Gå til innhold

Min E91 LCI M-Sport ..LeMans.. (3SDM l H&R ++)


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

Yes! Valgte de jeg likte best :)

Må bli bra. Sikler etter 3pc felger, men da må jeg spare 38 000 først. Haha. Kan ta tiiid.

 

Hehe.. Jammen det er braa!

 

Vurdert lenge å gå for noen litt billigere concave felger, men etter litt fram og tilbake så havnet jeg på en grei pris på disse så da var valget ganske enkelt :)

 

Har hatt 3-delte felger flere ganger før, og det koster! Men, er artig med noe litt mer sjeldent også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, så vil jeg ikke ha reps om jeg skal gjennomføre noe sånt. :P

Vi får se. Inntil videre får vi se frem til at du får på nye felger :)

 

Har aldri vært noe stor fan av replica felger, men er visse utgaver som er såpass like de orginale og til en brøkdel av prisen, så da ender det fort opp med reps istedenfor orginale. Men det er jo klart at orginalfelger har en litt annen finish, lakk og generelt tåler mer. Så det står stort sett på lommeboka til folk tror jeg :)

 

Kommet bilder når felgene er i hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig valg av felger  :beer:  Har sett litt på disse selv for en stund siden men ble bare med mysingen.

 

Du kan nok bare bestille deg spacere med en gang. Jeg kjører 235/35 på 8,5" ET35 med 8mm spacere og det går så fint atte

 

DSC_4641.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir kult med di felga! Bare di kommer skikkelig ut i bua som di garantert gjør ;)

 

Bak så blir det rimelig bra fitment. Skal kjøre såpass med strekk bak så jeg får sluppet den så lavt som det går. Foran er jeg litt usikker enda, blir nok en 8 eller 10 mm spacer for å få de langt nok ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig valg av felger  :beer:  Har sett litt på disse selv for en stund siden men ble bare med mysingen.

 

Du kan nok bare bestille deg spacere med en gang. Jeg kjører 235/35 på 8,5" ET35 med 8mm spacere og det går så fint atte

 

 

Har liggende 5mm og 20mm spacere, så får se om jeg må gå til innkjøp av 8 eller 10mm spacere foran.

 

Bakstillinga på LCI'en er 8mm breiere pr side kontra pre-faceliften mener jeg å huske, men de er like foran? isåfall, så skal det gå ann å kjøre med 9.5" felg foran veit jeg. Så med 8.5" felgen jeg har bestilt blir det nok satt på spacer for å få de langt nok ut. Skal bestille meg 215/35 Kumho Ecsta KU39 foran og 225/35 Toyo Proxes bak så blir greit med strekk så jeg får senka balja nok :)

 

Sitter bare å irriterer meg litt over at de ikke har lagd felgen i 9" evt 9.5" til BMW. Hadde gjort seg med noe mer konkav felg foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke 8.5 forran litt "jentette"? :P har 9,5 forran på min, og må space de ut for og få de ut mot bua. Vet ikke ET på mine men regner med det er rundt 35 :)

 

SIden disse felgene ikke er laget i 9" eller 9.5" så blir valget ganske enkelt. Får ikke kjørt med 10" felger foran uten justering av camber, M3 skjermer ++. Så må nok pent leve med 8.5" felgen foran og heller få senket den litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nedover til söta bror å plukke opp felgene mine på torsdag eller fredag nå til uken. Er det noen som vet hvordan det gjøres med MVA etc i tollen? Eller er det bare å kjøre på "grønt"..? Skal betales i Strømstad, og prisen jeg har fått er inkl svensk MVA (25%). Må jeg da kjøre til grensa, tolle dem inn til Norge for så å betale norsk MVA og få tilbake svensk MVA?

Siden momsen er den samme i Norge og Sverige syns jeg denne løsningen er tullete i privat sammenheng. Greit nok for firmaer etc som vil ha igjen MVA.


Noen som har hentet felger fra Sverige og tatt dem inn til Norge den siste perioden som vet hva som er lurest/best å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må fylles ut "utførsels papirer" i sverige, helst av selger med kvitering osv

Så må du til grensa og betale norsk MVA, dereter kan du få igjen svensk MVA der du kjøpte felgene mot kvitering på betalt mva og signert "utførselspapir"

 

Blir du stoppet uten papirer kan du risikere og få bot/straffegebyr i tillegg.

De jeg kjenner har kjøpt i sverige har kjørt dit på dårlige dekk kastet dem og kjørt hjem på nye.

 

grunnen er at staten varen skal brukes/omsettes i skal ha "merverdi avgiften"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har valse i nærheten (Oslo, Gjøvik, Hønefoss, Jessheim) jeg kunne fått lånt noen dager?

Lurer på om jeg skal få bretta inn skjermkantene på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...