Gå til innhold

Min F31 330d xDrive M-Sport


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer!

 

Men hva i alle dager er det den selgeren har fått for seg??? Kan umulig ha prøvd bilen ordentlig med dette utstyret...

 

Jeg har MYE utstyr på min, og adaptive lys er noe av det jeg verdsetter aller mest! Fjernlysassistent er en ting, adaptive lysene til BMW er helt råe! Imponerende hvordan de jobber, må prøves, og bør absolutt med på en bil som dette etter min mening.

 

Lykke til med ny bil :)

Det var Fjernlysassistent selgeren snakket om og ikke adaptive lys, min feil, men jeg har prøvd adaptive lys og det var ikke noe must for min del.

Ellers så hadde jeg med adaptivt understell, men valgte det bort igjen til fordel av panoramatak pga xDrive blir kun levert med standard fjærer og da er jeg ikke redd den blir for stiv i hvertfall. Min erfaring jeg har fra siste Audi A4 er at man kjenner minimal forskjell når det er bare demperkarakteristikken man endrer (blir noe helt annet med luftfjæring). Navi proff er et must på en sånn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, en ting er innholdet, en annen viktig til er hvordan interiøret ser ut med og uten navi pro, den lille skjermen ser stakkarslig ut synes heg...

 

 

Jeg ble fortalt av selgeren at nye 3-serien kommer med samme skjerm uansett om man har navi eller ikke, og at det ikke er noen annen skjerm på navi proff vs bussiness??

Var visst en ny filosofi fra BMW nå at de putter skjermen i bilen uansett... Men det stemmer at det var et must med navi på tidligere modeller for å få den store skjermen..

EDIT*  Når jeg går inn på konfiguratoren på bmw.no viser det at det er skjerm uansett, men større skjerm på navi proff da.. Ikke det jeg ble fortalt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så hadde jeg med adaptivt understell, men valgte det bort igjen til fordel av panoramatak pga xDrive blir kun levert med standard fjærer og da er jeg ikke redd den blir for stiv i hvertfall.

Adaptivt understell er eneste måte å få noe annet enn standardfjærene på en xDrive. Jeg merker stor forskjell på Sport og Comfort i min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da nærmer det seg levering, bare noen timer igjen :headbang:

 

Vogna er klar for henting kl 9 i morgen, så det blir veldig bra.

Har kjørt Volvo 240 mens jeg ventet, så nå skal det bli bra med xDrive og litt mer krutt under panseret.

Var innom og så på bilen i dag, men den var ikke ferdig klargjort enda. Tok ett bilde med telefonen da.

 

 

post-49801-0-68635700-1391114167_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptivt understell er eneste måte å få noe annet enn standardfjærene på en xDrive. Jeg merker stor forskjell på Sport og Comfort i min

Må jo bli bra med 258hk/560nm i en 3 serie!

Har selv prod uke 3 på ny x5, men ikke levering før mars/april:(

Ang adaptive lys, så er det vel funksjonen med at langlysene svinger unna i stedet for og dimme ned som er det nye.

Adaptive lys har ikke noe med dimming å gjøre, det er det fjerlysassistenten som tar seg av. Den fungerer forøvrig utmerket på nye 3 serie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt av selgeren at nye 3-serien kommer med samme skjerm uansett om man har navi eller ikke, og at det ikke er noen annen skjerm på navi proff vs bussiness??

Var visst en ny filosofi fra BMW nå at de putter skjermen i bilen uansett... Men det stemmer at det var et must med navi på tidligere modeller for å få den store skjermen..

EDIT*  Når jeg går inn på konfiguratoren på bmw.no viser det at det er skjerm uansett, men større skjerm på navi proff da.. Ikke det jeg ble fortalt:/

 

På business versjonen så er skjermen mindre, men det er ikke mange som kjøper den, en sånn bil fortjener kun professional. Den gir ikke kun navi, men så mye annet å leke med også ;)

 

Gratulerer med ny bil, den må ha kommet i hus nå så da er jo bilder obligatorisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble hentet på fredag og har gått snart 50 mil i helga, er super fornøyd med vogna så langt.

Virkelig bra trøkk i denne 3l motoren, uten at jeg har kjørt veldig hardt med den. Lyden fra motoren er også veldig grov/rå og tøff.

Jeg solgte jo en 2013 525dx Touring M-sport som jeg også var veldig fornøyd med, men angrer ikke på dette byttet, da jeg opplever mer kjøreglede denne nye 330dx, og plassen er stor nok for oss.

 

Legger ved ett par dårlige bilder fra jeg hentet bilen, men må vente på bedre vær for å få tatt noen bedre bilder. Vil nok også se en del bedre ut med 19" sommerhjulene.

 

post-49801-0-49931800-1391361864_thumb.j

post-49801-0-79741100-1391361884_thumb.j

post-49801-0-16075000-1391362067_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Legger ut ett bilde av dagens gode gjerning, grill ble byttet til Chrome grill, litt motsatt av mange andre, men jeg liker chrome og alu rails mot en mørk farge. Er ellers strålende fornøyd med vogna, veldig morsom å kjøre.

post-49801-0-69536100-1393173943_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig! gøy noen "gidder" å ha noe spesielt:)

Vurderte faktisk 330d touring selv da jeg skulle bytte men det ble med tanken.

325d'n jeg hadde er en av de morsomste bilene jeg har hatt og etter å ha kjørt F31 ser jeg at dette må være en utrolig morsom bruksbil å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...