Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Nei bekjemper ikke svindel med svindel, men du svarte ikke, hva hadde du gjort?

Har du aldri gjort noenting dumt du da?

vet du hva jeg hadde gjort? Jeg hadde enten tatt kontakt med forbrukerrådet eller NAF, for å få juridisk hjelp og funnet ut hvordan jeg ligger an med saken. Jeg hadde ikke gått ut og prøvd å svindle andre folk. Jeg har gjort dumme ting i livet, men jeg har aldri prøvd å svindle noen. 4 sider med veiledning fra mange brukere her inne og du er frekk nok til å prøve å svindle andre folk ved å selge bilen. Shame on you 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang er fortsatt én gang for mye. Innse at du har gjort et dumt kjøp, skriv i annonsen at motoren er overhalt og stammer fra en annen bil. Det er ikke sikkert det har noe voldsomt negativt utslag på prisen. I så fall, ta det tapet som en mann og oppfør deg oppriktig ovenfor andre mennesker.

Det kan jeg si meg enig i, har gjort et dumt kjøp nekter ikke for noenting over dette, det er vel det mest rette å gjøre, enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg hadde gjort? Jeg hadde enten tatt kontakt med forbrukerrådet eller NAF, for å få juridisk hjelp og funnet ut hvordan jeg ligger an med saken. Jeg hadde ikke gått ut og prøvd å svindle andre folk. Jeg har gjort dumme ting i livet, men jeg har aldri prøvd å svindle noen. 4 sider med veiledning fra mange brukere her inne og du er frekk nok til å prøve å svindle andre folk ved å selge bilen. Shame on you 

Har tatt kontakt med Forbrukerrådet og kontakt med flere andre mennesker som har peiling på kjøp og salg, og de sier at det ikke er mye å gjøre siden en kontrakt er skrevet og har fått høre at det ikke er ''så'' ulovlig som det høres ut som så lenge bilen er i forsvarlig stand osv.

Fikk også svar om en her at det kan påkoste myeee om jeg evt velger å gå til rettsak osv, og om det var verdt det?

Tipset jeg har fått fra flere folk de siste dagene er å selge bilen, selv om jeg ikke ''mener'' å svindle på noen som helst måte, men har jo selvfølgelig samvitigheten på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med Forbrukerrådet og kontakt med flere andre mennesker som har peiling på kjøp og salg, og de sier at det ikke er mye å gjøre siden en kontrakt er skrevet og har fått høre at det ikke er ''så'' ulovlig som det høres ut som så lenge bilen er i forsvarlig stand osv.

Fikk også svar om en her at det kan påkoste myeee om jeg evt velger å gå til rettsak osv, og om det var verdt det?

Tipset jeg har fått fra flere folk de siste dagene er å selge bilen, selv om jeg ikke ''mener'' å svindle på noen som helst måte, men har jo selvfølgelig samvitigheten på meg!

All medfølelse for deg forsvant brått! Du er akkurat like ille som han du kjøpte den om, om ikke værre da du har satt igang en stor sak rundt dette! Opplys ihvertfall om feilene i annonsen så slipper vi å få en ny tråd her av han som køper bilen av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All medfølelse for deg forsvant brått! Du er akkurat like ille som han du kjøpte den om, om ikke værre da du har satt igang en stor sak runft dette! Opplys ihvertfall om feilene i annonsen så slipper vi å få en ny tråd her av han som køper bilen av deg!

Frekk som få!

En stor sak? Jeg spurte om hjelp herregud jeg bombaderte ikke Bimmers akkurat? Jeg spurte om hjelp og 80% av det jeg fikk var selg bilen, jeg kan desverre ikke loven og åssen ting er når slikt skjer, og hva mener du med frekk som få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor sak? Jeg spurte om hjelp herregud jeg bombaderte ikke Bimmers akkurat? Jeg spurte om hjelp og 80% av det jeg fikk var selg bilen, jeg kan desverre ikke loven og åssen ting er når slikt skjer, og hva mener du med frekk som få?

80% av svarene du fikk her inne var å selge bilen?

Du har jo klaget her inne i flere dager over å ha blitt svindlet, og nå driver du på med det samme selv? Frekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt problemet.

Du kjøpte bilen med en "annen" motor og en "annen" hjerne.

Men som i praksis ikke betyr noe, da de egentlig er likedan?

Og at den var "chippet" er vel ikke verdens undergang?

Dog synes jeg prisen var høy da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her inne men med folk jeg har snakket med utenfor Bimmers.

Ja, det skjønner jeg er frekt! og som sagt dette har jeg på samvitigheten min!

Samvittigheten din? For noe latterlig vås.

Skal være enig med flere her at motor og hjernebytte sikkert ikke har noe betydning. Og det hørtes mye værre ut da jeg først leste posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt problemet.

Du kjøpte bilen med en "annen" motor og en "annen" hjerne.

Men som i praksis ikke betyr noe, da de egentlig er likedan?

Og at den var "chippet" er vel ikke verdens undergang?

Dog synes jeg prisen var høy da...

Er en prinsippsak i tillegg til at jeg allerede satt no planer for motoren osv, men ikke får gjort ting som var planlagt da, det er jo drit kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jge kjøpte en bil med defekt oljepumpe og kjørte den til den fikk motorhavari, kunne lett skyldt på forhandler men jeg gikk ikkke den veien. ga bilen til en person jeg kjenner for 3 tusen, og han skulle vrake eller gjøre hva han ville med den. Jeg tapte 40 tusen kroner på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en prinsippsak i tillegg til at jeg allerede satt no planer for motoren osv, men ikke får gjort ting som var planlagt da, det er jo drit kjedelig :P

Men hva er problemet.

Det er jo samme motor, bare at den har stått i en annen bil. Hva kan du ikke gjøre med denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jge kjøpte en bil med defekt oljepumpe og kjørte den til den fikk motorhavari, kunne lett skyldt på forhandler men jeg gikk ikkke den veien. ga bilen til en person jeg kjenner for 3 tusen, og han skulle vrake eller gjøre hva han ville med den. Jeg tapte 40 tusen kroner på det. 

Lyste vel motorlampa? Vil si at det ikke er det samme, når evt motorlampa lyser osv, jeg driver med vikariat som deltids jobb og student, for meg så er det helvetes mye penger som tar meg laaaang tid å spare igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er problemet.

Det er jo samme motor, bare at den har stått i en annen bil. Hva kan du ikke gjøre med denne motoren?

Nå endres dette mye fra side 1 til side 5, men planen var 180 hk, og den måten jeg vet det på er evt chipping osv, men jeg får vite mer fra forskjellige folk jeg evt snakker med, det startet selvfølgelig med hva jeg kan gjøre osv, for å få tilbake pengene eller evt få avslag eller no slikt, da dette ikke fungerte etter flere samtaler med mange så valgte jeg å legge ut bilen på finn.no.

Ville ikke sagt at det er noe problem egentlig, nå som jeg har bilen og ikke får gjort noe mer, satt jeg bare bilen ut på finn, så er vel mer en diskusjon nå enn et problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...