Gå til innhold

Tips til "lekebil"?

Sveinsag
 Share

Anbefalte innlegg

335 er noe som hadde stått høyt på listen min , hvis jeg kun skulle hatt en bil.

Ts har f30 , er ikke e92 veldig lik type bil?

For å strekke strikken litt i andre enden ville jeg sjekket ut, M3 e46, 135i, Z4 qoupe, audi rs4 b7, i denne prisklassen ville jeg også vurdert Porsche 993, selv om den er 10 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 M3 med presse ville jeg valgt.

Ang E46 M3 kontra E92 335i, så er M3n litt mer "pure\rå". Dvs du får mer feedback på kjøreprosessen fra M3n. Det var slik en fra BMWCCN forumet beskrev overgangen for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt/eid e46 m3 eller e9x 335i, men har eid e39 m5 og eier en e90 330i, så kan komme med et lite innspill på hvordan bilene føles..

M5'en gir sjåføren en mye råere følelse, det føles som man er mye mer involvert i bilkjøringa og en kommer nærmere elementene, hvis det kan sies :P M5 bråker mer, har sinnsykt godt grep, clutchen er "tung" og det å gire føles rett og slett digg.. Man får følelsen av at man opererer noe kraftig og mekanisk, nesten som å lade ei rifle. Responsen på en NA s-motor er også helt fantastisk.

330'en går ganske godt, det er jo tross alt 258 hk, men den går godt på en helt annen måte, alt er mykere, stillere og mindre dramatisk. E90'en er en kjekk bil, men den er ikke M-kjekk :P

Det blir såklart feil å sammenligne disse bilene, de er jo ikke lik på noen måte, men det kan gi en grei pekepinn på hvordan det føles å ha en normal Bmw, i motsetning til en M-modell.

M5'en var også mer forutsigbar/enklere kontrollert ved litt leken kjøring hvis en ser bort fra det at den drar såpass godt som den gjør, for plutselig går det alt for fort.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har barbie i passasjersetet, så er det fortsatt ikke en konebil :P

SLK er konebil!

Men ser hvor du vil - ut i fra hva du skriver, og hva jeg selv ville tenkt med det budsjettet, så hadde jeg dratt direkte for å prøve en Cayman. Og om det ikke faller i smak, så hadde jeg startet å se på andre muligheter.

911 får du i samme prisklasse, men det blir jo en mye eldre bil da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på å kjøre en e46 M3 og f.eks. en 997 4S som denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46018655

Har selv hoppet mellom førersetene på en E46 M3 SMG og en slik 997 4S på test tur.

M3 er kjekk bil å kjøre, men av disse to er det ingen tvil om hvilken som er sportsbilen.

Det er forøvrig en del forskjell på Carerra og Carerra S. Også i pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er på utkikk etter noe å kunne rase ut litt med"... hva du legger i dette er ikke godt å vite. ikke at jeg ble klokere av dine senere innlegg heller. Skal du ha en bil som lager rå lyd og som ligger i svingene og som føles sportslig på norske veier kan du finne mye rart som har 250hk+. Er du opptatt av kommunikasjon mellom fører-bil uten hjelpemidler og ikke har problemer med biler over 20 år har jeg hatt gode opplevelser med 911. Cayman har jeg ingen personlig erfaring med, men disse bilene er tydelig godt likt av diverse motorsport-journalister. Fravær av elektroniske hjelpemidler og kjøreegenskaper som gjør fører fysisk utmattet er etter min mening en ultimat bilopplevelse. Porsche 911 3.2 Carrera/930 anbefales på det sterkeste. Hjelper godt på at disse bilene er blitt investeringsobjekter da de allerede har steget mye i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...