Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer og kjøpe en slik Y-Kabel til min bmw e90 (S6FLA), så jeg kan spille musikk fra min iPhone5s.

Og jeg lurer på hvordan lydkvaliteten er i forhold til USB/CD når man spiller igjennom denne? 

Finnes det orginal y-kabel til iPhone5s eller må jeg ha adapter til lightning kabel? 

 

Har tidligere spilt via AUX og AUX-A2DP adapter, og syntes lydkvaliteten er elendig i forhold til USB/CD ...  :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne (http://www.ebay.co.uk/itm/ViseeO-Tune2Air-WMA3000B-Bluetooth-Music-A2DP-for-BMW-Mini-with-AUX-USB-Y-Cable-/281594977043?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item41905e5b13) etter at noen la ut link her, synes den fungerer bra og har god lyd kvalitet. Bruker den til å spille Spotify fra Android telefon via Bluetooth. Testet med tre forskjellige Android telefoner, og alle kan styres med knappene på rattet, med det kommer ikke opp noe info om hvilken sang som spilles på skjermen.

CD har jeg vel nesten ikke prøvd, sammenlignet med mp3 fra harddisken så har jeg ikke lagt merke til noen forskjell, men har heller ikke prøvd å spille samme sang for å høre etter forskjeller..

 

PS! Du kan prute ned prisen til £55, selger godtok det..

Endret av terjene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne (http://www.ebay.co.uk/itm/ViseeO-Tune2Air-WMA3000B-Bluetooth-Music-A2DP-for-BMW-Mini-with-AUX-USB-Y-Cable-/281594977043?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item41905e5b13) etter at noen la ut link her, synes den fungerer bra og har god lyd kvalitet. Bruker den til å spille Spotify fra Android telefon via Bluetooth. Testet med tre forskjellige Android telefoner, og alle kan styres med knappene på rattet, med det kommer ikke opp noe info om hvilken sang som spilles på skjermen.

CD har jeg vel nesten ikke prøvd, sammenlignet med mp3 fra harddisken så har jeg ikke lagt merke til noen forskjell, men har heller ikke prøvd å spille samme sang for å høre etter forskjeller..

 

PS! Du kan prute ned prisen til £55, selger godtok det..

 

Men hva er egentlig greia med USB og AUX? Overfører den lyden via AUX inngangen, og lar deg styre/bytte sang via USB inngangen? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig greia med USB og AUX? Overfører den lyden via AUX inngangen, og lar deg styre/bytte sang via USB inngangen? Eller?

 

I bunn og grunn ja. Lyd går analogt over aux og kontroll og informasjon går over USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir (mest sannsynlig) samme kvalitet som vanlig aux ja, men ser for meg at kablet er hakket bedre enn a2dp i de fleste tilfeller. Ellers så kan du jo lese gjennom denne og se om du blir noe klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sitter man i teorien igjen med samme lydkvalitet som en vanlig aux kabel / aux-a2dp ?

Jeg har Tune2Air, den funker knirkefritt, men det er bedre lydkvalitet om jeg plugger telefonen direkte  i bilen med USB+AUX kabel. Kun testet med iPhone 5S og Spotify. Jeg får tittel og band på låta som spilles opp i iDrive.

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! her var det mye forskjellig. Sitter med en E92 2009 Model, med den nye type IDrive systemet. Har UBS i midkonsoll og i hanskerommet, har AUX og blutooth (kan ikke spille musikk via blutooth. Har en Iphone 5, aux lyden er til og grøsse av, skurrer og er helt forferdlig. Har lydpakke foressten. Prøvde og laste ned en sang til USB stick og plugget denne i, fantastisk lyd, men skulle gjerne brukt spotify. Kjøpte en Y-Kabel, men samme lyden som Aux. Bilen godkjenner heller ingen Apple enheter. Litt hjelp på hvordan jeg kan få samme lyd som USB med Iphone 5 og spotify? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuel2go:

Du har prøvd mer enn én AUX-kabel? Hvis det ikke er kabelen som er problemet så må det være noe feil med AUX-porten i enten telefonen eller bilen.

Telefonen kan du jo lett teste om er OK med et headset/ørepropper. Om lyden er OK ut fra telefonen så er problemet AUX-port i bilen. Dårlig kontakt f.eks.

 

Hva slags Y-Kabel kjøpte du? Jeg har prøvd to billige kopier, ingen av de funka. Bet i det sure eplet og kjøpte en overpriset original BMW Y-kabel, da funka det.  2. generasjon iPod, iPhone 4S og iPhone 5S funker helt fint i min 320 som er samme årgang og har samme utstyr som deg.

 

Edit: Ikke relatert til ditt problem, men: Spotify på iPhone 4S har forresten ikke funka i bilen etter jeg oppgraderte fra iOS 6.x.x til 7.x.x. Den koples til og kommer opp i iDrive, men når jeg trykker play så går låta i pause etter 2 sek. Skjer hver gang jeg trykker play. Gitt opp å få det til å funke igjen. Uten tvil relatert til iOS da problemet oppsto den dagen jeg oppgraderte til iOS 7.x.x. 

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuel2go:

Du har prøvd mer enn én AUX-kabel? Hvis det ikke er kabelen som er problemet så må det være noe feil med AUX-porten i enten telefonen eller bilen.

Telefonen kan du jo lett teste om er OK med et headset/ørepropper. Om lyden er OK ut fra telefonen så er problemet AUX-port i bilen. Dårlig kontakt f.eks.

 

Hva slags Y-Kabel kjøpte du? Jeg har prøvd to billige kopier, ingen av de funka. Bet i det sure eplet og kjøpte en overpriset original BMW Y-kabel, da funka det.  2. generasjon iPod, iPhone 4S og iPhone 5S funker helt fint i min 320 som er samme årgang og har samme utstyr som deg.

 

Edit: Ikke relatert til ditt problem, men: Spotify på iPhone 4S har forresten ikke funka i bilen etter jeg oppgraderte fra iOS 6.x.x til 7.x.x. Den koples til og kommer opp i iDrive, men når jeg trykker play så går låta i pause etter 2 sek. Skjer hver gang jeg trykker play. Gitt opp å få det til å funke igjen. Uten tvil relatert til iOS da problemet oppsto den dagen jeg oppgraderte til iOS 7.x.x. 

Takk for svar. Har prøvd flere aux kabler, også fler tlf, Iphone 4, 5, 6 osv. Prøvde en Samsung S5 med samme kabel, det ble ganske grei lyd. 

 

Ang Y-Kabel, denne er orginal. Forrige eier fikk den til og fungere fint, er av den gamle typen med 30 pin, fungerte ikke med min Iphone 4. Kjøpte overgang fra 30pin til lightning i håp at den skulle fungere til min Iphone 5, bilen klarte fortsatt ikke og lese telefonen. Lest noe om at den nye oppdateringa til IOS kan ha skylden? Og hvorfor skal lyden ble bedre da den fortsatt spiller via AUX? 

 

 

EDIT: Bestilte meg en orginal Y Kabel med lightning akkurat nå. 

Endret av fuel2go
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Y-Kabel kjører også lydsignal via AUX så det er ingenting å hente på lydkvalitet AUX-kabel vs. Y-Kabel.

Det er noe muffins med iOS, jeg blir ikke klok på det. Min iPhone 4S har som sagt ikke funket i bilen mtp Spotify etter jeg oppgraderte til iOS 7.x.x, men min iPhone 5S funker.

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk i dag org Y-Kabel til min Iphone 5. Lyden i aux er fortsatt dårlig. Prøvd alle typer Iphones, ingen klarer og koble seg til bilen og alle har dårlig lyd i aux. Samsung telefoner kobler seg opp mot bilen, spiller også "Grei Aux" lyd gjennom vanlig kabel. 

 

Om jeg noen gang for koblet opp min Iphone mot bilen, kan den spille musikk via USB og bruke spotify da? Kom med forslag om hvordan jeg kan få bedre lyd. Bilen skal være oppdatert med nyeste systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...