Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kan kjøpes hos alle som selger BMW-deler, og koster 2-3000,-.

Bilen må kodes ja, men jeg tviler på en forhandler er villig til å gjøre dette i din bil, så jeg vil anbefale et uavhengig verksted eller en privatperson.

Skrevet

Tenkte å legge inn noe musikk på harddisken i bilen, en 525 E61 2009.

Hvilket format skal musikken være i?

mp3 eller det formatet itunes lagrer musikken i?

Det er vel bare å legge det inn på en minnepenn og legge det over på harddisken, når en kobler minnepinnen inn i usb-porten i bilen?

Skrevet

Mp3 fungerer ihvertfall, har ikke testet noe annet.

Er bare til å plugge den i USB-kontakten i hanskerommet, så importerer du fra iDrive.

Skrevet

12GB er avsatt til musikk, disken er 80GB.

Edit: BMW sin offisielle "blekke" sier åtte GB, mens diverse forumer sier 12GB, så et sted inni der. :)

Biler med NBT har forøvrig 20GB tilgjengelig, av totalt 200.

Skrevet

Nyeste iDrive, kom i 2012 og ble gradvis innført. Var aldri tilgjengelig på biler med "e"-kode.

Skrevet

Stemmer, jeg blandet litt der.

Men du kan jo ha en USB stick/hdd koblet til med musikk da. Mener det skal gå.

Skrevet

Ja, har usb i hanskerommet, og ved aux-inngang. Har iphonen i den.

Tenker ha dabadapter (ditt? :) ) i inngangen i hanskerommet. Kommer litt an på antenneføring.

Skrevet

Det er ikke mulig å koble slike ting til i hanskerommet, den må kobles til i midtkonsollen.

(pssssst, av og til kan det lønne seg å lese førsteposten. :))

Skrevet

Sitter å vurderer å handle sånn uoriginal navi til min jeg får å kunne styre musikk fra rattet/spiller(dette som er viktig for meg!). Virker som det ikke er noe annen utvei?

En ting jeg lurer på om kanskje kan være en utvei, er å sette i org usb i bilen og bruke en apple enhet tilkoblet den(kan vell bruke ipod eller en random iphone og oppdatere musikken via wifi)`

Men med slik usb tilkoblet apple enhet, får jeg da spilt musikk via spotify eller kun musikk som er lagret på enheten?

Jeg liker ikke iphone så blir å bare ha en liggende i midtkonsollen kun til musikk isåfall :P

Kort sagt, jeg har professional radio(07 mod e92) og vil styre musikk via ratt/knapper på spiller. Musikken skal spilles fra spotify på et vis. Ble noe rotete det her :P

Skrevet

Det er faktisk et eget avsnitt som omhandler Spotify i førsteposten. :)

Skrevet

Fordel å lese skikkelig ja :D

Da er neste utfordring ettermontering av 6FL :) Har aux org eneste(det har vell alle)

Regner med jeg skal ha en av disse kittene

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=WD31&mospid=50164&hg=65&fg=95

Kan ikke si jeg ble veldig klok på forskjellen på disse. 

Edit: etter hva jeg kan finne trenger jeg en mulf2 boks, ledning frem til midtkonsollen og apple ledning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...