har gått og ventet på at dette skulle skje, da den ikke virker så veldig solid konstruert. Men nå sitter jeg her da, og funderer på om det er mye i og bytte denne. Må man demontere mye, eller er det bare en skrue? EDIT:Et par bilder og kort DIY i post #20!
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Jeg måtte av med sparkepanelet og håndtaket. Så må du løsne vaier midt under panser på skjermen. Skjøting der. Vanlig problem forresten. Sendt fra mobilen
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Det er vaier som er slitt tvert av vil jeg tro. Sendt fra mobilen
awt Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Selve hendelen henger bare på en skrue, men om vaieren er ødelagt er det jo straks litt verre.
Alpejohn Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Tviler litt på at det er wire, da jeg hørte tydelig plast som knakk.. Men skal selvfølgelig ikke påstå noe da jeg ikke har undersøkt.Men panseret er veldig lett og opne, aldri vært tungt og dra i hendelen. Men jeg tror jeg dro den litt ekstra oppover, og det kjentes som noe som ga etter. Se om jeg får kikka på det i morgen. Men sitter wiren festet i selve hendelen, slik at man bare løsner skruen og plukker den av, og monterer ny og skrur fast?
Otis Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 Ja, mener det er likedan som på sykkel håndtak. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Aha, da burde det jo være en enkel sak og bytte. Da er utfordringen og få tak i en ny i en fei.. Må jo fylle spylerveske annen hver dag nesten..
Robin L Skrevet Desember 25, 2013 Skrevet Desember 25, 2013 ta av hendelen og napp tak i wiren med en tang bare? på min e39 så røk wiren akkurat i innfestingen på hendelen. så jeg måtte bytte wire, den er skjøtet ved innerskjermen på førersiden, så den er kurrant å bytte : )
Alpejohn Skrevet Desember 25, 2013 Forfatter Skrevet Desember 25, 2013 Akkurat. Skal kikke nærmere på det i morgen!Kommer tilbake med hva som har skjedd her.
Alpejohn Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Ser ut til at du hadde rett Otis, skimtet noe flisete wire når jeg lyste rundt håndtaket. Så da må nok hele dritten byttes ja. Er det mye styr og legge opp ny wire? Og er det noen luretriks som kan være greit og vite om før man begynner? Sparkepanelet må jo av selvfølgelig, og regner med dekselet under dashen også må ut. Wiren går vel kanskje under klimafilteret også, så man må ut med dette? Skal sjekke om jeg finner prosedyre på dette i TIS også tenkte jeg.
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Vanlig feil når det er gammelt. Jeg skrev alt i mitt innlegg tidligere. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Jepp, får ta en nærmere titt når man er ferdig med juleselskap osv
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Ja, bare håpe at du ikke trenger rask tilgang til motor. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Er eneste spylerveske som går ganske hyppig her.. Men spørst om jeg skal ta sikringa til lyktespylerene, sparer en del på det. Men mulig jeg får til og opne med en knipetank da, vis jeg får tak i enden.
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Ja, det pleier å gå greit. Min vaier var greit tilgjengelig innenfor deksel. Sendt fra mobilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå