Oddenn Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Hei Har en bmw 325d 08mod, der har en feil på motorstyreenheten.. Får opp mangel feil koda i bil, so hadde den på verksted og der konkluderte dei med at styre enheten må byttes. Men bilen er chipet fra Hartge program. Kan de ha nåke og sei, bør enn prøve og få den orginal igjen først?? Nåken som har erfaring?? Kosta 14 000 får ny styreenhet og 2500 får og gjer den orginal igjen..
Oddenn Skrevet Januar 9, 2014 Forfatter Skrevet Januar 9, 2014 Det e vel att der kjem opp feil på disel pumpa og fault in drive i displayet. Og at den e vanskelig og få start på til tider. Enn må kjinne den i fleire omganga får og få start av og til. Men heilt eksakt ka feil kode dei fekk opp på verksted veit ikkje eg.
CrZyWiz Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Høres merkelig ut at det skulle være feil på ECU. Hvilket verksted hadde du bilen på?
SweetBMW Skrevet Januar 9, 2014 Skrevet Januar 9, 2014 Lurer også på hvor du har hatt bilen hen? Feil melding i iDrive på at det er feil på motor, kontakt verksted er helt normalt ved motorfeil og vil ikke ha noe å si på styreenheten. Treig å starte kan være så mangt også.
Oddenn Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Skrevet Januar 13, 2014 Bilen va på biltreff verkstede i Førde som e et bmw verksted.. Men skal no seiast at de ikkje e alltid dei treffe blink:-))
MrBrum Skrevet Januar 16, 2014 Skrevet Januar 16, 2014 Jeg ville tippe at ECU er i orden, men at kodene kommer av andre feil. Sensorer som ikke passer i forhold til trimmingen vil gi feilkoder. At styre enheten er defekt er standard konklusjon for en bilmekaniker når han ikke har peiling. "Da bytter vi styreenheten og ser hva som skjer.....oi den ble ikke bedre gitt...." Å gå tilbake til original ECU kan jo være et alternativ.
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 16, 2014 Skrevet Januar 16, 2014 Styreenhet kan være defekt!Det skjedde på en 120d. her oppe som var gått 40.000km.men den prisen din var jo rimelig da. denne kostet 25.000men ble delt 50/50 med bmw/garanti
CrZyWiz Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Styreenhet kan være defekt! Det skjedde på en 120d. her oppe som var gått 40.000km. men den prisen din var jo rimelig da. denne kostet 25.000 men ble delt 50/50 med bmw/garanti Og på hvilket grunnlag kan du hevde det?
Benjamin Kristiansen Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Sier det ikke pga noe grunnlag Men rr ikke slik at en ecu aldri kan få feil. Kan godt hende at den er iorden. Vil ikke utelukke noen ting.
bmw cab Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Jeg tror ikke det er ECU. Jeg tror det er dieselpumpa eller matepumpa. Det at den er vanskelig å få start på til tider minner meg om mine problemer med min E53 X5 3.0da. Fikk opp motorlampe ny å ne der, var vanskelig å få start iblant. Måtte skru tenning av å på 3-4 ganger og så starte på 5 gang. Tror jeg byttet det meste, diagnose hos bavaria 4 ganger. Ingen skjønte helt feilen. Før fattern sa, når jeg kjørte lastebil på 60 tallet så hendte det at vi måtte banke å slå litt på diesel pumpene for å få start på de gamle lastebilene. Må da faen meg være mulig på denne jævla bilen også,gi den en omgang med stålrøret. Jeg bare ehhhhh nei, hold deg unna. Men gammern hadde rett, var diesel pumpa. Bytta den og nytt filter, bilen ble bra:) Til info, min var også data tunet:)
aalgaard Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 Vist styreenheten er defekt vil nok merkes mer en som så. Men når bilen er chippa, så blir det vanskelig å oppdatere motorstyreenheten. Det kommer jo innimellom opdateringer med utbedret software. Disse opdateringene tror jeg ikke du får igjennomført da. Men hørest egentlig mest ut som det er noe annet en ecuen som det er noe galt med
TRF Skrevet Januar 17, 2014 Skrevet Januar 17, 2014 1. Svært sjelden med reelle feil på ecu (at den har blitt bytta og verksted påstår det var feil, for så å dekke den rimelige egentlige feilen selv - teller ikke) 2. Dersom denne er programmert med hartge soft så er dette trolig gjort med bdm, så det kan jo tenkes at det er en liten skade, fukt eller lignende. Usannsynlig men mulig. Dubør dog ha en del spesielle feilkoder da. 3. Du kan oppdatere ecu, men da overskriver du tuning, og bmw kan ikke hjelpe deg med å få den inn igjen. Vi kan evt lagre en back up for deg hvis du ønsker det (sp kan du legge inn trimmingem rimeligere enn my tuming etter dere har prøvd update, og alt er likt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå