Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Du utelater informasjon når du ber om hjelp, og lyver, slik at vi får et totalt feilaktig bilde av handelen. Det er i mine øyne skammelig og har ingenting med at du er uerfaren å gjøre. Men du kjøper en bil som senere viser seg å ikke være eksakt som du håpte, på bakgrunn at dine egne feiltrinn, og det er noe du må ta på din egen kappe.

Tar mine feil på min egen kappe, det gjør jeg :) lyver over hva da? det sitter jo E34 motor i karosseriet? som jeg har fått beskjed om nå at det ikke har noenting å gjøre siden en E38 hjerne er faktisk det samme ECU greiene som sitter på 525tds motorene? hadde jeg visst det hadde jeg ikke stilt spørsmål, gått i tvil og sett på det som en svindel, eller lurt eller hva det er for no nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du har fått besked fra Statens Vegvesen om at dette er helt OK uten videre. Det tok meg nøyaktig to sekunder via google å finne høyst relevante kilder som avkrefter dette. Det er mulig å chippe/trimme motoren, men med dette følger en del krav. Kravene finner du i kjøretøyforskriften og det er en del relevant lesestoff her: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging

Det overrasker meg at du ikke evner å se hva du selv har løyet om. Vi kan jo allerede starte med påstanden om at "selger ikke hadde informert om motorbytte". Begynner ting å falle på plass nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man se at motoren kommer fra e34. Mangler egr og har alu innsug og ikke har pynte deksel over dysene? Rart du har e38 hjerne. Sikker på ikke er org hjerne? Tenkte på start sperre ews. Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Har vært hos Bmw og det de sa er at motorene er identiske og de kontrollerte hjernen, og det er ifra en E38 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du har fått besked fra Statens Vegvesen om at dette er helt OK uten videre. Det tok meg nøyaktig to sekunder via google å finne høyst relevante kilder som avkrefter dette. Det er mulig å chippe/trimme motoren, men med dette følger en del krav. Kravene finner du i kjøretøyforskriften og det er en del relevant lesestoff her: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging

Det overrasker meg at du ikke evner å se hva du selv har løyet om. Vi kan jo allerede starte med påstanden om at "selger ikke hadde informert om motorbytte". Begynner ting å falle på plass nå?

Tok å ringte bare og han jeg snakket med spurte om hvor mange hk det var snakk om, så nevnte jeg det og han sa at det er ikke no problem grunnet det ikke er det groveste og så lenge bilen er over 10 år

Motorbytte til E34 er det ikke no snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du sa at dette skal jeg ta på min egen kappe, ja det gjør jeg og det skal jeg, at jeg da er uerfaren har kostet meg en pris også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter.Skal du diskutere motor eller BMW med Terje, så kan du like godt ta deg en bolle. Han er en av de få på forumet som vet hva han snakker om når det kommer til BMW motor, vi har skjønt det at du ikke kan noe om BMW, salg, lovverket. Du trenger ikke å skrive det i hver eneste setning du skriver.

Jeg sa det fra starten av tråden, at jeg ser ikke problemet i saken. Du hadde en tvilsom tråd og historie fra første stund, og nå har du dummet deg helt ut med å prøve å selge bilen på finn uten den info du FIKK i annonsen når du kjøpte bilen. En annen ting er at du prøver å forsvare deg her,men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som faen? Hva hadde dere gjort? Solgt bilen som delebil, fortalt alt osv?

Jeg tviler på at noen av dere aldri har gjort noe galt? aldri solgt en bil uten å sagt ifra om alt detaljert?

Kan garantere dere at alle her har gjort no dumt!..

Er du seriøs eller? Skal kriminalitet bekjempes med kriminalitet? Nei jeg har aldri gjort noe galt i den forstand, har aldri forsøkt å svindle noen og hadde heller ikke gjort det om jeg hadde blitt svindlet selv. Dette du gjør her er jo akkurat det samme som du syter om i starten av denne tråden, forbaskede kjeltring....

Hvordan kan du garantere at jeg har gjort noe dumt? Utrolig hovmoden og arrogant holdning du viser her med slike uttalelser, håper du blir sittende med denne bilen i lang tid fremover....

Pokker også, nå fikk du provosert meg opp en sen Torsdagskveld...

Nye landsmenn? kan du være litt mer spesifikk?

Ikke lat som du ikke skjønner hva Werther mener, du har tross alt selv satt ett Norsk navn på slagsannonsen selv om telefonnummeret ditt avslører noe annet. Er vel heller ikke påfallende at det norske navnet "Nina" som du har satt på annonsen er forholdsvis likt med ditt eget navn....

Edit: Redigerte innlegget mitt litt da jeg lot meg provosere litt for mye, er ikke verd å bruke tid å energi på slike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen BMW forhandler i Flateby, så du har ikke vært hos BMW. Du har derimot vært hos noen som skrur/kan BMW og det er to vidt forskjellige ting.

Så lenge det er godkjent vil ikke det gå under det samme sånn sett?

Er du seriøs eller? Hvor forbanna dum går det an å bli, skal kriminalitet bekjempes med kriminalitet? Nei jeg har aldri gjort noe galt i den forstand, har aldri forsøkt å svindle noen og hadde heller ikke gjort det om jeg hadde blitt svindlet selv. Dette du gjør her er jo akkurat det samme som du syter om i starten av denne tråden, forbaskede kjeltring....

Hvordan kan du garantere at jeg har gjort noe dumt? Utrolig hovmoden og arrogant holdning du viser her med slike uttalelser, håper du blir sittende med denne bilen i lang tid fremover....

Pokker også, nå fikk du provosert meg opp en sen Torsdagskveld...

Det er dessverre også slik jeg tenker, klok av skade etter å ha sett tilfeller hos noen kamerater som har solgt bil til nye landsmenn. Det blir som regel ett helvetes styr med pruting, klaging og syting over bagateller på 15 000 kroners biler som de forventer skal være nye, men det er vel slik deres salgskultur er. Når dette er sagt så kan Nordmenn være like vanskelige, har kjøpt og solgt noen båter og kommet ut for ett par tilfeller som heldigvis har endt godt for begge parter :)

Ikke lat som du ikke skjønner hva Werther mener, du har tross alt selv satt ett Norsk navn på slagsannonsen selv om telefonnummeret ditt avslører noe annet. Er vel heller ikke påfallende at det norske navnet "Nina" som du har satt på annonsen er forholdsvis likt med ditt eget navn....

Jeg tror ikke dette tilfellet har en dritt å gjøre om du enten er pakkis, nordmann, kineser eller hva faen man enn er, rasisme er uaktuelt og det kan du drite med å bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...