Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 hei. har nå bestilt nye baklykter til min bmw e46 også tenkte jeg på å bytte blinklys på siden og forans for å matche looken jeg er ute etter! alt vil nå bli i LED, men her vil det jo oppstå ett problem i forhold til det å ikke få feilmelding i instumentpannelet i dashbordet. jeg trenger da å montere på en motstand eller noe sånn for å hindre dette i å skje! men hvor får jeg tak i riktig motstand og hvordan kobles dette? er det bare en eksta klump som kobles på ledningene rett før de går til lyktene?
Otis Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Du kan jo eventuelt få kodet dette bort, altså pæresjekk.
Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 ja har tenkt på dette også, men jeg liker att alt skal funke liksom, ikke koble ut noe i det heletatt. men evt. hvordan vil varslinga reagere når en av alle de LED pærene ryker? vil den da varsle som vanlig eller må alle gå? vet att det finnes motstandere for dette her, men aner ikke hvor jeg får tak i det og valg av riktig og evt om det er samme motstand på blinklysene som baklykter?
Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 fant noe greier her: http://bilbelysning.no/butikk/led-parer/tilbehor-motstand hva blir riktig? http://bilbelysning.no/produkt/led-parer/tilbehor-motstand/led-effektmotstand-h11
Otis Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Det er mulig at ingenting skjer når alle LED går i stykker. For om det er for lavt strømtrekk, så kan ikke LCM "føle" det. Da er det er likegreit med koding.
Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 sannt, men er derfor man har motstand, for å få riktig og den skal jo da kutte sånn som om det var en vanlig krets om led ryker
Reef89 Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Regner med du har kjøpt ordentlige baklykter som da har innebygget eller medfølgende motstands bokser med plugg and play kontakter for å hindre i cc om å slå ut. På blinklysene dine vist jeg forstår riktig at du skal bytte om til LED? i såfall må du ha en slik foran koblet: http://www.ebay.com/itm/2-Turn-Signal-LED-Light-Relay-Resistors-Fix-Flash-25W-/360813637242?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item54022b2e7a&vxp=mtr Ellers vil blinklyset ditt blinke fort og til slutt ødelegge bliknkreleet. Enkel oppkobling med medfølgende strømtyver så du slpper å kutte de originale ledningsnettet. Du vil også få feilmelding om lyset slutter å fungere. men så klart som Otis sier lenger oppe her om å deaktivere cc er jo det enkleste
Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 vel, baklytene er jeg faktisk usikker på om det du sier medfølger, har ikke vært bort LED før så dette var evt. no jeg ikke har tenk over en gang lyktene kosta nesten 3000 så går ut i fra att noe følger med men om det så ikke gjør det, hva må jeg koble til for å få dette til å funke? også har vi da dette med blinklys på sidene, kan jeg bruke samme motstand som de til blinklysene foran?
Reef89 Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Vist de ikke står i annonsen så kan du sende mail til selger, butikken eller hvor du har kjøpt de om lyktene støtter pæresjekk. Du kan bruke samme motstanden til baklyktene så sant de ikke overstiger 25w.
Traktortom2 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 står ikke noe om att det følger med men da kan jeg bruke de motstanderen på blinklys foran og på sidene og bak (om de ikke overstiger 25W)? og når denne motstanderen er satt på, når vil man få vanlig varsel på att en pære har ryki? er det så fort en av pærene har gått eller når alle har gått? takker for alle hjelp så langt
awt Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 LED-baklykter krever ingen form for motstand, men om du har coupé eller cab, og har kjøpt originale lykter trenger du noen adapterkabler. Om de ikke er originale fatter jeg ikke hvorfor i all verden du har betalt 3000,-, da uoriginale LED-baklykter koster under tusenlappen.
Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 rettelse de kosta 2400 og er orginale. men dette var noe jeg fikk som takk for hjelpen av en kompis så har ikke betalt noe selv jeg liker å holde ting orginalt når det kommer til min BMW E46 Touring dette er nostalgi og hobby prosjekte mitt så er ikke sånn att ting skal være gjort i morgen... kommer aldri til å selge denne BMW'en så derfor holder jeg på sånn som jeg gjør... ikke noe uorginalt her nei hehe...
awt Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Originale LED-lykter til touring finnes ikke, de kom kun til coupé og cab.
Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 vel da har jeg blitt lurt gitt hehe har ennå ikke fått lyktene, meen da trur jeg kanskje att jeg må bite i det sure eple og kanskje ikke ha orginalt der hehe...
awt Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Såvidt jeg kan se skal du jo bytte blinklys og alt mulig, er ikke særlig originalt det heller. Det samme gjelder for Android-dingsene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå