Hopen Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Hei! Fikk først problem med abs og asc lampe pluss speedometer, og bensinmåler ikke virket. Problemet har vært av og til, så jeg skiftet føler v.bak. Da fungerer speedometret, men abs og asc lampe lyser hele tiden nesten og merker at pedalen vibrerer og gir motstand(slik som når det er glatt) når jeg bremser forsiktig i rolig fart på tørr asfalt, men ved høyere hastighet merker jeg ikke noe. Føleren jeg monterte er uorginal foresten. Så jeg luerer på om det er abs hjernen som sitter i hanskerommet som er gåen? bilen er en prod 12/1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 Sjekk feilkoder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2014 Ga feiilmld på den føleren før den ble byttet. Kan det ha noe med at det er ebay føler? Byttet hjernen uten noen forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Venstre bak gir blant annet innput til speedo, høre bak gir input til ASC og ABS. Bytt høyre bak og se om feilen dukker opp igjen etter 3 mil. Standard BMW verkstedprosedyre. I galskapen til designet går det ikke an å feilsøke hvilken, du kan evt. gjøre en kontinuitetstest på kabelen hvis du har egnet multimeter. Hvis feilen dukker opp etter en ca 3 mil så er det høyst sannsynlig hjernen og den er veldig dyr ny. Det er bedre å sende den inn til forskjellige elektronikkverksteder som fikser det for en 3-5000 spenn. Ny koster gjerne opp mot 12-14000 (E46) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 1, 2014 Forfatter Share Skrevet April 1, 2014 Før jeg bytett til ebay føleren v.bak virket ikke speedometer. Så satte jeg på ebay føleren og da virker speedo, men da rykker det i pedalen når jeg bremser uansett om det er tørr asfalt helt til jeg konmer over 40kmt så kommer abs og asc lampe. Byttet hjrne uten forskjell. ( hjerne som er testet i annen bil) Så prøvde jeg en annen ebay føler siden kjøpte 2stk uten forskjell. Bestillte nå en org føler fra koed siden har hørt at folk har opplevd at uorginale rett og slett ikke virker. Noen andre som har opplevd lignende? Vil jo tro at det er venstre som er gåen siden speedo begynnte å fungere etter jeg byttet til ebay føleren, mn at det muligensver noe tull med de siden jeg fortsatt får problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
535Terjen Skrevet April 1, 2014 Share Skrevet April 1, 2014 Jepp, kjøpte fra Ebay til min E39 venstre bak, virka ca 1km, så begynte pedalristing, så etterhvert datt speedoen ut og inn. Kjøpte så en Hella-føler, den var bra.Hatt samme sak med Ebay-veivakselgivere (flere stk), bare å styre unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 1, 2014 Forfatter Share Skrevet April 1, 2014 Jepp, kjøpte fra Ebay til min E39 venstre bak, virka ca 1km, så begynte pedalristing, så etterhvert datt speedoen ut og inn. Kjøpte så en Hella-føler, den var bra. Hatt samme sak med Ebay-veivakselgivere (flere stk), bare å styre unna.. Det var godt å høre regner med det blir bra når får bytta den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 4, 2014 Forfatter Share Skrevet April 4, 2014 Byttet nå til org føler uten at det ble noe bedre. Må feilkoder slettes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 4, 2014 Share Skrevet April 4, 2014 Lampa skal slukke etter en kort kjøretur hvis alt er ok,gjorde det hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 lampa kommer til meg når jeg passerer 40km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 slette feilkoder idag, men kom tilbake på venstre føler. altså den jeg byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Kan da være kabler eller hjerne. Vet du har skiftet den, men man vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Er det originale BMW sensorer du har kjøpt? Har sjøl kjøpt de billige hos koed,bare problemer,spesielt på e 39..Kjøp bare originale BMW deler når det gjelder sensorer tili motor og abs osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Er du sikker på at den du har kjøpt er original? e 39 touring reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hopen Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Jepp, den er orginal og kostet over 1000kr. Den første føleren jeg byttet ble ble gjort av verksted. De hadde visst borret ut den gamle. Kom til å tenke på om de har skadet noe inni der da de borret? Da vil det jo sikkert bli problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå