Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har dårlig tid imens jeg skriver dette, så skal skrive kortfattet.

Jeg har en BMW 1 Serie F20 2012 mod. Hver gang jeg setter meg inn i bilen og skrur på tar det ikke mer enn noen sekunder før spylervæske varselen kommer og sier at det er begynner å bli lite med væske i beholderen. Det er derimot ikke sant, ettersom jeg har fylt til randen flere ganger, men advarselen gir seg ikke. Har googlet litt og det virker som om dette er et problem med flere F20'er når det blir minusgrader. Har noen vært borti problemet før? Kan man dra til verskted og be de slette hele varselkoden evt? Verdsetter alle svar! 

Mvh Jakob

Skrevet

Jeg har samme problem på 2013 modell.

Ifølge bavaria kommer det av at sensuren bruker spylevæskens elektriske ledeevne for å fastslå om det er væske der. De sier også at det kommer ann på hvilken spylevæske man bruker, men nå har jeg prøvd nesten alle på markedet bortsett fra bmw sin egen og alle oppfører seg likt.

Jeg skal innom bavaria i morgen for å høre om det er kommet en løsning på dette og jeg vil anbefale alle andre som har samme problem å tyne sin føorhandler til de skjønner at dette er ett reelt problem. Jeg tipper det gjelder alle F serie biler..

Skrevet

Stemmer som ivers1 sier.

At sensoren ikke oppfatter at det er spylervæske på beholderen, med mindre man bruker bmw sin egen spylervæske.

Dette gjelder kun på f20 1 serie og f30 3-serie.

Det har vært samme problemet på mercedes også faktisk.

Bmw kommer sikkert med en ny sensor regner vi med :)

Skrevet

hei

jeg har hatt dette problemet på vår F20 også, men det har ikke hatt noe med temperatur å gjøre. Jeg prøvde flere forskjellige merker. Europris sin og Shell sin egen (svindyr!) trippet sensoren, mens Blåtind fungerer fint. Så da holder jeg meg til den :)

Skrevet

Det høres jo ut som en veldig smart ingeniør dette her. Må være det dummeste de har kommet med på veldig lang tid.

Det må vel la seg gjøre å kortslutte denne sensoren? Man merker jo når det ikke kommer spylervæske lengre. :D

Skrevet

Jeg hadde dette problemet med en Mercedes C-klasse W204.

Tilsett litt matsalt i tanken, så vil sensor slutte å klage. Jeg tilsatte en liten pose med matsalt fra McDonalds, og sensor fungerte prikkfritt de resterende 100 000 km jeg kjørte med bilen. Enkel og god løsning for både kunde og forhandler faktisk. Ikke vits å bytte en sensor med en identisk en.

Skrevet

Takk for svar og hjelp! Viste seg at matsalt løsningen var den raskeste og mest effektive, spylte ut det jeg hadde i tanken fra før og tilsatte litt salt i en 4 liters fra biltema (ikke vits å bruke hundrevis av kroner på spylevæske når biltema duger for kun 35kr for 4 liter). Uansett, jeg helte oppi og problemet var løst - ingen varsellampe på de 3 timene jeg kjørte etter å ha fyllt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...